Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
AG uppgav sanningsenligt till polisen tiderna när JM var borta från lägenheten - det var hans sista uppgifter till polisen.
Väldigt sorgligt att hans vittnesmål mot sin mor nu ska uppföras i rätten. Barnröster har inget i denna mordrättegång att göra. Hoppas han får hjälp att bearbeta eventuella grubblerier för detta i framtiden, stackars barn. Vem kan det egentligen gynna att han vittnar mot sin mor? Han kanske nu uppger att han vill - men sedan i framtiden om han känner annorlunda?
Om något av mina minderåriga barn skulle vilja vittna mot sin andra förälder i en rättegång, hade jag för deras egen skull gjort allt i min makt för att mitt barn skulle slippa bära med sig detta hela livet.
Oavsett om jag hatade deras far eller inte. Alldeles särskilt inte om det, som i detta fall, antagligen är ett helt överflödigt vittnesmål dessutom. Jag hade aldrig tillåtit att mitt minderåriga barn blev en bricka i ett rättegångsdrama som handlar om vuxnas vansinniga handlingar och mord. Aldrig!
Mycket märkligt inlägg. Om sonen skadats så är det helt och hållet orsakat av hans mor som utnyttjat honom som barnvakt när hon själv ger sig i väg för att få hans morfar och mormor mördade. Sedan igen när hon ber honom ljuga för polisen så att hon ska slippa ansvar. Sedan igen när hon kallt avfärdar honom när han mår dåligt efter lögnen.
Han har mått väldigt dåligt efter detta och kände sig tvungen att berätta sanningen.
Nu menar du att han skadas allvarligt när hans berättelse spelas upp i rättegången. Skadan har ju redan skett, orsakad av hans mor morfarsmördaren. Hon har sannerligen inte gjort allt i hennes makt för att hennes barn skulle slippa bära med sig detta hela livet.
Om detta varit ett vårdnadsärende hade grabben hörts och fått möjlighet att säga vilken förälder han helst ville bo med.
Hur tror du han skulle må om sanningen inte fick komma fram av omtanke om honom?
Han är ett brottsoffer som brutalt utnyttjats för att möjliggöra och dölja ett mord. Hans vittnesmål måste få höras. Allt annat är extremt stötande och riskerar skada honom för livet.