2017-05-01, 18:39
Medlem
Sambo med kvinna som har öststasklingande namn. Hur tänkte han här?
Senast redigerad av Basarmannen 2017-05-01 kl. 18:44.
Citera
2017-05-01, 19:45
Medlem
Voelsens avatar
Nån som läst hans böcker? Är dom nåt att ha.
Citera
2017-05-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen

Ur litterär synvinkel handlar det om rent skräp, s k kiosklitteratur. Hans senaste böcker handlade om åttabenta utomjordingar som landade vid Ringhals och använde nanorobotar för att skapa vampyrer som krigade mot människorna. Ja du ser själv...
Citera
2017-05-01, 19:52
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ur litterär synvinkel handlar det om rent skräp, s k kiosklitteratur. Hans senaste böcker handlade om åttabenta utomjordingar som landade vid Ringhals och använde nanorobotar för att skapa vampyrer som krigade mot människorna. Ja du ser själv...

Är nog inget för mig då. Finns enorma mängder bra böcker man inte läst.
Bättre leta upp dom då.
Citera
2017-05-01, 20:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Faktum är att just hans så kallade författarskap fick mig att tappa en del respekt för karln. Riktigt uselt hantverk.

Eller, ja, nu har jag bara läst "Stjärnklart" eller vad den hette men har ingen större anledning att tro att hans andra böcker är bättre. Mycket av språket och innehållet känner man igen om man läst hans blogg ett tag.

Typisk bok där jag kände mig förbannad över att jag slösat min tid när den var färdigläst.

Mediokert är nog ordet jag letar efter. Synd på ett sätt eftersom ämnet boken berörde i sig var intressant och jag är lite svag för just undergångsromaner. Men nej, boken snuddade gränsen till att vara oläslig. Det finns tyvärr rätt gott om svenska "författare" som säljer ännu mer än Lars men skriver ännu uslare så det säger tyvärr en del om standarden över lag.

En undran som dök upp när jag läste hans bok var om det över huvud tagen finns någon slags kvalitetskontroll hos förlagen nuförtiden? Det fanns meningar och passager i boken som var direkt plågsamma i sin uselhet.

Nä, vill du läsa en bra undergångsroman så testa t ex "Vägen" av Cormac Mccarthy.

En helt annan galax när det kommer till litterär kvalité.
Citera
2017-06-08, 22:23
Medlem
Lena Padukova är Wilderängs nya sambo. En hård vapentränad kvinna med ryskt påbrå (efternamnet)? Hur fan rimmar det med Lars extrema rädsla för att ryssarna skall infiltrera och anfalla Sverige?

Har han fallit för ryssarnas specialgren nummer ett, fitta???

http://cornucopia.cornubot.se/2017/0...r-seglats.html
Citera
2017-06-09, 07:19
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Lena Padukova är Wilderängs nya sambo. En hård vapentränad kvinna med ryskt påbrå (efternamnet)? Hur fan rimmar det med Lars extrema rädsla för att ryssarna skall infiltrera och anfalla Sverige?

Har han fallit för ryssarnas specialgren nummer ett, fitta???

http://cornucopia.cornubot.se/2017/0...r-seglats.html
Ganska fult av honom att i hela inlägget presentera henne objektivt och tigga pengar i form av sponsring, och endast i botten av inlägget i finstilt avslöja att det är hans sambo. Sedan ska hon blogga åt Vildhjärnan, vilket kommer dra in ännu mer annonser och deg åt honom. Så när han "sponsrar" henne handlar det ju om en investering som kommer ge avkastning, medan när läsaren sponsrar henne är det helt en gåva (som genererar pengar åt Vildhjärnan och en semester åt sambon). Det är lätt för honom att tycka att man i denna situationen ska vara givmild när incitamenten ser ut så här.
Citera
2017-06-10, 09:28
Medlem
Citat:

Har du ett stort militärt intresse så kommer du älska de två första böckerna, Midvintermörker och Midsommargryning, som är militär action från första till sista sidan. Har du inget militärt intresse, håll dig borta från dessa!
Citera
2017-06-10, 09:43
Medlem
Bilden klarnar nu allt mer kring förhållandet mellan den förmögne Lars Wilderäng och den betydligt yngre och medellösa Lena Padukova.

Lena Padukova har ju inget jobb utan vill istället ägna sig åt så kallad äventyrsverksamhet. Men äventyr kostar pengar, mycket pengar. Bättre då om någon annan betalar. Bättre då om Lars Wilderäng betalar.

Lena Padukova bor gratis hemma hos Wilderäng. Hon är dock inte där särskilt ofta. Mestadels är hon ute och äventyrar. När Lena Padukova äventyrar i t ex Grönland och Georgien följer Lars Wilderäng med och betalar för allt eftersom Wilderäng då kan intala sig själv att det handlar om research-resor inför kommande böcker. Utan Padukova hade det dock inte blivit några resor. Och utan Wilderängs pengar hade Padukova fått stanna hemma.

Fram träder bilden av ett resonemangsförhållande. Wilderäng får då och då lite sex med en yngre kvinna, samt tillgång till hennes kontaktnät som är något mer spännande än det egna. Padukova får en gratis hemmabas på gården i Sätila, samt dessutom mycket av sina omkostnader betalda. Det enda hon behöver göra är att ställa upp då och då.

Lena Padukova är för övrigt en mycket otrevlig person. Förmodligen är det hennes inflytande som gjort att även Lars Wilderäng på senare år kommit att framstå som allt mer otrevlig, osympatisk och bitter både på bloggen och i verkliga livet. Kanske passar de bra tillsammans. En sak är i alla fall klar och det är att utan Wilderängs pengar hade Lena Padukova nu istället synts med en annan sugar daddy.
Citera
2017-06-11, 21:29
Medlem
https://twitter.com/cornubot/status/873955159088541696

Won't change a thing. Still a sugardaddy for russian operator..

.
Citera
2017-06-11, 22:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Bilden klarnar nu allt mer kring förhållandet mellan den förmögne Lars Wilderäng och den betydligt yngre och medellösa Lena Padukova.

Lena Padukova har ju inget jobb utan vill istället ägna sig åt så kallad äventyrsverksamhet. Men äventyr kostar pengar, mycket pengar. Bättre då om någon annan betalar. Bättre då om Lars Wilderäng betalar.

Lena Padukova bor gratis hemma hos Wilderäng. Hon är dock inte där särskilt ofta. Mestadels är hon ute och äventyrar. När Lena Padukova äventyrar i t ex Grönland och Georgien följer Lars Wilderäng med och betalar för allt eftersom Wilderäng då kan intala sig själv att det handlar om research-resor inför kommande böcker. Utan Padukova hade det dock inte blivit några resor. Och utan Wilderängs pengar hade Padukova fått stanna hemma.

Fram träder bilden av ett resonemangsförhållande. Wilderäng får då och då lite sex med en yngre kvinna, samt tillgång till hennes kontaktnät som är något mer spännande än det egna. Padukova får en gratis hemmabas på gården i Sätila, samt dessutom mycket av sina omkostnader betalda. Det enda hon behöver göra är att ställa upp då och då.

Lena Padukova är för övrigt en mycket otrevlig person. Förmodligen är det hennes inflytande som gjort att även Lars Wilderäng på senare år kommit att framstå som allt mer otrevlig, osympatisk och bitter både på bloggen och i verkliga livet. Kanske passar de bra tillsammans. En sak är i alla fall klar och det är att utan Wilderängs pengar hade Lena Padukova nu istället synts med en annan sugar daddy.
Ligger nog mycket i det du säger! Men hur vet du så mycket detaljer om Padukova och hennes relation till sin sugar daddy? Till exempel att hon inte bor hemma hos Vildhjärnan särskilt ofta, att hon har ett mer spännande kontaktnät än Vildhjärnan, och att hon är otrevligare än Vildhjärnan (hur det nu är möjligt)? Eller är det mesta spekulationer? Oavsett tror jag som sagt att det säkert ligger mycket i det du säger.
Citera
2017-06-28, 09:38
Medlem
HinGambleGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Eller, ja, nu har jag bara läst "Stjärnklart" eller vad den hette men har ingen större anledning att tro att hans andra böcker är bättre.

Hans militära romaner är bättre, de känns verkliga och spännande. Grymt besviken på hans fantasilösa stjärnfall-trilogi som är ett gytter av genreklyschor som är som tagna ur mediokra amerikanska tv-serier.

Hans stil är rätt igenkännbar och repetetiv. Ta bara alla småroller som levererar lite exposition och direkt efter dör i början av berättelserna med formuleringen "allt blir svart". Hans förkärlek för lökiga Metal-Gear aktiga karaktärer är också återkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in