2017-05-19, 21:13
  #5833
Medlem
Tack Vidje. Jo snart rullar det på, han kan aldrig känna sig säker igen. Vilket han inte ska heller.
Citera
2017-05-28, 00:23
  #5834
Medlem
psflaxs avatar
Blir lika besviken varje gång tråden dör så här, tyst i över en vecka.
Citera
2017-05-28, 05:33
  #5835
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Ja han gjorde väl precis som det står där, skrev och fotograferade.
Ja. Varför får en inte purung brevbärare anställning som kameraman och skribent, utan meriter på området, inom då glödheta, expanderande TV-mediet? Han måste ha vissa talanger eller fördelar, inte nödvändigtvis sympatiska sådana.

I tråden har förekommit skvaller om hans uppträdande på Posten, mest negativa omdömen. Somliga har menat att han är en mobbare. Är man så utsatt som en misstänkt gärningsman är i den här typen av trådar, är det naturligt att alla som tycker illa om en säger allt negativt om en som de kan komma på och dessutom brer på lite för gammal osts skull. Jobbar man på ett ställe i fyrtio år, lär det finnas ett antal (en eller två minst men snarare tre, fyra eller sex) f.d. och nuvarande arbetskamrater som tycker illa om en, utan att det är något konstigt med det. Jag har inga egna synpunkter rörande hans person, jag har inte jobbat med PAJ. Min enda direkta erfarenhet är TV4-programmet där jag hör honom tala i telefon med Bosse Polis och det var ju en suspekt upplevelse, men att uppträda virrigt vid telefonkontakt med en komplett främmande f.d. polisman som ringer från en av våra största TV-kanaler är egentligen inte konstigt.

Men ingen har rapporterat ett dyft från hans tid inom lokal-TV. Var han bra på sitt jobb? Tafsade han på brudarna eller var han komplett anständig? Det måste ju finnas trådläsare som vet allting om hans karriär där men som inte vill yttra sig. Den här journalisten som hakat på fallet i regionalmedia, vad han nu hette, är han möjligen en gammal kollega?
__________________
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-05-28 kl. 05:37.
Citera
2017-05-30, 10:23
  #5836
Medlem
Om siarnas bidrag i Eva utredningen:
"Siaren ska lösa mordet"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-039_zpsalzbkuel.jpg.html

"Nya medier söker gamla mordspår"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202017-05-29%20-%2012-11-page-040_zpsymkdjooz.jpg.html

Enligt Börje Öhman så ångrade han att han inte "engagerade sig i mediernas sökande".

Det är samma medium som avslöjas av Robert Aschberg här:
https://www.youtube.com/watch?v=tPW3i-kZtCQ
Citera
2017-05-31, 16:07
  #5837
Medlem
RawRivenGrawHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Men ingen har rapporterat ett dyft från hans tid inom lokal-TV. Var han bra på sitt jobb? Tafsade han på brudarna eller var han komplett anständig? Det måste ju finnas trådläsare som vet allting om hans karriär där men som inte vill yttra sig. Den här journalisten som hakat på fallet i regionalmedia, vad han nu hette, är han möjligen en gammal kollega?

Lite googlande ger detta:

Gått nån TV-utbildning och fått närkontakt med "kändisvärlden":
http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/gor-inslag-at-varldsberomd-dokumentarfilmare
Förmodligen var lokalTV-jobbet nåt inom utbildningen?! Han verkar även vara involverad i närradion - detta är ju ganska nytt om närradio i Kramfors:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/radio-bara-forsta-steget?
Citera
2017-06-01, 22:54
  #5838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Blir lika besviken varje gång tråden dör så här, tyst i över en vecka.
Ja men kanske du kan tillföra något då.
Citera
2017-06-01, 22:58
  #5839
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Ja men kanske du kan tillföra något då.


Då kanske det är bättre om jag håller käften?
Citera
2017-06-01, 23:14
  #5840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Då kanske det är bättre om jag håller käften?
Nä varför ska du göra det. Du är ju den som uppmärksammat att det står still nu och kanske kan komma på nåt att föra tråden vidare.
Citera
2017-06-01, 23:32
  #5841
Medlem
Än idag sitter han där utan att försvara sig, mycket märkligt. Det är min åsikt att om man är oskyldig så gör man väl allt för att försvara sig, är väl en naturlig åtgärd. Nä han sitter där och hoppas att fallet ska falla i glömska igen. Han sitter bara och ljuger och minns inte när det inte passar, vem fasen glömmer något sådant när man är nära vän med offret. Förr eller senare kommer han att åka dit, tror snarare och hoppas att det blir förr.
Citera
2017-06-02, 20:51
  #5842
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawRivenGrawHund
Lite googlande ger detta:

Gått nån TV-utbildning och fått närkontakt med "kändisvärlden":
http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/gor-inslag-at-varldsberomd-dokumentarfilmare
Förmodligen var lokalTV-jobbet nåt inom utbildningen?! Han verkar även vara involverad i närradion - detta är ju ganska nytt om närradio i Kramfors:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/radio-bara-forsta-steget?
Tack. Intressant. I den senare länken kan man alltså se honom sitta och radioprata så sent som för ett år sedan. Han har inte skytt uppmärksamhet genom åren.
Citera
2017-06-08, 21:41
  #5843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Än idag sitter han där utan att försvara sig, mycket märkligt. Det är min åsikt att om man är oskyldig så gör man väl allt för att försvara sig, är väl en naturlig åtgärd. Nä han sitter där och hoppas att fallet ska falla i glömska igen. Han sitter bara och ljuger och minns inte när det inte passar, vem fasen glömmer något sådant när man är nära vän med offret. Förr eller senare kommer han att åka dit, tror snarare och hoppas att det blir förr.

Ja eller hur. Han försöker att tiga ihjäl det den här gången med. Men, med hans eget uppförande, vågar inte vara ute offentligt, vågar inte dela ut post om det står människor där han ska dela ut, gäller vissa människor. Förr kunde man inte vara ute på något i Kramfors utan att se och höra den där patetiske mannen. Skägget😂😂😂 han tror dessutom att han är snygg, och, han tror han är smart. Men denhär gången kunde han inte lura majoriteten av kramforsbor. Än har vi inte sett slutet på den här historien. Alltför många vill ha honom bakom lås och bom, det räcker inte att folket har dömt.
Citera
2017-06-08, 21:42
  #5844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Tack. Intressant. I den senare länken kan man alltså se honom sitta och radioprata så sent som för ett år sedan. Han har inte skytt uppmärksamhet genom åren.
Hoppsan, nu är han inte involverad i närradion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in