2017-06-08, 15:53
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det måste vara smärtsamt att vara hennes försvarare och samtidigt veta vad hon har gjort. Det är ju liksom inga tvivel om det för Hikes längre (om hon ens haft några längs vägen).

Det har nog stått klart för Hikes från början tror jag men i ett demokratiskt land har ju alla rätt till en advokat som tillvaratar ens intressen. Sedan ser man ju skillnaden i hur hårt advokaten slåss för att få loss den åtalade.......eller bara ägnar sig åt damage control när man inser att det är kört. Frågan är bara om hon får rättspsykiatrisk vård eller livstid. Jag tror på det första.
Dom har ju gjort en liten sökning (paragraf 7) och förmodligen går det nog åt den stora sökningen också för frisk i huvudet är hon ju definitivt inte JM.
Citera
2017-06-08, 15:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Usch, vilken hemsk människa. Nu ber jag till högre makter att hon får livstid allt annat är fruktansvärt..
Tänk om man någon enda gång fick uppleva under en rättegångsprocess att en solklart
skyldig person som nekat sig igenom alla tidigare förhör tar och tillstår sin skuld ställd
inför all överväldigande bevisning man har anfört. Kan stå för det man gjort sig skyldig till
och visar att man trots allt har lite ryggrad.
Men nej, då, de är lika jävla fega allihop.
Vara med och mörda andra människor, det klarar man av, men stå för det sedan, det vill
man absolut inte göra.
Därför är de bara värda förakt allihop, dessa ryggradslösa kräk som orsakar död, elände
och tragedier.

Du behöver nog inte vara orolig; damen ifråga är så körd som hon kan bli och allt annat
än livstid är uteslutet.
Jag tror hon själv numera förstår hur prekärt hennes läge är och har nu siktet inställt på
att bli "kryssad" så hon hamnar inom rättspsykiatrisk vård. I en föreställning om att
snabbare då komma ut och dessutom ha chans att trots allt få ärva.
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-08 kl. 16:00.
Citera
2017-06-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Vår vän Pastorn sitter på livstid utan krökt ett hårstrå, så högst troligt.
Även han hade väl ett ex som dog under oklara omständigheter, eller minns jag fel?
Fast parallellen stämmer inte riktigt. Den så kallade barnflickan stod under starkare press än MR. Båda var i ett slags beroendeställning, men pastorn kunde ju spela på religionen också,vilket gjorde henne ännu mer viljelös.
Så jag tror att ansvaret faller tyngre på MR. Jag tror inte det blir livstid för JM.
Citera
2017-06-08, 16:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Dom har ju gjort en liten sökning (paragraf 7) och förmodligen går det nog åt den stora sökningen också för frisk i huvudet är hon ju definitivt inte JM.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror hon själv numera förstår hur prekärt hennes läge är och har nu siktet inställt på
att bli "kryssad" så hon hamnar inom rättspsykiatrisk vård.
I en föreställning om att
snabbare då komma ut och dessutom ha chans att trots allt få ärva.

Jag trodde först på livstid. Efter dagens framträdande tror jag att hon både vill och antagligen kommer att bli kryssad. Madrasserade rum är blir JMs framtida boning.

Men hon kommer inte vara en lätt patient att tas med om man inte drogar ner henne kraftfullt.
Kan nog hitta på mycket djävulskap på en avdelning. Har ju redan på häktet visat uppseendeväckande kreativitet med lappar, mutor och hot.
Citera
2017-06-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Även han hade väl ett ex som dog under oklara omständigheter, eller minns jag fel?
Fast parallellen stämmer inte riktigt. Den så kallade barnflickan stod under starkare press än MR. Båda var i ett slags beroendeställning, men pastorn kunde ju spela på religionen också,vilket gjorde henne ännu mer viljelös.
Så jag tror att ansvaret faller tyngre på MR. Jag tror inte det blir livstid för JM.

Ja, hon hittades i badkaret med intoxdos av dextropropoxifen (Helges recept). Helge hävdar att hon självmedicinerar med dessa för depression. Skadad av något trubbigt våld i skallen. Rättsläkaren bedömde att det troligt var badkarskranen varpå förundersökning läggs ner.
Vet inte om jag håller med, MR stod också under en rätt stor beroendeställning iom frågan om uppehållstillstånd
Senast redigerad av NervusVagus 2017-06-08 kl. 16:11.
Citera
2017-06-08, 16:11
Avstängd
HAHAHAHAH mina damer och herrar detta måste vara det bästa hittills. JM svarar knappt på en enda fråga, jag får ont i huvudet av att höra henne svara: "svart" på "hur mycket är klockan?"
Citera
2017-06-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Ja, hon hittades i badkaret med intoxdos av dextropropoxifen (Helges recept). Skadad av något trubbigt våld i skallen. Rättsläkaren bedömde att det troligt var badkarskranen varpå förundersökning läggs ner.
Vet inte om jag håller med, MR stod också under en rätt stor beroendeställning iom frågan om uppehållstillstånd
Visst ja,kranen! Tack för upplysningen!
Det andra kan man se på olika sätt, hur rättsinstanserna ser på det får vi ju veta. Det är det som är roligt med att följa rättsfall. Man får veta var man står vad gäller rättsmedvetandet.
Citera
2017-06-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Ja, hon hittades i badkaret med intoxdos av dextropropoxifen (Helges recept). Helge hävdar att hon självmedicinerar med dessa för depression. Skadad av något trubbigt våld i skallen. Rättsläkaren bedömde att det troligt var badkarskranen varpå förundersökning läggs ner.

Det var väl även en livförsäkring där som lilla pastorn tog ut så fort som möjligt efter dödsfallet.
Citera
2017-06-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
HAHAHAHAH mina damer och herrar detta måste vara det bästa hittills. JM svarar knappt på en enda fråga, jag får ont i huvudet av att höra henne svara: "svart" på "hur mycket är klockan?"
Du är inte ensam om att få huvudvärk av JM.
Till och med MR har nu fått huvudvärk av allt svammel från JM.
Citera
2017-06-08, 16:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ann-Sofie Sannemalm Åklagaren undrar om det är hon som har skrivit lapparna.
- Ja, det var till ex-pojkvännen.

Hon säger att lapparna är ett bevis på att de är skrivna av en person som har regredierat.

Har Johanna möjligen fått tillgång till någon pamflett om psykoser?
Hon har ett sätt att förklara saker som är få förunnat. Sitt kassa föhållningssätt till sin ekonomi kokade ner i att inte kunna sortera strumpor och ha olika sådana på sig.
Gällande Valium så börjar hon prata om att baka bullar som bevis på att hon varken röker eller knarkar:
Citat:
J: Det mest olagliga jag har gjort det är att jag köpte fem valium från ett apotek 2012 i Thailand vilket jag inte ens fattade var olagligt förrän min son talade om det för mig. Jag är hemma på helgerna bakar bullar med mina barn. Jag har fan inte ens rökt.
Citera
2017-06-08, 16:21
Medlem
Smhfs avatar
nn-Sofie Sannemalm
Wenna: Vad menar du?
- Jag har inte varit mig själv, jag har varit utsatt för psykisk tortyr. Jag ska ta med en psykologbok i morgon.

Citera
2017-06-08, 16:23
Medlem
lasternassummas avatar
SVTs referat:
"Wenna: Nu har du ju sagt att det är en annan person som gjort det här med din ex-pojkvän. Varför sa du inte det från början?
- Jag kom inte på det.

Wenna: Vad menar du?
- Jag har inte varit mig själv, jag har varit utsatt för psykisk tortyr. Jag ska ta med en psykologbok i morgon."

Jamendåså. Då får vi veta hur det ligger till...

#2...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-08 kl. 16:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in