Citat:
Ursprungligen postat av
Voelsen
Nån som läst hans böcker? Är dom nåt att ha.
Faktum är att just hans så kallade författarskap fick mig att tappa en del respekt för karln. Riktigt uselt hantverk.
Eller, ja, nu har jag bara läst "Stjärnklart" eller vad den hette men har ingen större anledning att tro att hans andra böcker är bättre. Mycket av språket och innehållet känner man igen om man läst hans blogg ett tag.
Typisk bok där jag kände mig förbannad över att jag slösat min tid när den var färdigläst.
Mediokert är nog ordet jag letar efter. Synd på ett sätt eftersom ämnet boken berörde i sig var intressant och jag är lite svag för just undergångsromaner. Men nej, boken snuddade gränsen till att vara oläslig. Det finns tyvärr rätt gott om svenska "författare" som säljer ännu mer än Lars men skriver ännu uslare så det säger tyvärr en del om standarden över lag.
En undran som dök upp när jag läste hans bok var om det över huvud tagen finns någon slags kvalitetskontroll hos förlagen nuförtiden? Det fanns meningar och passager i boken som var direkt plågsamma i sin uselhet.
Nä, vill du läsa en bra undergångsroman så testa t ex "Vägen" av Cormac Mccarthy.
En helt annan galax när det kommer till litterär kvalité.