2017-06-06, 22:44
Medlem
Delokrats avatar
Vad tror ni startelvan blir på fredag?
Citera
2017-06-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Några definitiva utvärderingar tycker jag inte att man ska göra av en sån match men jag tycker att styrkan hos oss just nu snarare ligger i bredden och konkurrensen på flera positioner än toppen. Så det blir ändå bra kvalitet på medspelarna, och Lagerbäck lär vilja spela ihop Norge utan att rotera för mycket så motståndet blir nog också av hygglig klass. En b-elva mot Norge kan innehålla t.ex. Krafth, Olsson, Hiljemark, Sam Larsson och Guidetti från start så det saknas inte lekkamrater.
Håller med där. Precis som du säger är vårat B lag riktigt bolltryggt och bra det med. Kolla portugal matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Varför tjatas det så oerhört mycket om Armenteros i den här tråden? Tror ni verkligen att Armenteros är så mycket bättre än det vi redan har och kommer vara av någon betydande skillnad för anfallsspelet eller är det bara en klassisk "gräset är grönare..."?

Det är ju inte heller någon ung talang vi talar om, så jag förstår verkligen inte varför hans namn diskuterats så flitigt de senaste 2-3 veckorna.

För att vi har bara en anfallare just nu som är en konsistent form denna säsong och det är Berg. Armenteros är en fysisk stark och självständig 9a som gjort det bra i ett klenare lag och pumpat in många mål. Det är väldigt gott att ha honom som alternativ och intergrera honom lite. SPeciellt när Berg själv säger att han gärna vilar.

Annars är Guidetti, Toivonen & Nyman (varav de 2 sistnämnda andra sorters anfallare rollmässigt) inte jätte frekventa i sin form kan påstås. Handlar mer om att försöka lösa spjutspetsen och inte bara ha 1-2 trygga alternativ. Vi har inte ens 2 nu skulle jag påstå med tanke på hur många chanser vi sumpat i matcher när vi haft många just när de kom till avslutet.
Citera
2017-06-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Inget konstigt alls. Armenteros har gjort 21 klubbmål i år. Guidetti och Toivonen har väl gjort 18 eller så tillsammans. Spelare som lämnat pojkvaskåldern och gör mål i en liga bättre än Allsvenskan har vi inte många av. Han behöver inte vara mycket bättre, det räcker att han är bättre för mig, dom bästa för stunden ska spela. Han är i ideal landslagsålder.
Ja, i Eredivisie har han gjort 21 mål. Berg har 22 mål på 30 matcher i grekiska ligan, och vann alltså återigen skytteligan.

Jag har alltså inte sagt att Armenteros inte ska tas ut, jag undrar mest varför han får så mycket utrymme i tråden.

Toivonen, Guidetti och Nyman spelar alla i svårare ligor och jag tror att de hade mäktat med likartat antal mål som Armenteros. Min poäng är att det finns inget som antyder att Armenteros skulle vara någon spelare som höjer vårt anfallsspel mer än det vi redan har.
Senast redigerad av mushymushy 2017-06-06 kl. 23:00.
Citera
2017-06-06, 22:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur bör Sverige spela mot Frankrike?

Har det franska laget några svagheter?
Senast redigerad av freeriderXII 2017-06-06 kl. 22:58.
Citera
2017-06-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ja, i Eredivisie har han gjort 21 mål. Berg har 22 mål på 30 matcher i grekiska ligan, och vann alltså återigen skytteligan.

Jag har alltså inte sagt att Armenteros inte ska tas ut, jag undrar mest varför han får så mycket utrymme i tråden.

Toivonen, Guidetti och Nyman spelar alla i svårare ligor och jag tror att de hade mäktat med likartat antal mål som Armenteros. Min poäng är att det finns inget som antyder att Armenteros skulle vara någon spelare som höjer vårt anfallsspel mer än det vi redan har.

Toivonen & Nyman spelar andra roller och Guidetti har varit väldigt upp & ner.

Sen att bundesliga 2 skulle vara svårare än Eredivisie vet jag inte. Kan diskuteras.

Med tanke på hur inkonsistent Guidetti är så är det väldigt attraktivt och intressant när en annan presterar bra även i ett sämre lag som kan vara ett alternativ.

Att det inte finns något som antyder att Armenteros kan stärka vårt anfallsspel kan diskuteras då jag personligen tycker fler alternativ är något som höjjer en trupp och lag. Dessutom är Armenteros mer stark i det fysiska spelet, tycker jag iaf. Han & Berg är de enda som är konsistenta i den rollen så varför INTE diskutera honom som ett alternativ och intergrera?
Det är inte för att ersätta Berg han diskuteras. Det är för att ha ett alternativ eventuellt bredda våran spjutspets som är generellt tom och okonsistent.

Tycker det är hur logiskt som helst att hans namn blivit mer aktuellt och diskuterats på sistone.
Citera
2017-06-06, 23:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
Guidetti missar/sumpar många målchanser men han har en arbetsmoral och kampvilja som sprider sig i laget då han spelar.
Citera
2017-06-06, 23:57
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Guidetti missar/sumpar många målchanser men han har en arbetsmoral och kampvilja som sprider sig i laget då han spelar.

Därför vill jag se honom till höger på mittfältet på fredag;

Olsen/Nordfeldt

Lustig - Lindelöf - Granqvist - Jansson - August

Guidetti - Ekdahl - Hiljemark - Forsberg

Berg
Citera
2017-06-07, 00:05
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Olsen/Nordfeldt

Berg

Om han spelar på mittfältet så kanske han dessutom inte känner samma press på att det är han som skall göra målen och då kanske det släpper.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-06-07 kl. 00:07.
Citera
2017-06-07, 08:32
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Hoppar in med en lite avstickare här: http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/nobbar-ghana-kan-valja-spel-for-sverige/

Kingsley Sarfo har alltså officiellt tackat nej till landslagsspel i Ghana, i förmån för att representera Sverige.

Man blir ödmjuk; Ghana är ett av Afrikas bästa landslag. Kul att få vara i andra änden av spelare som byter landslag för en gångs skull

Han hade varit hyperaktuell för U21, men kanske inte för A-landslaget riktigt än. Hoppas han fortsätter utvecklas.
Citera
2017-06-07, 08:36
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Guidetti är en hårt arbetande forward som jobbar mycket i defensiven. Marcus Berg är inte lika vass defensivt som han är offensivt.

Väldigt svårt att sia huruvida det blir Berg / Guidetti eller Berg / Toivonen
Citera
2017-06-07, 11:49
Medlem
Citat:

Olsen/Nordfeldt

Berg

Att ha Guidetti på kanten får mig att tänka på matchen mot Ukraina när Ola fick den rollen, det gick som bekant åt helvete.

Vill även se JJ istället för Hiljemark.
Citera
2017-06-07, 12:14
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:

Olsen/Nordfeldt

Berg
Nordfeldt är väl han som sitter på läktaren i Swansea? Varför i helvete är han ens med i en landslagsdiskussion? Jag läste att han är nöjd med sitt liv för närvarande, 0 fotbollsambition där. Väck med han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in