2017-06-10, 00:52
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbonde
Funderat lite på ev "gangsterkoppling" m a p JMs tidigare koppling till "Andra Chansen" och medlemmar i Uppsalamaffian.
Finns egentligen inte så mycket som talar för sådan koppling förutom det faktum att JMs anhöriga fått skydd och omlokalisering även utomlands(!)
Vad skulle i så fall vara kärnan i denna konstellation?
3. Afghanistan är en möjlig källa för införskaffning av diverse narkotiska preparat. Personer (asylafghaner) med direkt koppling till lämpliga källor i hemlandet skulle möjligtvis kunna kapa ett antal led i distributionskedjan. Långsökt?
2. Människosmuggling. Med ovan nämnda kontakter skulle man kunna få direktkontakt med "behövande" och utifrån detta organisera transport till det förlovade landet Svedala. Även detta känns ganska långsökt?
1. JM hade i sin socionomroll möjlighet att placera baaarn med tillhörande fet månadspeng på "rätt" boende.
Känns mest troligt och skulle kunna vara/varit en mer eller mindre lös koppling.

Det som talar emot något större sådant samröre är väl att det trots allt inte verkar finnas några stora strömmar av stålar utanför det som har påvisats i fup och i förhör som "vitt" i form av kontoutdrag och andra transaktioner.
Dessutom, vad skulle detta ha för bäring på JMs föräldrars undanröjande?

Funderar även på sex-bäring. Finns en marknad att sälja asylbarn? Har något minne att fler tanter afghangökat i samband med att asylsrexaffären kom i ljuset. Tänker även på att den äldre mannen som slogs ihjäl på nån Lidl-parkering nattetid som det skvallrades om i en tråd här på FB kanske hade nåt barnsexärende. B*ngt nånting. *=e

Nej, det verkar som att det är så inskränkt och sjukt som det framstår. Manipulation, misshandel, mord, asylpengar, försäkringsbedrägeri och arv.
Den enkla förklaringen är oftast den rätta. (GW?)
På bekostnad av sina egna barn, make, far och mor, syster, barnbarn, o s v.

Fy helv-e så gräsligt.

Right ! Som du själv säger - gräsligt... en säck khat, går bort... men att MR varit i "turistbranschen" enkelvägs, det har han själv tillstått. Det går att läsa i FUP, av nån anledning. Kanske slasken var överfull...
Citera
2017-06-10, 00:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där är mycket intressant måste man säga. Finns flera saker att notera. OBS, varning för längd och spekulation här!

"Samma dag" på samma plats med ett års mellanrum.

Sen påpekar hon å ena sidan en dimension av slump (tänk att det kunde bli så) och å andra en av lagbundenhet (båda försökte -- min tolkning -- lura mig (det går inte alltid som man tänkt) och är skitstövlar), m.a.o. Karma.

Jag upplever dels en identifikation mellan GM o AP från JM:s sida, dels att något av tillfällena eller båda omgärdas av en slumpmässighet som åstadkommit detta sammanfall "till namnet" (alltså dem nominella födelsedagen): säg att JM tänkte ha Aki ut den 3:e men han kunde eller vågade inte då eller var med sin nya, eller fick inte löftet om påskrivna skilsmäsopapper då; och å andra sidan att mordet på GM kanske skulle skett den 2:e, men blev inte av (MR "hittar inte huset"). Vilket ev. också ledde till att gärningsmannakonstellationerna blev andra än tänkt och att JM blev i högre grad (handgripligen) inblandad. Karmans signifikans för JM ligger dessutom helt uppenbart i att hon har fått någon att hjälpa henne, dvs. det finns de som är beroende av henne för sitt uppehälle och som kan tänka sig att skydda henne/dem genom delaktighet i mord. Karman är ju de som ställer upp för henne, och överfört från vad vi vet om mordet på GM så måste ju "karma syns inte på blodprov" betyda att JM (som med det ju själv att tänkt på vad som förenar morden) inte lämnar spår av sig själv eller ngt annat på eller i offrens kroppar utan att morden, eller "avlivningarna" således, utförts av villiga mänskliga verktyg, dvs. MR i det ena fallet och ngn eller några andra i det andra fallet. JM kan ha ansett att MR:s (och andras) existens berodde på möjligheten att behålla hennes bostäder och ev Granliden. Möllerparet gillade inte "afghanerna". På liknande sätt kan ev någon eller något vars existens Aki och skilsmässan hotade ha tagit livet av honom. (Räknade hon med att Aki skulle försöka ta vårdnaden av tvillingarna ifrån henne på sikt pga saker han visste?) Möjligen ändå JM alldeles själv på något utstuderat sätt, om hon tvingats gripa sista chansen då Aki inte vågat tidigare? Eller har flera ur familjen gått samman och hjälpts åt? De stora matinköpen för Akis pengar kan ju antyda ett gille bland mördarna. (Notera också den väldigt stora blöjstorleken enligt kvittot, från Coop var det väl? Är inte det för stort? Vad kan man ha blöjor till? Går det kväva eller tysta någons skrik med en blöja i munnen (som färgar turkosblått från tejpen?) eller fylla den med något (kräkmedel) innan man drar den över huvudet? Skulle det vara som att "tvillingarna" dödat Aki på hans födelsedag?). Karma ser ut att betyda att JM har mänskliga hantlangare som är beredda att skydda dem och henne mot yttre hot till varje pris och med gemensamma ansträngningar som inte lämnar spår eftersom de planeras tillsammans och innebär ett våldsövertag? Ledda av JM:s manipulationer. Är det fel tänkt? Betyder inte det också att JM ovan i sina insisteringar förtäckt också hotar dem som förhör henne med just denna "karma"? Eller ska man vända ut och in på det resonemanget och tänka att hon kanske hotar fhl med goons men i själva verket har tvingats uppträda mer som flink bödel själv för att skydda det gemensamma än vad hon hade hoppats och tänkt?
Men det är ju ändå där eller hur, att "de var precis på väg att blåsa oss och gå vidare men vi slog till först. När sommaren är på väg att ta slut och hösten ska börja."
Ta vad ni ev kan använda.
Det sitter inte i nåt sammanhang alls i förhör. Hon bara kastar in det rätt som det är som om hon sitter i sin egen tankesfär.
Jag tror inte det ska ner på detaljnivå - hon har hybris och svävar ovan där.
Hon orkar inte låta bli att insinuera att hon står där i centrum av Granliden (så häpen över att de dog med ett års mellanrum i augusti, just på Granliden. Nämen hoppsan?) . Hon snackar i stora termer om Karma (är man dum mot JM ingriper ödet) och hon har minsann första tjing att döda.
Det låter som en blandning av förtäckt hot (don't mess with me) och att hon förmedlar nån koppling mellan morden men som sagt i gåtor.
Alltså... störda folk kan tro att de med tanken styr tillvaron och det behöver inte handla om psykos.
Personlighetsstörda kan ha så grav hybris (grandios, storhetsvansinne) att de tror sig ha makt över tillvaron.
Hur som haver - det som i mitt tycke är intressant är att hon självrättfärdigar. Hon förankrar det i karma, hos sin farmors korkade resonemang. Hon ljuger ihop att pappans död var nära förestående och om han inte dog av sjukdom så var han oavsett nära att ta livet av sig. Han hade inget liv.

De var så dumma och/eller dödligt sjuka att de lika gärna kunde dö och när allt kommer kring så dör ju folk som flugor ute i vida världen, so what?

Fortsättningsvis skenar hon som sagt iväg på minerad mark - är det nån som minsann innehar mördarlicensen så är det hon.
Jag tror ärligt att om nån skulle provocera henne, trycka på hennes narcissistiska triggerpunkter så skulle hon härskna till rejält i klass med det utbrott hon fick på Wenna.
..och trycka på sluta-böla-knappen och leverera nåt intressant med blixtrande svarta ögon.
Senast redigerad av develi 2017-06-10 kl. 01:06.
Citera
2017-06-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kan inte han ha gjort jobbet själv utan att JM vet något
bara för att hon ska få ärva och han ska ta del av det ?
Svar NEJ. Hon är maktgalen och pengakåt. Snart får hon jobba för ngra kronor för att köpa en Daim. Inga hux flux resor till Thailand på många år. Den som har mycket vill ha mer. Många nyrika har fallit på det. Älsklingen kommer ut långt före JM sedan fixar han och hans släktingar en fru till honom. Kvar sitter JM med rynkor och hängbröst
Citera
2017-06-10, 01:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vem säger att inte MR hittar till platsen? Han själv? Han har varit dit med ghasem och rattat och varit dit dan innan med JM och flyttat möbler. Att han inte var ensam till granliden mordkvällen fattar en idiot då blodet från göran fanns på passagerarsätet. Den som var med skulle nog mera vara en person som kan rycka in om nåt går snett, hålla utkik ist för en sovande JM som yrvaket frågar MR när han kommer till bilen efter 40 min. "vad har hänt"??

Jag misstänker att JM låtsas sova för att 1) avdramatisera gärningen för MR, 2) kunna hävda att hon sov och inget hörde eller visste om någon ser henne, 3) göra polisen skeptisk till uppgiften när MR blir förhörd med tolk; vem i hela friden sover under beställningsmordet på ens föräldrar? Jag tror JM förstod att MR skulle åka dit för det, kanske skulle hon rent av ha tipsat polisen om honom om saker hade utvecklat sig i en annan ordning.
Citera
2017-06-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vad gäller mord/mordförsök finns ju vissa fakta/hållpunkter:
Hon svarar inte i telefon 20.09 21.22 22.50
AGs vittnesmål att hon bett honom ljuga om att hon var hemma (när det NU, enl JM, bara rörde sig om att hon skulle handla mat och tanka/köpa Cola, varför i hela friden säger hon inte det i första förhöret??? Och om hon nu upptäckte att kortet saknades när hon skulle betala på ICA är det då troligt att man glömmer att man inte har kortet när man därefter direkt åker till macken för att tanka?). Enl AG är hon borta ca kl 20-23.15.
MRs utpekande
Hon har ett motiv (arv, vinstpengarna från företaget skulle inte räcka särskilt länge när hon blir utan inkomster det begrep nog tom JM).

Så hon har tid, medel och motiv. Tror o hoppas det räcker.

Ja, man kan undra hur hon tänker när hon säger att hon planerar att tanka utan kort och pengar. Bra tänkt av dig, inget som hostan och stativera kunnat inse. Inte ens efter tydlig förklaring.
Citera
2017-06-10, 01:12
Medlem
afKnollentotts avatar
Om "vi" letar bevis så blir det svårt, eller kanske lätt... det finns ju inte så många, trots en FUP på 7000 sidor + x, antal dagar (hittills) i tingsrätt.
Sammantaget tyder mycket på... men räcker det ?
Det blir lite som att lägga patiens.... oftast går den inte "ut", men med lite hjälp så...

Det enda som gläder mig i den här "soppan" som AM uttryckte sig - är att jag INTE är nämndeman / -kvinna.
(Jag tänker också på PB-rättegången, är ALLA med?)
Citera
2017-06-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Jag hoppas också verkligen det räcker!
Men när man ska se det ur ett perspektiv bortom rimligt tvivel så har hon snuddat vid två grejer.

Varför hon ljög? - Hon var gränspsykotisk och manisk! Hon visste inte vad hon gjorde!

Motivet! - Hon har lyckats få in ett motiv om varför MR ensam hade haft ett motiv också tyvärr. GM hade vräkt JM och därigenom även MR. Att (utåt sett) han fått det sämre på en flyktingförläggning än hos JM är trovärdigt.

Det som står stenhårt emot henne och varför jag tror hon blir fälld är att MR inte hittar till platsen.
Därför kan han inte ha gjort det själv!

Ser inget som ger rimliga tvivel där. Det är inte rimligt att tro att hon varit gränspsykotisk och maniskt. Det är ju tvärtom ett uppenbart skitsnack. Man kan inte hitta på lögn efter lögn månad efter månad och sedan sitta och ljuga i rätten (vilket är uppenbart) och sedan bli trodd på just den punkten.

Att MR skulle mörda hennes föräldrar för att de sagt upp henne från lägenheten är ju även det ett väldigt tramsigt motiv. Det kan rätten aldrig tro på. De har hört JM.

De kommer att skicka henne på RPU.
Citera
2017-06-10, 01:25
Medlem
afKnollentotts avatar
För att förtydliga och "slå sönder" spekulationer kan jag hänvisa till en "plattform" i fallet, Åklagarna söker styrka, att: (2017-04-28)

https://minfil.org/UdSbB4bab8/V_stmanlands_TR_B_3570-16_Aktbil_131.pdf
Citera
2017-06-10, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, vi är överens där. JB verkar ha skyddad identitet. Men hon är säkert den svagaste och mest lojala av dem alla. Tror inte att JJ kan eller vill göra något (mer?) för JM och DB är svår att sia om. Det är ju helt relevant att prata om dessa tre då de är föremål för misstanke i Aki-fallet.

Hon har ju pekat ut DB som mördaren. Tror inte han lyfter ett finger.
Citera
2017-06-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag funderar över om J.M inte har kontakter inom " tyngre entreprenör skapet."
De där flyktingpojkarna som deltog i misshandeln i det som rörde sexskandalen, var flykting-grabbar som smutsade ner sig i misshandel för nån tusenlapp.
Men det kan väl inte rimligtvis inte bara vara dessa som ingår i det sk.nätverket?

Vilka det än skulle vara ligger de nog extremt lågt om de alls existerar. För dem är JM då bara en nyttig idiot och andra sådana finns i överflöd.
Citera
2017-06-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Man kan oftast inte veta, skulle därför rekommendera könsneutralitet men ursäkten godtagen

Jag ska försöka förhålla mig till "könsneutraliteten" from now and further.....hoppas jag kan hålla det.

Men OnT: vad jag tycker är knepigt med JM är hennes olika utsagor. Det har förvisso påvisats att hon uppger en mängd olika alibin. Typ det där den 3:e augusti. Den som det finns vad jag förstår 10 (11?) olika versioner på.

Saluhallsbesök (olika) utan att ha kort med sig, och sen åka in för att tanka. Utan kort, och gå in och köpa en Cola_light istället för bensin/diesel.
Citera
2017-06-10, 01:41
Medlem
develis avatar
Det är helt obegripligt - en mamma som skriver detta ordval till sina barn om morfar som precis blivit mördad?

Tas upp i förhör (saxar lapptexten):
Citat:
skriv 41-åringen oskyldig, jag högg den djäveln i ögat, kniven gick av. Han förtjänade att dö efter det han gjort 41-åringen.

högg han i ögat, kniven gick av den där jäkla pervo gubben.

skriv 41-åringen oskyldig, jag högg den sjuke fan, högg han i ögat så kniven gick av. Han förtjänade inte att leva efter det han gjort 41-åringen.

Och jag högg den sjuke fan, högg han i ögat så kniven gick av.

skriv till polis Västerås, Aftonbladet, advokaten, du får en halv miljon, lita på mig 100%, skynda dig, jag orkar snart inte med.
41-åringen oskyldig, jag högg den sjuke fan i ögat så kniven gick av.

skriv till Aftonbladet, polisen Västerås, advokaten, 41-åringen är oskyldig, trodde inte bli dömd oskyldig i Sverige horgubben förtjänade inte att leva, högg han i ögat, kniven gick av.
41-åringen heder är tillbaka.
På baksidan, jag förklarar sen, du måste lita 100% nu på mig, skynda dig jag orkar snart inte mer, du får 500.000. Skriv så det ser ut som en kille, säg inte till nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in