2017-06-10, 17:25
  #14893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hade en sån framför mig idag. Jävla skitsaker. Att de inte behöver taxileg visar ju bara att de inte borde få finnas. Det står i lagen att man måste ha taxileg. Var är politikerna nu då?

I morgon lär det bli väldigt mycket att göra. Sverige-Frankrike på Friends, Håkan Hällström på Stadion och Summerburst på Gärdet.


Tydligen är de befriade från taxileg eftersom det inte är en bil även om ja själv tycker de borde ha taxileg.
Citera
2017-06-10, 17:56
  #14894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är 205 dagar till nyår så om jag kör på som fan och snittar 2000 kr om dagen har jag kört in 400.000 kr. Jag är desperat nu för jag kanske får en skattesmäll på 100k nästa år.
Du som hade massa smarta idéer vad som gick snett?
Citera
2017-06-10, 21:26
  #14895
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Ja åker inte hem förrän ja har 3K inkört

Om de inte är en skitdag dvs o man bara vill hem.

Men om ja var FU skulle ja bara nöta på o köra in så mycket som möjligt
Man har ju både bra o dåliga dagar

Men 2K/dag är ju ett realistiskt mål speciellt om du även kör helger

Får börja göra så också, jag åker inte hem förrän jag har 2k till mig själv. Om juni och augusti blir lugna, som de brukar bli, kanske man får nöja sig med hälften.
Citera
2017-06-10, 21:27
  #14896
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Du som hade massa smarta idéer vad som gick snett?

Spekulationer på börsen gick snett. Men jag har resten av året att ställa det till rätta.
Citera
2017-06-10, 22:00
  #14897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Spekulationer på börsen gick snett. Men jag har resten av året att ställa det till rätta.
Misslyckade spekulationer på börsen producera inte skatteskuld. Berätta nu varifrån kommer smällen
Citera
2017-06-10, 22:10
  #14898
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Misslyckade spekulationer på börsen producera inte skatteskuld. Berätta nu varifrån kommer smällen

Kan det visst göra. Får bara dra av 70% av förlusten på råvaror. 30% av förlusten blir alltså skatteskuld.
Citera
2017-06-10, 22:30
  #14899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan det visst göra. Får bara dra av 70% av förlusten på råvaror. 30% av förlusten blir alltså skatteskuld.
Känns väldigt konstigt. Kan någon förklara vem som är ute och cyklar
Citera
2017-06-10, 23:02
  #14900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Känns väldigt konstigt. Kan någon förklara vem som är ute och cyklar

Uber Kungen är helt ute och cyklar. En förlust du gör får du inte skatta för, bara vinster.

Men i din deklaration tar du upp 100 procent av dina vinster på tex värdepapper, men du får även sätta upp 70% av dina förluster för att på så sätt få ner reavinstskatten på dina totala vinster utav värdepapper eller dylikt.
Citera
2017-06-10, 23:24
  #14901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Uber Kungen är helt ute och cyklar. En förlust du gör får du inte skatta för, bara vinster.

Men i din deklaration tar du upp 100 procent av dina vinster på tex värdepapper, men du får även sätta upp 70% av dina förluster för att på så sätt få ner reavinstskatten på dina totala vinster utav värdepapper eller dylikt.
Visst är det så. Man kan kvittera vinsten mot förlusten till 100%. Uber Kungen eventuellt förstår inte ens att varken vinst eller förlust är varken vinst eller förlust innan man säljer sitt.
__________________
Senast redigerad av JohanRepes 2017-06-10 kl. 23:42.
Citera
2017-06-11, 08:45
  #14902
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
Uber Kungen är helt ute och cyklar. En förlust du gör får du inte skatta för, bara vinster.

Men i din deklaration tar du upp 100 procent av dina vinster på tex värdepapper, men du får även sätta upp 70% av dina förluster för att på så sätt få ner reavinstskatten på dina totala vinster utav värdepapper eller dylikt.

Råvaror är 70% avdragsgillt vid förluster till skillnad från aktier som är 100% avdragsgillt. Till exempel om man under året gör 10 vinster med +100k varje affär sen gör man 10 förluster -100k varje affär får man bara dra av 70% av förlusten, alltså 700k av förlusterna men man är skatteskyldig 100% av vinsten. = Skattesmäll.

Någon som vet hur man sover bra efter man har jobbat 10-2 timmar? Jag är helt snurrig i huvudet när jag kommer hem och känner mig trött men sover ändå dåligt.
Citera
2017-06-11, 11:10
  #14903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan det visst göra. Får bara dra av 70% av förlusten på råvaror. 30% av förlusten blir alltså skatteskuld.

Asså är de så dåligt på Uber?

2K tkr ja är relativt lätt att få in (Tsab)

Helger borde du väl kunna dra in 3K trots uberavgiften?

Citera visst fel inlägg :P
Citera
2017-06-11, 12:19
  #14904
Medlem
Satt o kolla lite nu på mitt inkörda när ja körde Uber, fyfan villa tråkiga summor

72kr
89kr
121kr
92kr

Uber avgiften sucks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in