2017-06-08, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
SÅC?
De är knappast jämförbara men jag förstår vad du far efter.
* tar några popcorn till och försöker smälta förmiddagen, phew..*
Citera
2017-06-08, 15:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Japp och när en anställd på akuten anser att upplevda symptom stämmer in på en stroke, så åker man helt sonika hem. Skulle ju vem som helst ha gjort.

Idag behandlas en pågående stroke med mediciner - efter att man gjort en magnetröntgen.
Hon skulle aldrig blivit hemsläpp om någon "anställd på akuten" trodde att hon hade en stroke.

Rena påhitt från JM - hade hon inte också sagt att hon led av en svagare arm efter "stroken"?
Citera
2017-06-08, 15:13
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kanske missförstått det hela och tror hon är där för sakkunnigutlåtande?
Och att hennes beteende är ett "skolboksexempel" på person i chock kan väl endast komma från en av henne själv skriven skolbok i ämnet.

Hikes måste nog hitta någon slags forskningsreferens efter allt detta snack om forskning och skolboksexempel, men gissningsvis blir det väl någon intetsägande variant där det står att personer i chock kan uppträda onormalt. Helst borde hon kalla någon ledande forskare som vittne men vem skulle det kunna vara som skulle gå med på att JM beter sig enligt skolboken.
Citera
2017-06-08, 15:14
Medlem
Citat:
De är knappast jämförbara men jag förstår vad du far efter.
* tar några popcorn till och försöker smälta förmiddagen, phew..*
Allt känns som en stor fars.. Och att SÅC är duktig på att bidra vet vi ju sedan tidigare. Det var min poäng.
Citera
2017-06-08, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Och att hennes beteende är ett "skolboksexempel" på person i chock kan väl endast komma från en av henne själv skriven skolbok i ämnet.

Hikes måste nog hitta någon slags forskningsreferens efter allt detta snack om forskning och skolboksexempel, men gissningsvis blir det väl någon intetsägande variant där det står att personer i chock kan uppträda onormalt. Helst borde hon kalla någon ledande forskare som vittne men vem skulle det kunna vara som skulle gå med på att JM beter sig enligt skolboken.
Aki var också ett "skolboksexempel" som kvinnomisshandlare. I meningen innan, till polis i förhör, så betonar hon att hon är socionom.
Citera
2017-06-08, 15:16
Medlem
Jag tycker ändå det är av underhållningsvärde att följa en huvudförhandling där den åtalade nekar ända in i kaklet. Det är inte så ofta vi får vara med om sånt i direktrapporteringarna. Oftast är ju bevisningen benhård redan innan. Sen är det bara att se om det finns förmildrande omständigheter. Här är det lögner, och ännu mera lögner. Vilket är lite skoj, då jag förutsätter att Mohammad talar sanning när han berättar om JMs manipulerande av honom, och att hon är anstiftaren och dessutom körde bilen fram och tillbaka till Granliden.
Citera
2017-06-08, 15:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hahahahaha, jag tror jag dööör idag igen. Men detta är för roligt när hon försöker sig på psykologi och medicinsk lära.
Ny formulering av emboli/plack och en ny TIA-variant:
.. Just passing by.
Fan, jag var lite besviken på vad hon presterat tidigare idag men nu har hon jäklar lyft sig igen
och levererar riktiga minnesvärda godbitar.

Tänk alla psykiatriker som följer det här, det är ju mumma för dem. De får ju uppslag
till hur många konferenser som helst precis som den här psykdoktorn fick i mötet med
oförliknelige Basil på sin tid: https://www.youtube.com/watch?v=pd-5hysu34A
Citera
2017-06-08, 15:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Allt känns som en stor fars.. Och att SÅC är duktig på att bidra vet vi ju sedan tidigare. Det var min poäng.
Ja, jag hängde med och visst är det en fars av sällan skådat slag. Hon eskalerar via att hon har tappat kontrollen och det blir snarare hennes fall. Tycker rent om synd om Hikes som ska försöka städa upp efter henne..
Citera
2017-06-08, 15:18
Medlem
Ursäkta... men sitter nästan och skrattar lite för mig själv när jag hänger med under rättegången. Shit vad JM har snurrat till det här! Hade kunnat sätta högernäven på att hon är skyldig, och hon är fruktansvärt dålig på att hitta en väg ut ur detta.

Och nu när de påvisar faktafel efter faktafel så är hennes svar bara "jag var chockad, jag visste inte vad jag sa". Detta då hon i princip redan fällt sig själv. Grattis to life in prison, girl!
Citera
2017-06-08, 15:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Har inte Polisen hittat en enda vägkamera, övervakningskamera eller liknande som de passerat på aktuella mordkvällen??? Där man kan se vilka som befinner sig i bilen eller inte! Det är fan i mig skandal, i England hade de varit på 100 kameror och de hade prickat in körvägen på nolltid.

Kameraövervakningslagar för tjuvar
Vår kameralagstiftning och hur den tillämpas går ut på att försvåra upprätthållande av lagen.
Det finns exempel på när tjuvar har infångats tack vare privata kameror, men att tjuvarna släppts och den bestulne åtalats för att man kunde se en skymt av ett område utanför tomten, som inte var avspärrat. Bara i Sverige...

Nytt alibi? Påhittat eller köpt?
"Åklagaren: Du hänvisar till en kompis till din svärson. Du minns inte vem det var?
- Jo, jag vet vem han är men jag vet inte var han heter.

Då kanske han kan hjälpa oss med det?
- Absolut.

Du skulle tanka?
- Ja, men jag hade inga pengar. Jag köpte bara en dricka.

Hur fick du pengar till den drickan då?
- Jag hade lite kontanter.

Vad var det för dricka?
- En Cola zero."

Vem är kompisen, och vad får han för att ställa upp som alibi?

Citera
2017-06-08, 15:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kameraövervakningslagar för tjuvar
Vår kameralagstiftning och hur den tillämpas går ut på att försvåra upprätthållande av lagen.
Det finns exempel på när tjuvar har infångats tack vare privata kameror, men att tjuvarna släppts och den bestulne åtalats för att man kunde se en skymt av ett område utanför tomten, som inte var avspärrat. Bara i Sverige...

Nytt alibi? Påhittat eller köpt?
"Åklagaren: Du hänvisar till en kompis till din svärson. Du minns inte vem det var?
- Jo, jag vet vem han är men jag vet inte var han heter.

Då kanske han kan hjälpa oss med det?
- Absolut.

Du skulle tanka?
- Ja, men jag hade inga pengar. Jag köpte bara en dricka.

Hur fick du pengar till den drickan då?
- Jag hade lite kontanter.

Vad var det för dricka?
- En Cola zero."

Vem är kompisen, och vad får han för att ställa upp som alibi?
Den som redan förekommer i förhör, DBs barndomsvän?
Citera
2017-06-08, 15:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Fan, jag var lite besviken på vad hon presterat tidigare idag men nu har hon jäklar lyft sig igen
och levererar riktiga minnesvärda godbitar.

Tänk alla psykiatriker som följer det här, det är ju mumma för dem. De får ju uppslag
till hur många konferenser som helst precis som den här psykdoktorn fick i mötet med
oförliknelige Basil på sin tid: https://www.youtube.com/watch?v=pd-5hysu34A

Tänk också på att LGWP skrev att hennes utlåtande från den lilla psyk undersökningen, p.7:an, avslutades med en formulering i stil med att man "mycket gärna såg henne igen" på den stora undersökningen.
Enligt LGWP var det den mest tydliga inbjudan om fortsatt utredning som han hade läst!

De kliar i psykiatrins fingrar att få sätta tänderna i JMs psyke....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in