2017-06-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Spelar väl ingen roll om någon vittnar att hon har köpt cola vid 23 tiden. Hon har ju ändå hunnit fram och tillbaka till Granliden om hon åkte hemifrån strax efter klockan åtta på kvällen.

Men du kan ha rätt.
Du kan ha rätt om man beaktar att Mohammad dagen efter sitt vittnesmål i rätten korrigerade ett uttalande. Det gällde att han väntade i 30 min bakom sovrumsdörren. Hans nya tidangivelse var 10-30 min.

Ponera att tiden kröp fram. Säg 10 min. Då sker avfärden ca 22:10 från Granliden. Körsträcka Granliden-kontoret 42 min på kvällen, 52 min dagtig. Använd kvällstiden. Ligger macken hon handlade på i närheten av färdvägen? Jag vet inte. Det bör nog kollas upp.
Iallafall, 22:10 + 42 min= 22:52
Ligger macken nära? Bara en liten avstickare? Inget problem. Det hinns med. Enl Alexander kom hon hem ca 23:15. Hon hinner både byta, bil handla cola zero, samt ta sig sista biten hem.
Citera
2017-06-09, 15:33
Medlem
Japp. Läste på lite. Tekniskt möjligt. Ni har rätt, både du och diva 59.
Citera
2017-06-09, 15:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det har gjorts mycket få undersökningar och studier på kvinnliga psykopater då dessa håller sig mestadels i det fördolda. Det finns studier vilka framförallt berör psykopater i allmänhet eller i andra hand manliga sådana. Många av dessa drag ter sig liknande men kan gestalta sig något annorlunda. En av världens främsta auktoriteter, Robert Hare, som jag tidigare framhållit är en av flertalet sakkunniga som hänvisas till på den, i för övrigt, mycket omoderna hemsidan. Däremot är innehållet väldigt väl sammanfattat och informationen tillförlitlig. Min subjektiva åsikt är det dock, då jag lever i en värld där många av mina närstående kan inräknas i kategorin. Detta gör ju dock mig inte till någon som helst expert på området.

Jag kommer från en släkt med manliga psykopater (tack och lov ingen i min familj) och har sett det hela från det personliga perspektivet. Däremot inga kvinnliga psykopater i min närhet vad jag vet. Jag är helt med dig om att kvinnliga psykopater kan använda andra metoder än manliga för att få sin vilja fram. Däremot förstod jag inte det där med att det är just psykopater som stjäl av sina patienter. Jag har hela tiden tänkt att det är missbrukare (knark/alkohol/spel) /som behöver pengar eller mediciner. Inte att det är specifikt psykopater.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-09 kl. 16:03.
Citera
2017-06-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bägge fallen kommer ändå att hamna i HR. Åklagaren kommer att överklaga om en dom blir för mild och JM vid hård dom. Bägge om bägge är missnöjda.

Ja givetvis Denna show är kanske inte färdigspelad ens under 2017. Förhandling till sista juni. Ev RPU för JM o MR. Tid för att överlägga och skriva 2 dommar (med flera punkter i). Kaffepauser o semester på det. Överklaganden ska skrivas... and the show goes on!
Citera
2017-06-09, 15:50
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tidsuppgiften, när AG uppskattar att JM kommer hem, är 23:15.
Han har ringt JM ca 23:00 och uppskattar tiden när hon kommer hem.

Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_2__2_.pdf, sid 184-185 enligt paginering.

"AG säger vidare att han ringer senare på kvällen igen, vid 23-tiden, till JM utan att hon svarar. Efter ett tag vid kl. 23.15 kommer Johanna tillbaks till lägenheten utan Muhammed."

Det är svårt att fastställa noggrannheten i hans uppskattning av tiden. Det kan ha varit tidigare, men det kan också ha varit senare.

Enligt MR lämnade JM honom vid kontoret. Hans stegräknare visar att han började röra på sin telefon 23:58. Under tidsintervallet 20:19-23:58 var stegräknaren inaktiv.

JM och MR bör ha kunnat anlända till Granliden 21:01 (enligt polisens uppskattade körtid).

Enligt google maps är sträckan från Granliden till Kungsgatan i Eskilstuna 57 km. Med 62,5 km/t i medelhastighet är körtiden 55 minuter. Polisen har provkört sträckan mellan Granliden och Grankvistgatan. I trafik tog det ca 52 minuter och utan trafik, på kvällen tog det ca 42 minuter.

Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, sid 20 enligt paginering.

Om AGs tidsuppskattning, 23:15, stämmer så bör JM och MR ha lämnat Granligen ca 22:30.

Då har dom haft ca 1:30 på sig i Granliden. Om AM varit avsvimmad ca 30 minuter efter dådet, så stämmer tiderna. Jag har inte hittat någon uppskattning av vilka tider Anki och Göran gick till sängs, men det kan ha varit ca 21:30-22:15. Med ca 2‰ så kanske Göran somnade lätt.

Tack för bra sammanställning!

Är tiden för samtalet kl 23 verifierat med tidsstämplar från samtalslogg?

JM's påstående om att sonen ringde henne när hon var hemma för att han ville sova med henne borde kunna krossas rätt rejält om sonen tilläts bemöta det påståendet, vet du om någon sådan uppföljningsfråga till sonen har ställts?
Citera
2017-06-09, 15:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det har du naturligtvis alldeles rätt i. Undrar varför hon snurrade in det alibit i 11:e timmen? Fast inte ens JM ansåg ju att det var relevant

Hon kanske drog sig till minnes.....
Här beskrivs en Coka Cola... kanske en annan, men användbar

Sida 474 (pdf) (arbetsmaterial 467) Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf
Citera
2017-06-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag kommer från en släkt ned manliga psykopater (tack och lov ingen i min familj) och har sett det hela från det personliga perspektivet. Däremot inga kvinnliga psykopater i min närhet vad jag vet. Jag är helt med dig om att kvinnliga psykopater kan använda andra metoder än manliga för att få sin vilja fram. Däremot förstod jag inte det där med att det är just psykopater som stjäl av sina patienter. Jag har hela tiden tänkt att det är missbrukare (knark/alkohol/spel) /som behöver pengar eller mediciner. Inte att det är specifikt psykopater.
Ett kort youtube klipp om kvinnliga psykopater
https://www.youtube.com/watch?v=k23NcLTmk3Y
Citera
2017-06-09, 15:59
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Jag håller med dig. Hon gör och säger det som gagnar henne bäst utifrån situationen hon befinner sig i. Hon verkar även själv tycka/tro att hon beter sig rationellt.

Ja. Och det gör hon ju också, om man betänker det att rationellt enligt henne innebär att hon har ensamrätt till att göra vad hon vill på bekostnad av alla andra så länge det gagnar henne själv på något sätt.

Vidare vet jag inte om jag alltid håller med om uttrycket ingen rök utan eld, men när det gäller fosterbarnen som dog under "oklara omständigheter" så finns där något. Och någon eller några sitter på en jävligt mörk hemlighet som de inte vill ska bubbla upp till ytan.

Jag hoppas att folk jobbar med detta just nu så att deras små själar kan få upprättelse. Folk som henne som tagit emot utsatta fosterbarn för ekonomisk vinning och sedan tagit livet av dom är inget nytt, förr kallades de för änglamakerskor (de var oftast kvinnor).

Det är fint att man anonymt får spekulera, med inte större risk än en verbal misshandel. Och inte för att jag brukar gotta mig i andra människors elände men jag skäms inte för att säga att jag önskar att hon får känna på en diabolisk hämnd och ångest.

Sist och syvende är idioten på Aftonbladet som tycker man bör avundas henne inget annat än en idiot. Vad i helvete finns i denna varelse som jag ska känna avund för?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Änglamakerska
Citera
2017-06-09, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag kommer från en släkt ned manliga psykopater (tack och lov ingen i min familj) och har sett det hela från det personliga perspektivet. Däremot inga kvinnliga psykopater i min närhet vad jag vet. Jag är helt med dig om att kvinnliga psykopater kan använda andra metoder än manliga för att få sin vilja fram. Däremot förstod jag inte det där med att det är just psykopater som stjäl av sina patienter. Jag har hela tiden tänkt att det är missbrukare (knark/alkohol/spel) /som behöver pengar eller mediciner. Inte att det är specifikt psykopater.
Kvinnliga psykopater skiljer sig från manliga. De är mer manipulativa och subtila. Jag tror man kan tänka i termer som en riktigt slug, illvillig, lömsk kärring som har en redig svada upphöjt till 100 och svårare att genomskåda än män. Spelar på charm och sex. De tangerar narcissistisk och likaväl histrionisk (drama queen) och mer svårbedömda, de är även färre så det är nog en utmaning att diagnostisera och kräver sin erfarenhet.

Farlig förbindelse och koka kaniner är nog inte fjärran.
Senast redigerad av develi 2017-06-09 kl. 16:16.
Citera
2017-06-09, 16:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

JM's påstående om att sonen ringde henne när hon var hemma för att han ville sova med henne borde kunna krossas rätt rejält om sonen tilläts bemöta det påståendet, vet du om någon sådan uppföljningsfråga till sonen har ställts?

Jag tror att tiden för det misslyckade uppringningsförsöket, då AG försökte ringa JM, var 22:50.
AG uppsakattade att JM kommit hem ca 23:15.

Jag upplevde en sammanställning som nödvändig för att motverka att ett påstående att dom (JM och MR) inte har hunnit uträtta sin gärning, utvecklades till en trådsanning. Dom hade ganska gott om tid. Det som kanske är lite ovanligt är att Anki och Göran hade för vana att lägga sig ganska tidigt. Vilket JM var väl införstådd med. Lite vin och whiskey kanske bidrog till att göra det enklare att överraska paret i sovrummet?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-09 kl. 16:20.
Citera
2017-06-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Vet att jag läst förhör i Fupen med AG,och där säger han att det vore dumt att han skulle ringa sin mamma om hon var hemma.Han verkade tycka påståendet om att han ville sova i JMs säng var löjlig,och ännu dummare att han skulle ringa till henne istället för att bara öppna sovrumsdörren om hon var hemma.
Vill även minnas att alla samtalsloggar har återskapats.Fupen är så omfattande,och det är väldigt tidsödande att försöka hitta specifika poster.
Kanske någon annan bekräfta mitt minne?
Citera
2017-06-09, 16:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kvinnliga psykopater skiljer sig från manliga. De är mer manipulativa och subtila. Jag tror man kan tänka i termer som en riktigt slug, illvillig, lömsk kärring som har en redig svada upphöjt till 100 och svårare att genomskåda än män. De tangerar narcissistisk och likaväl histrionisk (drama queen) och mer svårbedömda, de är även färre så det är nog en utmaning att diagnostisera och kräver sin erfarenhet.

Ja, jag visste vad kvinnliga psykopater var kapabla till långt innan den här tråden startades. Jag bara ifrågasatte tidigare en användares text om kvinnliga psykopater utan länk och hänvisningar. Ingen källkritik. Det är ju inte samma sak som att jag inte fattar vad kvinnliga psykopater håller på med. Och jag ville bara veta var uppgiften om att vårdpersonal som stjäl från patienter som regel är psykopater. Kan ju lika gärna vara en missbrukare (knark/alkohol/spel) som behöver snabba pengar.

Men nog om det. Så jag behöver ingen mer fakta om kvinnliga psykopater. Jag vet vad de kan ställa till med. Levt i över 50 år och läst mycket inom kriminalitet/mord i t ex tidningar och på Flashback. Hade bara helt missat detta om att vårdpersonal som stjäl från patienter är psykopater och ville ha en källa på det. Det var allt jag ville veta.

Har ingen kvinnlig psykopat i min närhet, men hade en sån kvinna som chef. Enligt henne var hon bäst på området, men klarade absolut inget. Hade undersåtar och personer i styrelsen som dyrkade henne och gjorde allt för henne, t om tog med sig mat hemifrån till henne. De (t ex jag) som var bättre än henne fick utskällningar öppet inför andra anställda (ibland kunder) för att sedan få veta att det var för vårt bästa som hon gjort det. Och förresten hade hon inte alls skällt ut oss. Hon hade inte ens höjt rösten (trots att hon skrikit). Baktalade oss också inför kunder. När konsulenter kom från huvudkontoret för att reda ut härvan blev hon bästis med dessa två, gick ut och åt, bjöd hem dem - så vi anställda fick så klart ingen hjälp. Till slut sa jag och några till upp oss. Och fler följde efter. Styrelsen såg aldrig att problemet låg hos henne, denna fantastiska människa.

Psykopater som chefer är svårt och jag undrar hur JM var som VD.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-09 kl. 16:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in