2017-06-09, 19:32
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Nu är inte Wot en WWII simulator utan perioden sträcker sig från Första världskriget inpå 60 talet.

Sitter du i en Sovjetisk t-34 eller en amerikansk Sherman och möter en Tiger så får du bra med pisk även i spelet Precis som det var på den gamla goda tiden.

Nja,, Vad jag vet så slogs ingen Tiger ut av ovan nämnda vagnar med träff i fronten på Tigern!
Om du har sett filmen med Brad Pitt, kommer inte ihåg vad den hette nu....
Men där så insåg dom att försöka slå ut Tigern framifrån är i princip omöjligt
Alltså sikta på på röven på Tigern så kan man slå ut den..

Men så är det inte heller spelet, Tigern är fan som papper i spelet

Löjligt helt enkelt! De Ryska vagnarna är OP så det stinker om det!

Beror så klart att spelet är Ryskt

Själv spelar jag inte Tiger vagnarna längre.........
Citera
2017-06-09, 19:35
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Nja,, Vad jag vet så slogs ingen Tiger ut av ovan nämnda vagnar med träff i fronten på Tigern!
Om du har sett filmen med Brad Pitt, kommer inte ihåg vad den hette nu....
Men där så insåg dom att försöka slå ut Tigern framifrån är i princip omöjligt
Alltså sikta på på röven på Tigern så kan man slå ut den..

Men så är det inte heller spelet, Tigern är fan som papper i spelet

Löjligt helt enkelt! De Ryska vagnarna är OP så det stinker om det!

Beror så klart att spelet är Ryskt

Själv spelar jag inte Tiger vagnarna längre.........

Jo, det gör ingenting att ryssvagn X bara har 30mm frontpansar - eftersom det inte är pansar utav stål, utan gjort utav Stalinium som gör att det bouncar allt - oavsett om det är 40mm pennande AP eller 300+ pennande ACPR som skjuter på dem... Tro mig, det är inte bara du som reagerat på det...
Citera
2017-06-10, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Jajamensan det gör vi!

Spenderar pengar på det gör vi också!

Att du inte klarade av att bli en bra spelare är inget vi kan göra nåt åt!

wow en sån idiot (som vi säger stats like a donkey) 1,5k win8 = SAMMA SOM KASS
Senast redigerad av iggegbg 2017-06-10 kl. 07:35.
Citera
2017-06-10, 07:59
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggegbg
Nja lite högre än så är den faktiskt!
Den ligger på 1,9k om det nu spelar någon roll!

Men du är väl en sån där spelare som får killarna i FAME och liknande klaner att se dåliga ut!
Senast redigerad av perineum 2017-06-10 kl. 08:29.
Citera
2017-06-10, 12:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggegbg

Som Pro-spelare kanske man borde veta att det heter WN8? Just saying....

Vi har väl alla olika sätt att se på saken. Brukar inte bry mig så mycket om WN8 mer än för egen del men när jag ögnar igenom lagets XVM/WN8-stats lite snabbt inför varje match så är min personliga skala i stil med det här: Spelare under 1000 räknar jag kallt med inte kommer att tillföra något i en match. 1000 till 1250 är rena rama lotteriet. Däremot de från 1250 borde veta hyggligt väl vad man skall göra och de från 1500 eller mer är de som rimligtvis bör vara med och bära laget. Sen vet vi ju alla att det där långt ifrån alltid stämmer men det är iaf något som jag brukar utgå från.

Däremot är jag mer intresserad av motståndarnas WN8. Finns det riktigt bra rankade spelare hos motståndarna så fokar jag stenhårt på att skjuta ner dem om de råkar vara i närheten. Dvs har jag ett val så väljer jag aktivt att i princip alltid sikta på den bättre spelaren. Rätt eller fel? Inte en aning. Det har bara blivit så.
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-06-10 kl. 13:02.
Citera
2017-06-10, 13:05
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Däremot är jag mer intresserad av motståndarnas WN8. Finns det riktigt bra rankade spelare hos motståndarna så fokar jag stenhårt på att skjuta ner dem om de råkar vara i närheten. Dvs har jag ett val så väljer jag aktivt att i princip alltid sikta på den bättre spelaren. Rätt eller fel? Inte en aning. Det har bara blivit så.
Helt rätt tänkt enligt mig iaf!

Sen är det ju faktiskt ganska kul när man efter en match där man spelat arty får "glada" PM från unicums bara för att man siktat på dom och skjutit de i sank!

Däremot om jag har möjlighet att skjuta ut någon helt från matchen tar jag givetvis den spelaren först bara för att motståndarlaget ska bli av med en kanon!
Senast redigerad av perineum 2017-06-10 kl. 13:15.
Citera
2017-06-10, 16:15
Medlem
xyklopfs avatar
Swedish Q&A #2 part 2 med SP15:

https://ritastatusreport.live/2017/06/03/swedish-qa-2-part-2/

“Artillery is a good class for autistic people”.

https://ritastatusreport.live/2017/05/30/artillery-is-a-good-class-for-autistic-people/

Slava Makarov (en av WoT´s grundare) säger det. Ja, vad säger man...
Han lär nog klara sig från kritik från WG, men va f-n...

New WoT Mod Portal (Alpha) :

https://ritastatusreport.live/2017/05/24/new-wot-mod-portal-alpha/

STG from Supertest preview update: (Rysk Chrysler K ?)

https://ritastatusreport.live/2017/06/04/stg-preview-from-supertest-update/

Ditt och datt:

Ett/flera Schweiziska träd är planerade till 2019. Mizutayio har skrivit en mängd bra artiklar om det på Ritas status report.

Alla kartor i HD släpps samtidigt. De nuvarande tas då bort helt eftersom WG inte kan köra bägge versionerna samtidigt.

Att Earlenberg (Derpenburg) sitter löst till beror tydligen på Ryska youtubers som föredrar stadskartor. (De klagade visst så mycket på Overlord kartan på ryska forum att WG inaktiverade den på RU servrarna).
Personligen hoppas jag den blir kvar på EU servrarna i alla fall. En av få kartor där alla klasser kan göra bra ifrån sig.
Citera
2017-06-11, 18:59
Medlem
xyklopfs avatar
Sahm Lockhart leaked 9.19 hidden vehicles:

Dezgamez visar STG - kommande tier 8 rysk premium MT:

https://www.youtube.com/watch?v=wDKkFcggT5M

Mera ditt och datt:

Obj 268, IS-7, Obj 140, T-62, KV-5 och IS-6 ska göras om då de är "out-of-date" och inte håller måttet längre (läs buffas).

The AMX 13 57 GF and M41 Black Bulldog won’t be appearing for sale.

However, the Pz. IV Hydrostatic will go on sale.

No plans for an Italian tech tree this year.

The SU-76i will never go on sale. (Fast så sa de om Mutant, E-25 osv...).

We look very closely at the Type-59. There are some plans for it, but nothing radical.

We’re not planning alternative guns for premium tanks.
Citera
2017-06-12, 20:33
Medlem
franges avatar
Behöver tröska ihop mer cash för att kunna lossa några X-vagnar - så börjar snegla på att köpa en rysk premium med. Vilken skulle ni rekommendera, T-54 mod 1 eller T-44-100?
Citera
2017-06-12, 20:56
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Behöver tröska ihop mer cash för att kunna lossa några X-vagnar - så börjar snegla på att köpa en rysk premium med. Vilken skulle ni rekommendera, T-54 mod 1 eller T-44-100?
Jag har mod 1 och tycker den är helt ok!
Visst, den är lite långsam men det gör inget!
Citera
2017-06-13, 07:26
Medlem
perineums avatar
Citat:
Såg nu att det var nåt erbjudande på Skorpion G, det är en väldigt bra vagn att ha om man ska grinda krediter.
Citera
2017-06-13, 10:35
Medlem
liddens avatar
Citat:

Problemet med mod 1:an är alla nya hårda premiumheavys som gör att mod 1:an känns föråldrad. T-54 mod 1 har en chef som även är radiooperatör precis som på sovjetiska tiorna. I T-44-100 är det laddaren som sköter radion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in