Citat:
Jisses! Jag har INTE påstått att kombinationen av (i) uppgiften om stryplekar, (ii) mordmisstanken, och (iii) domen om 'sexuellt övergrepp mot barn' skulle ge något i närheten av en heltäckande eller ens med visshet sann bild av Christian Karlssons person! DÄREMOT så anser jag att det absolut finns ett inte obetydligt utrymme för att betvivla det porträtt Dan Josefsson och flera/majoriteten i tråden målar upp eller delar.
Jag skrev uttryckligen i det stycke jag förutsätter att du kommenterar: "Det kan vara så att Karlsson inte vid något annat tillfälle har begått en lagöverträdelse, men jag är alltså inte övertygad om det."
Citat:
Va? Jag tar inte illa upp om någon tar det faktum att jag har haft fel tidigare som intäkt för att det kan hända igen!
Citat:
Att någon formellt misstänks för ett brott innebär inte att det är fritt fram att nedvärdera denne hur som helst. Den formellt nisstänkte skall av myndigheterna betraktas som oskyldig tills skuldfrågan avgjorts i domstol. Den formella misstanken ger åklagaren möjlighet att tillgrepipa tvångsmedel och det ger den misstänkte rättigheter som partsinsyn och offentlig försvarare.
Har någon själv sett den misstänkte begå brottet så har denne full frihet att inte bara betrakta honom som skyldig utan även vittna mot honom.
Har någon själv sett den misstänkte begå brottet så har denne full frihet att inte bara betrakta honom som skyldig utan även vittna mot honom.
Försöker du visa att det är fel att uttrycka sig annat än okritiskt om Karlsson?
Citat:
Ja du -- du inser kanske att det inte är helt sannolikt att jag skulle kallas som karaktärsvittne för bröderna?
Förstår du kontextskillnaden mellan t.ex. en diskussion som förs i en nätgemenskap, en dokumentärserie och en domstol?
-----
Din fortsatta diskussion om tolkningsutrymme i mina formuleringar får jag be att få återkomma till. Det jag ser är mest att du fortsätter med missförstånd, där förkortningen 'MGP' var det första. Kortfattat så missförstår du när du läser frågan som främst retorisk.