2017-06-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det handlade inte om AG alls, eftersom han sköter sig perfekt trots sin unga ålder. Jag vet inte om du har problem med vad som är rätt eller fel handlande?
Vadå "går emot JM" och "håller med AM"? Är det här något litet gräl som utspelar sig bland lågstadiebarn på rasten?
DE SOM FÖRSVARAR MORD OCH MÖRDARE PÅ NÅGOT SÄTT HAR FEL. Det handlar inte om JM eller AM utan om värderingar, hört talas om?
Och det här snacket om att barn alltid älskar sin mamma är inte sant. Att bli älskad av sina barn är ingen mänsklig rättighet, det är något man förtjänar, eller också inte.

Tyvärr älskar nästan alltid barn sin mamma och vill känna sig älskade av sin mamma.
Det kallas anknytning och utan den är barnet illa ute.
Det har väldigt lite att göra med om mamman förtjänar kärleken.
Citera
2017-06-07, 19:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han kommer inte att sitta i rätten och vittna. Det ska spelas upp upp ett förhör med honom där JM's advokat och MR's advokat var närvarande och kunde ställa frågor till honom.

Jag vet men då kan det inte, skulle jag tro, bestridas eller tas tillbaka, åtminstone inte om han är död.
Citera
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Anki och Ulrika är sjukt förbannade efter den förlorade miljonen och de tycker AG redan har fått del av pengarna. Han är helt ute ur den nu mycket mindre klanen, rent arvsmässigt.

Den grabben kommer klara sig. Han har nåt som bl.a. JM och du och dina gelikar inte kan köpa för alla pengar i världen.

Inte för att det kommer spela någon större roll för utfallet, men det kommer spela roll för AG i framtiden. Även om han någon gång förmodligen kommer att tvivla på sitt val så är det inget emot vad han hade känt om han inte fått möjlighet att göra sin röst hört i TR.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Rör sig hennes mun så ljuger hon, mycket enkelt att genomskåda JM, så tillvida.

Det är sorgligt att behöva påpeka det men du verkar ha saknat "normalt föräldraskap" och därför inte förstått att det är normalt att uppmuntra ärlighet och säga ifrån till dumheter. "Yes" ska ha all cred för att han berättade sanningen istället för att springa sin sjuka mammas ärenden.

Nej, att inte alltid hinna eller orka göra saker med sina barn är inte detsamma som att ljuga. Vad för uppväxt har du egentligen? När såna saker händer så snackar man med sina barn och förklarar/ber om ursäkt.

JM har ljugit för alla sina barn om sjukt vidriga saker. Hon kräver en orimlig lojalitet av dem. Hon ber dem ljuga för att hon själv ljuger. Hon ber dem mörda för att bli av med, för henne obekväma personer. JM ber sina egna barn att ljuga om sanningen de vet fast deras pappa/morfar har blivit mördade. Det finns inte en enda liknelse till normalt föräldraskap i den kvinnans kropp.

JM har en allvarlig personlighetsstörning. Hon ska inte röra sig fritt i ett samhälle. Tom riskerar ju även hennes barn att drabbas av hennes vrede och därmed alla risker det medför. Dessvärre råkar några av hennes barn ha blivit så påverkade att de är bortom räddning. Sin mammas lojalitet kan de se sig i stjärnorna efter.

Om du öppnar ögonen så kanske även du inser att det enda som är viktigt är att få tag i mördaren/medhjälpare och bura in dem. Något annat intresse har ingen annan i familjen heller. De verkade ha ganska sköna liv innan JM gick bananas. Varför skulle de gå denna omständliga väg för att "sätta dit henne". Förklara gärna det för mig.
Det skall sättas i relation till teknisk bevisning. Är "omoral" teknisk bevisning?
Själv vill jag bara veta vad som hänt och vad JM har gjort VET vi inget. Mer än att MR påstodd att hon skulle väntat runt 40 minuter utan någon som helst kontakt med MR och sovit.
Låter inte troligt om nu mord var planen.

Men igen. Vart är den tekniska bevisningen?
Citera
2017-06-07, 19:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kanske kommer tingsrätten ihåg att en av åtalspunkterna finns där för att JM hotade förhörsledare med att om man inte gick JMs väg så riskerade man sönderslagna knäskålar och att man skulle behöva rullstol.
Kanske faller sådana uttalanden inte i så god jord bland de som arbetar inom rättsväsendet?

Samtidigt så tänker jag ibland på att pappa Göran trodde på JM väldigt länge. Närmare 40 år, trots att hon närmast förödmjukade honom med sina lögner.

Ja, det är bra att de valde att åtala för detta. Jag vet andra fall där den misstänkte suttit och hotat förhörsledarna under förhören utan att polisen brytt sig om att gå vidare med det.

Det kan nog vara svårt att ta in att ens eget kött och blod är så förtappat. Det sägs att det tar många år innan en alkoholist upptäcks på en arbetsplats (innan de inser att medarbetaren är alkoholist alltså). Kanske är det likadant här. Göran och Ulrika hade börjat ta in vad det handlade om i fallet JM och det visste nog JM också. Det sägs även att dessa personlighetstyper kan bli mycket farliga då de genomskådas.
Citera
2017-06-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Tyvärr älskar nästan alltid barn sin mamma och vill känna sig älskade av sin mamma.
Det kallas anknytning och utan den är barnet illa ute.
Det har väldigt lite att göra med om mamman förtjänar kärleken.

Anknytning är otroligt viktig, helt min uppfattning också.

Däremot kan ju anknytning ske till annan närvarande person, tex pappan.
Citera
2017-06-07, 19:58
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
J

Jag är inte säker på antalet, men ibland påstås det att JM hittills levererat nio historier om vad hon gjorde mordkvällen och ibland är det tio.

Jag tror att JM kommer att köra på känn.
Uppspelningen av förhöret med AG gör det lite svårare för JM att hävda att hon var hemma. Märkligt nog, eller obegåvat nog om man så vill, har alla historier som hon dragit till med hittills kunnat kontrollerats och då befunnits felaktiga. Kanske har hon lärt sig något. Då borde hon dra till med en historia som inte kan verifieras. Jag tvivlar på att hon lyckats få någon som mot betalning ska bekräfta hennes "alibi". Jag har för mig att hon försökt med det några gånger under resans gång. Kanske har hon äntligen hittat någon? Om det blir så så blir ju följdfrågan varför hon drog 9-10 felaktiga historier innan hon berättade "sanningen"?

Han har rätt LGW., hon är knepig...

Hon är überknepig! Och är helt med dig - hon kör på känn och hennes "känn" är all-over-the-frickin-place...så det kan bli vad som helst IMO!

lasternassumma: Men visst hade du väl en lista på hur många "sanningar" hon hittills klämt ur sig? Eller minns jag helt fel...? (vi lär inom kort få öka på den listan isf!)

Min personliga favvo är fortfarande: "Jag minns inte var jag var, men jag minns att jag INTE var på Granliden."
Senast redigerad av snaffran 2017-06-07 kl. 20:04.
Citera
2017-06-07, 20:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Arbogakvinnan jobbar iskallt för att slippa livstid

"Kanske är hennes försvar för iskallt?"

Britta Svensson, som skrivit detta, har även tidigare framstått som klarsynt, IMO. Jag rekommenderar hela artikeln.

Hon borde - så psykopat hon är - kalkylera med att spelet är förlorat angående det egna ansvaret för mordet på pappan. Så vad har hon kvar att rädda?

- Hjälpa de äldsta barnen att undgå ansvar i ev kommande åtal. Därmed skulle de även få behålla en arvslott från sin morfar. (Vilket blir en kvotdel av efterarv efter mormors bortgång.)
- skydda ev ytterligare medhjälpare i de olika brotten och hålla dem utanför kommande utredningar, samt rädda sitt eget skinn i fängelset
- minska belopp på skadestånden
- ???
Citera
2017-06-07, 20:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1

Trollen tillhör väl JM:s kriminella sekt/släkt som är hjärntvättade från födseln, lockade med pengar och annan lyx.

Knark verkar inte saknats i denna familj.

Invalda i sekten/familjen verkar inte heller sky droger och kriminallitet.
Citera
2017-06-07, 20:05
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
När det spelas upp blir det säkert lyckta dörrar.
Varför tror du att det blir lyckta dörrar?
Förhöret finns väl med i FUP (eller är jag ute och snurrar igen ).

*Menar inte att ifrågasätta utan undrar seriöst.*
Citera
2017-06-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Absolut! Han har inget ansvar och är inte den som tar beslut i frågan om det som han sagt ska spelas upp. Och det handlar ju inte om ett vittnesmål från ett barn som sett ett mord utföras av en förälder. Det handlar om att han ljugit på sin mammas order i ett perifiert ämne och inte vill ha den lögnen på sina axlar (lögnen att han inte var själv hemma utan mamman var där, och att det därför, indirekt, var så som mamman sa, att han satt och ringde till henne när hon var i sovrummet intill för att han var avundsjuk på MR och ville ligga i sin mammas säng).

JM tycks verkligen sakna all förmåga till normala känslor och moderskärlek---det finns nog ingen möjlighet för AG att undkomma den insikten så småningom. Hon är redo att offra barnen utan minsta tvekan. Hon gjorde ju allt i sin makt för att sätta dit sin son DB for mordet för att komma undan själv.

För att förklara DB:s motiv till mordet körde hon sin standardhistoria: sexuella övergrepp från mordoffret. Det drog hon förövrigt till med frekvent enbart som distraktionsmoment så fort hon hamnade i knipa under förhören, verkar det som. Detta gäller även omnämnande av AG, som hon insinuerar hatar sin morfar, liksom DB, och som hon säger stod och skrek svordomar och hotade skjuta ihjäl sin morfar. Att AG tillåts markera redan nu, genom uppspelningen av förhöret, att han inte kan ställa sig bakom hennes lögner är kanske psykologiskt sett till hans bästa även i framtiden, när han förstår mer om omständigheterna runt morden och mammans skrupellösa och emparilösa karaktär?

När det gäller framtiden så får man ju ha i åtanke att JM hoppas kunna åstadkomma följande:

Bra inlägg, kan bara instämma ang dina tankar kring A:s 'vittnesmål' och synen på JM:s kallhamrade taktiska utspel i förhören.
Sedan går det bara inte att inte 'förundras' över hennes totalgalna utspel; hur hon hela tiden lyckas skjuta sig i foten o sätta sig på sin egendrejade pottas kant, när man tror att botten är nådd så nog kan JM ändå nå lägre: 'För jag kommer sälja hela den där jävla historien till tidningen och min mamma ska få igen'.
Herregud.😨
Citera
2017-06-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Varför tror du att det blir lyckta dörrar?
Förhöret finns väl med i FUP (eller är jag ute och snurrar igen ).

*Menar inte att ifrågasätta utan undrar seriöst.*

What! Har du länken kvar möjligtvis? eller minns förhöret? Orkar inte gå igenom 7000 sidor FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in