Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Ja, i Eredivisie har han gjort 21 mål. Berg har 22 mål på 30 matcher i grekiska ligan, och vann alltså återigen skytteligan.
Jag har alltså inte sagt att Armenteros inte ska tas ut, jag undrar mest varför han får så mycket utrymme i tråden.
Toivonen, Guidetti och Nyman spelar alla i svårare ligor och jag tror att de hade mäktat med likartat antal mål som Armenteros. Min poäng är att det finns inget som antyder att Armenteros skulle vara någon spelare som höjer vårt anfallsspel mer än det vi redan har.
Toivonen & Nyman spelar andra roller och Guidetti har varit väldigt upp & ner.
Sen att bundesliga 2 skulle vara svårare än Eredivisie vet jag inte. Kan diskuteras.
Med tanke på hur inkonsistent Guidetti är så är det väldigt attraktivt och intressant när en annan presterar bra även i ett sämre lag som kan vara ett alternativ.
Att det inte finns något som antyder att Armenteros kan stärka vårt anfallsspel kan diskuteras då jag personligen tycker fler alternativ är något som höjjer en trupp och lag. Dessutom är Armenteros mer stark i det fysiska spelet, tycker jag iaf. Han & Berg är de enda som är konsistenta i den rollen så varför INTE diskutera honom som ett alternativ och intergrera?
Det är inte för att ersätta Berg han diskuteras. Det är för att ha ett alternativ eventuellt bredda våran spjutspets som är generellt tom och okonsistent.
Tycker det är hur logiskt som helst att hans namn blivit mer aktuellt och diskuterats på sistone.