2017-06-08, 14:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, mycket märkligt att E-tuna socialtjänst VÄLJER att placera dessa stackars tvillingar hos den mordmisstänktas narkotikabrottsdömda mycket UNGA dotter , som själv är nybliven mamma, och har en sambo/make dömd för narkotikabrott och misshandel!!!!

Mycket, mycket märkligt!

Det finns mängder av bioföräldrar som blivit av med sina barn för mycket, mycket mindre!

Det gör mig vansinnigt ARG!

De är inte kvar där.
Citera
2017-06-08, 14:25
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Jaa, mycket märkligt att E-tuna socialtjänst VÄLJER att placera dessa stackars tvillingar hos den mordmisstänktas narkotikabrottsdömda mycket UNGA dotter , som själv är nybliven mamma, och har en sambo/make dömd för narkotikabrott och misshandel!!!!

Mycket, mycket märkligt!

Det finns mängder av bioföräldrar som blivit av med sina barn för mycket, mycket mindre!

Jag mkt konstigt, nu är dem ju tydligen förflyttade förhoppningsvis till normalt folk.
Citera
2017-06-08, 14:25
Medlem
Citat:

Mycket, mycket märkligt!

Enligt vad jag läst är det den äldsta dottern AB som tagit hand om tvillingarna under denna tid.

Dock inte helt hundra på detta
Senast redigerad av rundkvist 2017-06-08 kl. 14:28. Anledning: Tillägg
Citera
2017-06-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Detta har stötts och blötts i tråden otaliga gånger. Ja, Johanna är klart en psykopat. Men hon är inte psykotisk, och har ingen sådan historia alls, samtidigt som hennes nuvarande taffliga försök rör sig om tiden efter mordet. Hon kan säkert tro att hon kan bluffa sig till en kryssning, men en stor sinnesundersökning är omöjlig att fejka, även om hon lägger sig i fosterställning och sjunger Mors Lilla Olle i 4 timmar.

Visst är det så. Att vara psykotisk är i nuet. Hot och rädslor handlar oftast om att personens egna liv är hotat eller ifrågasatt. Att vara psykotisk är ett sjukdomstillstånd som, i viss mån går att hjälpa med stöd och medicinering. Dock inte alltid. Har stött på några psykotiska i mitt liv och det är så sorgligt och tragiskt även när de är våldsamma. Planering kan förekomma men är väldigt kortsiktig.

Att vara personlighetsstörd/psykopat eller sociopat är något helt annat. Det går inte att se utanpå. Eller ens förstå i första taget. Det är ju inte så att de är/säger något dumt och så fattar man. Utan det är när det blir problem som man börjar fundera. Sen tänker man att det är nog mitt egna fel. Sen blir det lika rörigt som runt JM. Då börjar man förstå. I bästa fall! ;-)
Citera
2017-06-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du förstår inte skillnaden mellan att "flippa" och inte vara medveten om vad man gjort, vilket är vad som krävs för kryssning.
Jag vågar verkligen inte uttala mig om kryssning över huvudtaget. Därför gjorde jag inte det.
Vad jag ville säga är att den galenskap hon möjligen, troligen led av före mordet på Aki och fram till hon greps inte är densamma som den hon visar upp i dag, i rättsalen. "Flippa" var kanske fel ord för vad jag sökte, nämligen något för "mentalt sammanbrott" av ett slag som jag tror att hon behöver tid för att komma igenom.
Citera
2017-06-08, 14:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
De är inte kvar där.

Nej, det vet jag.

Men hade JM blivit häktad då direkt, så hade de kanske blivit kvar där......och JB är ju också misstänkt för delaktighet i tvillingarnas pappas mord.

Undrar vad det var för stjärna på E-tunas socialtjänst som gjorde den där "bedömningen".....
Citera
2017-06-08, 14:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur slipad är hon?
Kan detta vara ett sätt att framstå som helt störd?
För att bli kryssad och slippa fängelse....
Kan hon va´ så jävlig...
En stor undersökning är redan rekommenderat via P7an.
Hon är korkad snarare än slipad och det åker man inte in på rättspsyk för - vill hon blir kryssad lär hon byta strängar på fiolen. Än har hon inte sagt ett ord som indikerar psykos, hallucinationer, vanföreställningar och konfusion.
Hon har gjort en vag antydan till självmord men det ter sig mer som drama än utifrån svår depression såsom hon pladdrar på med små ironiska skratt bland alla syndafloder av gråt..

Man får väl sitta still i båten och invänta besked om vad di lärde kommer fram till efter en betydligt mer ingående undersökning än läsning.
Citera
2017-06-08, 14:31
Medlem
Gizurs avatar
Expressen:
Citat:
Nu hänvisar åklagaren till samtal hon haft med Mohammad om att spåra telefoner via master där hon sagt att "det syns på din telefon att du inte har varit på landet".

Kvinnan säger att hon inte visste att Mohammad hade varit vid sommarstugan. Men åklagaren påpekar att hon sagt att Mohammad ju sa det redan dagen efter mordet.

Hänger inte riktigt med i alla JMs versioner och lögner, men vad är hennes nuvarande version. När ska hon fått veta att Mohammed var vid sommarstugan? Håller hon på att ändra version under pågående rättsförhör?
Citera
2017-06-08, 14:32
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|60938833]Nej, det vet jag.

Men hade JM blivit häktad då direkt, så hade de kanske blivit kvar där......och JB är ju också misstänkt för delaktighet i tvillingarnas pappas mord.

Undrar vad det var för stjärna på E-tunas socialtjänst som gjorde den där "bedömningen".....[/QUOTE]

Om det varit en långtidsplacering hade barnen inte fått vara där kan jag tänka mig. Men en tillfällig placering med människor som barnen kände är ju inte så traumatiskt. Frågan är vad som händer när hon blir dömd till 15 år. Då lär barnen få vara hos dottern eller mormor för att kanske sedan komma till ett familjehem i närheten. Ett familjehem som är utvärderat och bedömt som tryggt.
Citera
2017-06-08, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag mkt konstigt, nu är dem ju tydligen förflyttade förhoppningsvis till normalt folk.
Men talar de inte om första anhållan? Då fanns väl inget av det som framträder sen via förundersökning och rättegång.
Citera
2017-06-08, 14:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nej, det vet jag.

Undrar vad det var för stjärna på E-tunas socialtjänst som gjorde den där "bedömningen".....

Jag antar att det var en typ av jour-hem den första tiden innan man hittat en mer stadigvarande plats.
Citera
2017-06-08, 14:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Picasso2|60938850]
Citat:
Nej, det vet jag.

Undrar vad det var för stjärna på E-tunas socialtjänst som gjorde den där "bedömningen".....[/QUOTE]

Om det varit en långtidsplacering hade barnen inte fått vara där kan jag tänka mig. Men en tillfällig placering med människor som barnen kände är ju inte så traumatiskt. Frågan är vad som händer när hon blir dömd till 15 år. Då lär barnen få vara hos dottern eller mormor för att kanske sedan komma till ett familjehem i närheten. Ett familjehem som är utvärderat och bedömt som tryggt.

Mmm....JM var ju själv familjehem......utvärderad och trygg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in