2017-05-11, 20:03
Medlem
Är det bara jag som reagerade på att Aki visst har jagat droger, det stod i fup när snuten kollade hans mobil, ett x antal sökningar/förfrågningar hade han ju ang droger, piller what ever men att det var oväsentligt för denna utredning.
Han var nog garanterat inte det lilla forna lamm som hans anhöriga vill ge sken av...
En stor atletisk karl som springer runt till anhöriga och beklagar sig över hur rädd han är för sitt fruntimmer?
Jisses
Citera
2017-05-11, 20:03
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kort och gott kan man säga att hon ofta inte minns och när hon minns har hon nya historier om händelseförlopp, såsom i vilket läge hon ringde SOS, vad de åt på kvällen, när hon gick in i huset och vad tidpunkten var då.
Hon har förklarat att hon alltid sagt till sina barn att skylla på henne när de är i knipa och att det är därför som de hävdar att hon stämplat till mord

Hahaha, som vanligt med JM då - "inget nytt på mittfronten/gnällbältet". Tack för redogörelsen, Addhoc!
Citera
2017-05-11, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kickboxning är ingen sport som någon vettig människa håller på med, jag föredrar den gamla hederliga " The noble art of self defence" med regler instiftade av Queensberry men tack ändå för din omtanke.

Trovärdigheten hos JM är även om du nu inte tycker det väldigt viktig, hon har att svara på de påståenden som åklagarna kommer med och om hon fortsätter som hon gjort blir hon dömd även för A*i,s död.

Kan åklagarna visa upp en solid indiciekedja som JM försöker pladdra bort så åker hon dit så det visslar om det och än så länge har inte hon kommit med något vettigt.

Tyskan fick smaka på vad som kan hända även om det saknas riktiga bevis och Fahlander kan verka grå och petig när han håller på men han kan sin sak när det verkligen gäller och den här delen av åtalet är egentligen bara ett förspel till det stora målet, det är där allt ska avgöras.
Omedelbarhetsprincipen gäller och just nu är det åklagarna som gör bort sig. Ett års hjälp från IF och själva har åklagarna med bihang arbetat 9 mån. Alltså ett år och 9 månader och detta skall mynna ut i en plastback och JM som ensam mördare? Påminner mig om när Ove skakas upp och ner i solsidan. Pån den nivån är vi

PS. IF utredare har kritiserat Fahlanders taktikt rejält i media. Mycket missnöjda med åklagarnas upplägg säger IF att dom är.
Citera
2017-05-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vart får ni alla utdrag från rättegången? Skrivs det ut på ab/expressen.

Vore grymt om det går att lyssna på ljudupptagning från rättegången men jag antar att det inte är möjligt.

finns på tv4.se under nyheter!
Citera
2017-05-11, 20:10
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det är inte alltid helt lätt att skilja mellan skylla /på/ och skilja åt i skriftspråk.
Jag har gärna överseende med det.

PS

Nä, nu tycks verkligen citatfunktionen spöka

Nej, hon sade "skylla på mig".
Hittar inte texten, läste i Expressen.
Citatfunktionen kraschar ibland. Det är ok, tycker jag. De som inte pallar en avvikelse får söka sig annorstädes så blir man av med dem. De är ändå bara ett problem. Flashback going Darwin.
Citera
2017-05-11, 20:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vart får ni alla utdrag från rättegången? Skrivs det ut på ab/expressen.

Vore grymt om det går att lyssna på ljudupptagning från rättegången men jag antar att det inte är möjligt.
Från dagens förhandlingar: https://www.youtube.com/watch?v=IY-TxRMrT8Y
Citera
2017-05-11, 20:12
Medlem
Vilken dag lol. Ofattbart att ta del av alla Johannas motsägelsefulla påståenden och samtigt inse att möjligtvis kommer klara sig från ansvar vad gäller mordet på Aki. Mest talande i fallet tycker jag dock är Johannas frånvaro av sorg. En människa i hennes situation borde känna sorg över så mycket. Mycket är henne förlorat. Hon säger själv att hon tagit piller som trubbar av henne, ändå gråter hon flera gånger, men alltid på fel ställe. Upprepade gånger börjar hon gråta när något hon just sagt blir motbevisat. Andra gånger när jag tycker att frågorna är av känslig natur rör hon inte en fena.
Ibland hör jag ( läser) ett uppriktigt uttalande. Det liksom slinker ur henne. Hon framstår som väldigt omänsklig.

På tal om indicier. Hur stark indiciekedja behövs? Att hon motsäger sig själv stup i kvarten, gärna meningar efter varandra, kan ju inte räcka.

Om rättsläkaren i sitt vittnesmål kan avgöra att det utan tvivel är så att Aki Inte druknade i Hjälmaren och att ingen annan funnits där så återstår väl inget annat än att Johanna är skyldig till hans död?

Johanna själv har ju uppget i vittnesmålet idag att ingen annan varit där ( och ätit upp entrecoten ).

Detta i samband med övrig bevisning ( förfalskad livförsäkring), kan det räcka?

Jag har hela tiden varit säker på att det inte räcker. Men nu är jag inte så säker längre. Det framstår alltmer som möjligt att hon skulle kunna kunna dömas för mordet på Aki.

Tar hon tillbaka uttalandet att hon var ensam riskerar hon att hennes större barn och deras respektive (som jag förutsätterär de som antas varit med på forandet av Aki) tar bladet från munnen.

Det börjar kännas lite som att hon är "damnd if she do and damned if she don't"
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-11 kl. 20:18.
Citera
2017-05-11, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Vad menar du, en finne som gillar bailys och har flera A4 hos fogden är inte den svärmorsdröm anhöriga vill porträttera?
Ingen svärmorsdröm alls. Otrogen och ute på dejtingsidor som gift. Ajjabajja. Och sparken för att ljugit om sin tidsredovisning med, vilket Hikes tog fram papper på. JM stöttade med att köpa kebab och thaivagnar för att hålla honom flytande..

Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Staten är ofelbar, därför är dess tjänare ofelbara..
De skulle inte få lyfta åtal, domen kommer inte bli nådig såvida de inte hittat plastbitar från IKEA i lungan. Inte ens då har de något, garvar åt liknelsen med Ove i Solsidan IF får kanske lätta på lädret trots allt?
Senast redigerad av stativera 2017-05-11 kl. 20:16.
Citera
2017-05-11, 20:15
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Kickboxning är ingen sport som någon vettig människa håller på med, jag föredrar den gamla hederliga " The noble art of self defence" med regler instiftade av Queensberry men tack ändå för din omtanke.

Trovärdigheten hos JM är även om du nu inte tycker det väldigt viktig, hon har att svara på de påståenden som åklagarna kommer med och om hon fortsätter som hon gjort blir hon dömd även för A*i,s död.

Kan åklagarna visa upp en solid indiciekedja som JM försöker pladdra bort så åker hon dit så det visslar om det och än så länge har inte hon kommit med något vettigt.

Tyskan fick smaka på vad som kan hända även om det saknas riktiga bevis och Fahlander kan verka grå och petig när han håller på men han kan sin sak när det verkligen gäller och den här delen av åtalet är egentligen bara ett förspel till det stora målet, det är där allt ska avgöras.

Ok jag förstår vad du menar. Men som fantast av "Umbrella self-defense for women" kanske du skulle tagga ner dina fightingreferenser? Om jag är vettig eller ej återsår att se, kan du hjälpa mig att se vilka alternativa gärningsmän som fans i "tyskans" fall? Hade hon också en massa knarkare och skogstokiga afganer runt sig?
Citera
2017-05-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Nej, hon sade "skylla på mig".
Hittar inte texten, läste i Expressen.
Citatfunktionen kraschar ibland. Det är ok, tycker jag. De som inte pallar en avvikelse får söka sig annorstädes så blir man av med dem. De är ändå bara ett problem. Flashback going Darwin.
OK, jag försökte på ett finare sätt säga att det är kanske inte är så lätt svenska för en invandrare.
Om andra inte tål det så är det deras sak; jag vill försöka. Dels för att jag vanligtvis är en snäll person (utom i morse!) dels därför att jag tycker att en tråd som denna kan vara en väldigt nyttig introduktion i samhällskunskap.
Naturligtvis kan vi inte sitta här och förklara allt i grunden, inte ens för mig som är juridiskt okunnig, vilket jag alltid påpekar, men någon gång kan man ju försöka hjälpa med språkliga svårigheter.
Citera
2017-05-11, 20:17
Medlem
Citat:

Väl talat! JM snärjer in sig i lögner så fort hon öppnar munnen. Alla turer kring SOS-samtalet idag exempelvis. Att påstå att hon ringde för att hon såg A*is mobil på bordet på bryggan medan hon i samtalet hörs säga "nu ser jag att hans mobil ligger här"... Tror det finns goda chanser att hon åker på detta åtal också.

På tal om det: det naturliga när någon är försvunnen är ju att leta efter den personen, nu verkar JM mena att det var sååå besvärligt att samtidigt ha koll på barnen - men det verkar otroligt märkligt att innan man ens letat i de byggnader som finns på tomten bestämma sig för att ringa 112...
Citera
2017-05-11, 20:17
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virusfree
Är det bara jag som reagerade på att Aki visst har jagat droger, det stod i fup när snuten kollade hans mobil, ett x antal sökningar/förfrågningar hade han ju ang droger, piller what ever men att det var oväsentligt för denna utredning.
Han var nog garanterat inte det lilla forna lamm som hans anhöriga vill ge sken av...
En stor atletisk karl som springer runt till anhöriga och beklagar sig över hur rädd han är för sitt fruntimmer?
Jisses

Kom igen nu, förstör inte tråden med sanningar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in