2017-06-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Finns det ziljoner av. Att du inte kan skillnaden på dammsugare och atombomb är inte vårt problem.
antalet, hur kan det vara viktigt? du kan ta hur mycket bilder som helst på samma miljö. bilderna är inte ens trovärdiga, det mesta ser konstigt ut mot vad det borde göra
Citera
2017-06-08, 22:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
antalet, hur kan det vara viktigt? du kan ta hur mycket bilder som helst på samma miljö. bilderna är inte ens trovärdiga, det mesta ser konstigt ut mot vad det borde göra

Och hur vet du det?

Kineserna har ju landat på månen och sänt tillbaka bilder, vilka verkar vara väldigt lika.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1IncRZ9BiE
Citera
2017-06-08, 22:50
Medlem
Citat:
Och poängen är att bilder inte kan användas som bevis, skall man visa något måste man minst ha tekniska förklaringar som håller vetenskapligt

Förutom då bilden på ett skoavtryck som du tjatat om under senaste tiden? Den bilden, men enbart den, räknas som bevis?
Citera
2017-06-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
10-15 vittnen väger ganska tunt.

På tal om att inte svara:

Ändå är det 10-15 vittnen fler än personer som vittnat om att allting bara är lögn. Dock arbetade ungefär 8000 (har jag för mig) för NASA under den här tiden. Jag vet att samtliga 8000 inte var på månen, men de arbetade med projektet. Då kan man ju anse det troligt att någon av dessa, vars jobb ändå är just rymden, också borde ansett att månlandningen var omöjlig och skulle vittna om detta.

Sen vet jag fortfarande inte om jag förstår dig. Menar du verkligen att det är bättre att personer som kan vittna om något (både om det är för eller mot i frågan) dör för att sanningen ska komma fram? Kanske jag som misstolkar?
Citera
2017-06-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Förutom då bilden på ett skoavtryck som du tjatat om under senaste tiden? Den bilden, men enbart den, räknas som bevis?
Du kan i princip välja vad som helst, inget stämmer
Citera
2017-06-08, 23:11
Medlem
Citat:

Kan bilder räknas som bevis eller inte? Ena stunden tycker du det, i nästa stund tycker du inte det. Du verkar lite inkonsekvent.
Citera
2017-06-08, 23:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Varför då inte visa det?

Vad gäller fotavtrycket verkar det inte vara bevisat att det inte funkar på månen, men du har säkert bättre evidens.
Citera
2017-06-09, 00:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Hur kan det vara OT?
Du skrev förut att matematiken stämmer.
Då vill jag veta hur du kan veta det?
Seså, fram med diffarna nu.

Liksom med berättelsen, fotona och filmerna, finns det ingen som bryr sig om tankar som de du framför.

Du måste visa att det inte funkar.
Citera
2017-06-09, 03:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du har nu visat för alla i tråden att du inte har en aning om vad jag pratar om, du har inte en aning om någonting av det mer vetenskapliga bakom månlandningarna.
Jag tror vi stannar där.

Nja snarare du som bevisat, i sann folieanda, att du tror att man kommer någon vart med att ordbajs ett låneord. Men låt oss gå djupare på differentialekvationer om du vill även om jag nog tycker att vektorkalkyl är mera lämpat för att beräkna en rymdfarkosts bana. Först kan du ju börja med att reda ut begreppen och förklara hur och var du hittat något mystiskt med "diffekvationen" sedan om du vill få guldstjärna så vill jag att du hittar något fel ur valfri av Katherine Johnsons 26 vetenskapliga artiklar.
Citera
2017-06-09, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad gäller fotavtrycket verkar det inte vara bevisat att det inte funkar på månen, men du har säkert bättre evidens.
"verkar" ?
Citera
2017-06-09, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nja snarare du som bevisat, i sann folieanda, att du tror att man kommer någon vart med att ordbajs ett låneord. Men låt oss gå djupare på differentialekvationer om du vill även om jag nog tycker att vektorkalkyl är mera lämpat för att beräkna en rymdfarkosts bana. Först kan du ju börja med att reda ut begreppen och förklara hur och var du hittat något mystiskt med "diffekvationen" sedan om du vill få guldstjärna så vill jag att du hittar något fel ur valfri av Katherine Johnsons 26 vetenskapliga artiklar.
Ja låt oss gå på djupet. Vilka diffar använde dom när dom räknade ut hur kursen skulle korrigeras?
Citera
2017-06-09, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Liksom med berättelsen, fotona och filmerna, finns det ingen som bryr sig om tankar som de du framför.

Du måste visa att det inte funkar.
Och då måste jag ha diffarna för att kolla hur snabbt och noggrant man kan lösa dom numeriskt.
Då kan jag bilda mig en uppfattning om hur rimligt det är att datorn i kapseln klarade av det.
T ex Runge-Kutta är ju ganska omständig och kräver väldigt mycket kontinuerlig beräkning.
Senast redigerad av brokigare 2017-06-09 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in