Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
AG uppgav sanningsenligt till polisen tiderna när JM var borta från lägenheten - det var hans sista uppgifter till polisen.
Väldigt sorgligt att hans vittnesmål mot sin mor nu ska uppföras i rätten. Barnröster har inget i denna mordrättegång att göra. Hoppas han får hjälp att bearbeta eventuella grubblerier för detta i framtiden, stackars barn. Vem kan det egentligen gynna att han vittnar mot sin mor? Han kanske nu uppger att han vill - men sedan i framtiden om han känner annorlunda?
Om något av mina minderåriga barn skulle vilja vittna mot sin andra förälder i en rättegång, hade jag för deras egen skull gjort allt i min makt för att mitt barn skulle slippa bära med sig detta hela livet.
Oavsett om jag hatade deras far eller inte. Alldeles särskilt inte om det, som i detta fall, antagligen är ett helt överflödigt vittnesmål dessutom. Jag hade aldrig tillåtit att mitt minderåriga barn blev en bricka i ett rättegångsdrama som handlar om vuxnas vansinniga handlingar och mord. Aldrig!
Det är ett videoförhör som ska spelas upp! AG behöver inte närvara i rätten.
Försvaret var närvarande vid förhöret av AG för att kunna ställa sina frågor då.
För att svara på resten så klistrar jag in det jag redan skrivit som svar tidigare:
Då den hemliga avlyssningen med sonen redan är uppspelad i rätten anser jag detta vara en ickefråga.
Ska hans sista ord få vara, - Tack vare mig (menande då att han har konspirerat med sin mamma om att ljuga för polisen).
Ska han behöva leva med detta resten av livet?
Eller ska han få en möjlighet att rätta till sitt misstag som han anser han har gjort.
Att inte ge honom den chansen hade vart fruktansvärt.
Jag kan anse att rätten borde beslutat om frågan innan avlyssningen spelades upp.