2017-06-10, 21:41
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Näe... du menar att JM knivat sin pappa, att MR smög sig in för att ta sig an AM... men den lättlästa fupen då ? Har åklagarna missat nåt menar du - att man borde tagit sig an fallet från en annan synvinkel ? Faan tro´t

Nä det vara bara en annan synvinkel som du sa, som att bygga om rubriks kub en gång till hehe.
Detta är ju så rörigt att man blir skruvad själv
Citera
2017-06-10, 21:46
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
CV och diagnoser
[i]"UF och JM hade ett ganska bra förhållande tills JM och Per separerade någon gång 2010. De umgicks då på storhelger med ungarna och gick även ut och tog en after work då och då. Efter det att JM separerade har deras förhållande blivit "konstigt". Ulrika säger att under det senaste halvåret så har hon börjat ifrågasätta vad JM säger. Innan har hon bara tyckt synd om JM eftersom denna haft problem med killar och även arbetsgivare. UF säger att hon alltid tolkat allt till JF fördel eftersom Johanna alltid sagt det som UF vill höra.

Under det senaste halvåret så började UF dubbelkolla det som JM sagt och märkte då att det stämde inte. Hon menar att JM hittade på och pratade även "skit" om föräldrarna så UF tyckte att det började bli jobbigt att umgås med JM. Hon fick inte ut något av umgänget med JM.

Den fetade är viktigt i det hela! Förändringen i J-s beteende skulle jag däremot koppla ihop till det kända faktumet att företaget som G och U drev tillsammans såldes just vid den tiden! G och U har fått ca 30 mille för det välskötta och lukrativa firman. För J som led av den eviga pengabristen måste ha varit en fulllständigt omvälvande känsla! Narcissistens mest utmärkande egenskap är just AVUND! Det är en patologisk form -har inget att göra med avund som de flesta normala upplever- som triggar de i "trängda" situationer till ytterligheter! Den grandiosa egot ställdes emot den lilla ynkliga människan som J har troligen alltid varit!
Förändringen i J-s beteende som omgivningen har tolkat korrekt beror inte på separation från Per! Det tänkbara är att försäljningen av firman utlöst J-s sanna psykopatiska Natur med mord, mordförsök, bedrägrier m.m! Och från den stunden J hade FLERA PLANER!

https://www.ekuriren.se/jobbpengar/pearls-for-girls-far-nya-agare/
Citera
2017-06-10, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Exakt, unga vuxna, intellektuella, relaterar oftast till karaktärer på YouTube och i "Paradise Hotel" , typ
Jag var tvungen att googla sue ellen jag så uppenbart tillhör jag din yngre kategori av t ex. youtubers. Lammkött gillas har jag förstått av JM, känns bra. #tummen upp.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det går inge bra för dig?
- JM hämtade sina egna möbler.
- 4-5 mille är ett uppskattat pris från Anki enligt JM
- JM har aldrig kommit med investeringsråd.

Slappna av, det är sommar och solen skiner.
Vem var med och hämtade möblerna då dagen innan? MR var det ja, han som polisen "vallat" och som säger sig inte hitta dit fastän han också varit dit med ghasem, tänka sig. MR hittar dit själv utan tvekan och åk gör endast bort sig som har det som argument. Helst hade nog polis sluppit det kämpiga att JM var t granliden och endast anstiftat men "sanningen han själv" säger ju att JM var med dit och sov i 40 min. Schysst låt jag bjuder också på en låt
Citera
2017-06-10, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag råkade just snubbla på en annan av JMs självdiagnoser:
"JM blir tyst och säger efter ett tag att hon har ett självskadebeteende. När hon då får frågan om vad detta beror på blir hon tyst och börjar gråta tyst."
Manisk, gränspsykotisk, psykisk utmattning, passerande stroke 2014, ADHD, synfel som förhindrar mörkerkörning, multipla svimningar samt nån tropisk form av galopperande chock.
Utöver detta massor med blodproppar av.... håll i dig nu........psykisk stress.
Citera
2017-06-10, 21:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du känner JM genom fupp. Känner du Anki? Hon isolerade och decimerade klanen samma dag som GM dog. En sak skall du ha väldigt klart för dig. Hon går över lik för sina löständer och tror du hon kommer förlåta MR när han säger sanningen (minus cola-burk) eller snackade hon bara? Får vi höra hennes läspande "förlåt" och kommer hon någonsin ta sig an AG när rättegången är över? nope. Verktyg endast. Jag vet vad hon går för och här är hennes chans. Sue-Ellen i Dallas till närmast att likna, jodå.
Jag "känner" JM och AM genom FUP och rättegången. Du verkar känna dem på ett annat sätt? Oavsett tycker jag du ska fundera över vad som verkligen hänt. Två män har blivit mördade, en kvinna har överlevt ett mordförsök. JM ligger helt klart bakom båda morden och mordförsöket. Två av hennes barn är fortfarande misstänkta till medhjälp (?) av mordet på hennes man. Ett av de barnen har JM pekat ut som mördare till hans egen morfar.

Det känns stötande det du skriver.
Citera
2017-06-10, 21:56
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Den fetade är viktigt i det hela! Förändringen i J-s beteende skulle jag däremot koppla ihop till det kända faktumet att företaget som G och U drev tillsammans såldes just vid den tiden! G och U har fått ca 30 mille för det välskötta och lukrativa firman. För J som led av den eviga pengabristen måste ha varit en fulllständigt omvälvande känsla! Narcissistens mest utmärkande egenskap är just AVUND! Det är en patologisk form -har inget att göra med avund som de flesta normala upplever- som triggar de i "trängda" situationer till ytterligheter! Den grandiosa egot ställdes emot den lilla ynkliga människan som J har troligen alltid varit!
Förändringen i J-s beteende som omgivningen har tolkat korrekt beror inte på separation från Per! Det tänkbara är att försäljningen av firman utlöst J-s sanna psykopatiska Natur med mord, mordförsök, bedrägrier m.m! Och från den stunden J hade FLERA PLANER!

https://www.ekuriren.se/jobbpengar/pearls-for-girls-far-nya-agare/

Nej, men så var det väl inte. De fick inte 30 mille för firman utan den omsatte det beloppet.
Citera
2017-06-10, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du har återkommande inlägg som säger att du tycks känna klanen bra iaf. För egen del ser jag denna vedervärdiga härva utifrån och har då aldrig hört talas om en mamma som vill ange sina barn eller be dem ljuga för hennes skull. Det finns inget försvar till sådant beteende i min värld.
Anki är en mamma och levde med en livslögn som blev till en dödslögn. Hon använder 12-åringar som slagträn men då bara via sin advokat i domstolen men det skall du veta att hon haft täta kontakter med A enligt honom själv. Inte hjärtliga utan enbart i syfte att påverka barnet. Går inte in mer på detta.
Citera
2017-06-10, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Den fetade är viktigt i det hela! Förändringen i J-s beteende skulle jag däremot koppla ihop till det kända faktumet att företaget som G och U drev tillsammans såldes just vid den tiden! G och U har fått ca 30 mille för det välskötta och lukrativa firman. För J som led av den eviga pengabristen måste ha varit en fulllständigt omvälvande känsla! Narcissistens mest utmärkande egenskap är just AVUND!
Intressant samband du noterat må jag säga.
Pandoras (smyckes)ask öppnade sig på vid gavel.
Citera
2017-06-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Faktum är ju ändå att MR skulle köra kläder mm till fastigheten som JM höll på att fixa i ordning. Vad kan han rimligen ha haft för intresse av att, efter en eller ett par timmars vistelse i det huset, åka tillbaka till sommarstugan där han samma dag redan varit i samband med möbelhämtandet och där han också visste att föräldrarna vistades? - Vad jag förstår så menar du att han ville vara säker på att kunna hitta dit (under morgondagen), men det strider enligt min mening mot det som utspelade sig dagen/kvällen för dådet: att JM plötsligt fick för sig att hon och MR just denna dag skulle köra till G-liden. - Att JM då körde bilen råder ingen tvekan om; inte efter att ha tagit del av de hemliga avlyssningarna resp. alla de lappar hon skrev i häktet. - Att GH (som provkörde bilen på småvägarna i närheten av; kanske t.o.m. passerade förbi avfarten) ändrar inte på att MR/GH på kvällen var ute och nöjeskörde en stund. - Avlyssningarna ger heller inga belägg för att GH skulle ha haft några andra intressen än bilkörning denna kväll/natt. - Tror GH mastades 01.36 - och vad kan då MR/GH tänkas ha gjort där i den eventuella närheten av sommarstugan (masten har ett stort täckningsområde)? - Vid ev. oegentligt ärende hade GH säkert inte heller använt sin mobil; de här killarna höll ju på att deala och röka och visste hur de vid behov skulle hålla sig under radarn.

https://kartor.eniro.se/?c=59.346320,15.842972&z=11&mode=route&r=car;F00;-1;59.395489;15.881264;Herr%C3%A4ngsv%C3%A4gen,%201 9,%20ARBOGA;59.294727;15.808045;J%C3%A4 rn%C3%A4s,%20ARBOGA

Orsaken till att MR och GH skulle åka till stugan skulle då, hypotetiskt, vara att utföra brottet. Eftersom de inte hittade dit fick JM rycka in som chaufför/guide dagen efter. Tiden var ju knapp. Skulle inte förvåna mig ett dugg om JM bad dem dumpa av kläderna i huset när de ändå körde förbi Arboga.

Detta är ju bara en hypotes och svår att styrka, särskilt nu när GH lämnat landet och inte är tillgänglig för polisen.

Det som talar emot är just det du nämner, att de inte slagit av mobiltelefonen.

Ytterligare en inblandad skulle förklara MRs göranden i slutet på tidslinjen mordkvällen. Vad gjorde han i ensamhet så länge? I sällskap blir det mer förståeligt.

En manlig medhjälpare skulle även förklara MRs historia med den mystiske mannen utanför kontoret. Risken fanns ju att två personer kunde ha iakttagits av ett vittne. Din redogörelse för hur historien om den personen växte fram och smälte bort gör ju det mindre sannolikt.

Inget av detta gör JM mindre skyldig till anstiftan, möjligen blir hennes omedelbara inblandning i mordet mindre påtaglig.
Citera
2017-06-10, 22:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
/../ Han måste också hos anki stå till svars för att han skickar brev till mamma JM.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur vet du att A måste stå till svars för att han skickar brev till sin mamma? Det är väl inget som har framkommit i FUP, rättssalen eller media? /.../

Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jodå i fup förklarar han för fhl vad mormor och moster tycker om saken.
Här vore det bra om du länkade till det du påstår. Var i FUP hittar jag det du påstår? Jag har läst förhören med AG och tydligen missat detta.
Citera
2017-06-10, 22:21
Medlem
Jag får känslan att man går fram i "ullstrumpor" här. Starkt, mkt. starkt indiciemål.

Föreställer mig avslutningsord från åk: - "Du har även haft två fosterbarn, xxxxx, samt. xxxxx, vad hände med dem?
JM: - De dog!

Ridå!
Citera
2017-06-10, 22:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Jag har försökt att följa detta hela tiden. Säkert missat massor. Men... vem säger att det INTE skulle vara JM so begått själva dådet??
1. I första förhör säger AM att hon uppfattat 2 personer
2. AM har också tillstått att personen såg liten ut, men att det kan bero på att denne person satt grensle över GM.
3. Skadorna som JM hade på vänster sida, kan vara av trubbigt våld och det går INTE att utesluta att detta uppstått 160803.
4. Det är inte MYCKET DNA som de funnit på GM naglar från MR, det finns lite under lillfingernageln. Skulle kunna vara kontamination.
5. JM.s DNA går inte att se om blodet är blandat med både mor och far.
6. Varför ett erkännande från MR? Pengar, kortare straff, en överenskommelse??
7. Hade MR rekat för att kunna köra därifrån?
8. Var det han som blev väckt av JM? Pga drogtrötthet??
9. Kan MR stått bakom dörren när /om JM gjorde dådet??
10. Varför haka upp sig på ett erkännande, när det KAN vara annorlunda.
Enbart mina funderingar och tankar. Säkert fel, men ändå.

OCH vad menade hon med detta?

"Ann-Sofie Sannemalm - svt
42-åringen utbrister:
- Jag är arg på min mamma för att hon inte försvarade min pappa! Det var ju en liten människa som satt på henne."
Senast redigerad av T34Panzer 2017-06-10 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in