Citat:
Ursprungligen postat av
Vidje
Ja han gjorde väl precis som det står där, skrev och fotograferade.
Ja. Varför får en inte purung brevbärare anställning som kameraman och skribent, utan meriter på området, inom då glödheta, expanderande TV-mediet? Han måste ha vissa talanger eller fördelar, inte nödvändigtvis sympatiska sådana.
I tråden har förekommit skvaller om hans uppträdande på Posten, mest negativa omdömen. Somliga har menat att han är en mobbare. Är man så utsatt som en misstänkt gärningsman är i den här typen av trådar, är det naturligt att alla som tycker illa om en säger allt negativt om en som de kan komma på och dessutom brer på lite för gammal osts skull. Jobbar man på ett ställe i fyrtio år, lär det finnas ett antal (en eller två minst men snarare tre, fyra eller sex) f.d. och nuvarande arbetskamrater som tycker illa om en, utan att det är något konstigt med det. Jag har inga egna synpunkter rörande hans person, jag har inte jobbat med PAJ. Min enda direkta erfarenhet är TV4-programmet där jag hör honom tala i telefon med Bosse Polis och det var ju en suspekt upplevelse, men att uppträda virrigt vid telefonkontakt med en komplett främmande f.d. polisman som ringer från en av våra största TV-kanaler är egentligen inte konstigt.
Men
ingen har rapporterat ett dyft från hans tid inom lokal-TV. Var han bra på sitt jobb? Tafsade han på brudarna eller var han komplett anständig? Det måste ju finnas trådläsare som vet allting om hans karriär där men som inte vill yttra sig. Den här journalisten som hakat på fallet i regionalmedia, vad han nu hette, är han möjligen en gammal kollega?