2017-06-08, 14:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag mkt konstigt, nu är dem ju tydligen förflyttade förhoppningsvis till normalt folk.

Jag vet var de är och det är hos bra folk.
Citera
2017-06-08, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Skönt att höra. ♥
Citera
2017-06-08, 14:39
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|60938885]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Mmm....JM var ju själv familjehem......utvärderad och trygg
Ja, du har rätt. Ibland kan man undra...
Citera
2017-06-08, 14:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men talar de inte om första anhållan? Då fanns väl inget av det som framträder sen via förundersökning och rättegång.

Polisen hade ju sina misstankar och buggade både bil och telefoner......
Citera
2017-06-08, 14:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
En stor undersökning är redan rekommenderat via P7an.
Hon är korkad snarare än slipad och det åker man inte in på rättspsyk för - vill hon blir kryssad lär hon byta strängar på fiolen. Än har hon inte sagt ett ord som indikerar psykos, hallucinationer, vanföreställningar och konfusion.
Hon har gjort en vag antydan till självmord men det ter sig mer som drama än utifrån svår depression såsom hon pladdrar på med små ironiska skratt bland alla syndafloder av gråt..

Man får väl sitta still i båten och invänta besked om vad di lärde kommer fram till efter en betydligt mer ingående undersökning än läsning.

Ja men precis, hon själv har ju framhållit sig som en driftig entreprenör som har koll på ekonomi och som är i stånd att göra goda investeringar.
Att hon skulle vara gränspsykotisk är humbug. Dessutom spelar det INGEN roll om hon ens varit det EFTER beskedet om att hennes far blivit mördad. Att bete sig gränspsykotisk vid tiden efter mordet och resten av 2016 har ingen som helst betydelse för huruvida hon stått för planeringen FÖRE mordet eller ej.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Polisen hade ju sina misstankar och buggade både bil och telefoner......
Ja, det vet jag givetvis men det är mil mellan misstanke och den galenskap som vi ser nu. Ska man diskutera i dessa termer så borde de väl främst ta JB och JJs barn men det lär vara på väldigt god grund. Frågan är om inte JB var på nåt boende nu (minns du?) och kanske får stöd?
Citera
Medlem
valleros avatar
Johanna Rapp - EXPRESSEN Nu ska jag läsa ur förhöret när hon ändrar sin version, säger åklagarna.Ordföranden undrar om man verkligen måste läsa alla versioner.

Nu börjar han bli kaffesugen... Skämt åsido, jag kan förstå ordföranden denna gång. Det kan inte vara nödvändigt att redogöra för alla gånger JM ändrar sin historia. Hon har inget alibi, punkt och slut liksom.
Citera
2017-06-08, 14:44
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
- Jag kan inte uttala mig. Jag tänkte väl om han hittade till Eskilstuna från Iran så kan han väl hitta från Eskilstuna till Granliden, säger 42-åringen.
Jäkla skillnad på att åka mot ett specifikt mål och att bara resa utan mål och råka hamna någonstans. Det var ju inte direkt så att Mohammed togs sig medvetet till Eskilstuna från Iran via vägbeskrivning.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-06-08, 14:45
Medlem
Citat:

Skönt att höra!
Citera
2017-06-08, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja men precis, hon själv har ju framhållit sig som en driftig entreprenör som har koll på ekonomi och som är i stånd att göra goda investeringar.
Att hon skulle vara gränspsykotisk är humbug. Dessutom spelar det INGEN roll om hon ens varit det EFTER beskedet om att hennes far blivit mördad. Att bete sig gränspsykotisk vid tiden efter mordet och resten av 2016 har ingen som helst betydelse för huruvida hon stått för planeringen FÖRE mordet eller ej.
Hahahaha, nu är det stora skämskudden med brodyr (vad står det månntro? Ge mig ett asgarv igen ).
Hon ställer diagnos på sig själv, vill verka övertygande och kunnig via att svänga sig i terminologin.
N-a-r-c-i-s-s-i-s-m. Vem vet inte bäst om Dr JM själv?
Citera
2017-06-08, 14:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hahahaha, nu är det stora skämskudden med brodyr (vad står det månntro? Ge mig ett asgarv igen ).
Hon ställer diagnos på sig själv, vill verka övertygande och kunnig via att svänga sig i terminologin.
N-a-r-c-i-s-s-i-s-m. Vem vet inte bäst om Dr JM själv?

Jo jag vet precis vad de kommer att lägga till i inredningen på Hinsan;
En dörrmatta såklart! På den står det naturligtvis " VÄLKOMMEN TILL KURRAN"
Citera
2017-06-08, 14:50
Medlem
Grandiosos avatar
Så nu har bruden bestämt sig slutligen för att hon var och handlade på Ica-Maxi den
kritiska tidpunkten. Okay, då vet man det. Då är det väl sant då...

Har precis gått igenom utfrågningen från idag och tycker hon inte riktigt lever upp till de
högt ställda förväntningar man har på henne; alltså inte leverans av lika mycket verbala
pärlor som vanligt. Grodorna hoppar inte ur munnen på henne lika frekvent som tidigare,
tycker jag nog. Så lite besviken är man allt.

Den här sticker ut lite dock: Ann-Sofie Sannemalm:

- Du är den elakaste människa jag någonsin har träffat! säger hon till åklagaren.

Fast än är hennes föreställning inte riktigt över.

Ann-Sofie Sannemalm:

Åklagare Fahlander vill återigen prata om hennes 13-årige son.
- Han mår jättedåligt, han är skör. Men han vill visa att allt ska gå rätt till men han kan inte se konsekvenserna själv, jag tycker att hans pappa borde ha varit klokare.

Och vems fel kan det vara att han mår jättedåligt, tro? Ditt eget kanske.
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-08 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in