Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Hur JM tänkte sig att kunna komma undan med saken är någonting annat, men med AM vid liv och vittnande så mörknade förstås himlen snabbt. Och sen lär hon ju ha räknat med att ganska snabbt behöva ta livet av MR genom den överdos hon också föreslår och förespeglar i de avlyssnade samtalen. Dödsängeln sveper med vingarna. Det är bestämt från början, och JM kan strunta i om MR har sin mobil med till Granliden eller ej. Och om han lämnar andra spår. Otroligt klantigt bara att missa ha ihjäl AM, där blir man nästan fundersam, fast det verkar ha varit nära, vad jag förstår. Att AM omedelbart fattade vem som låg bakom och vågade säga det räddade henne nog från nya attacker från MR på sjukhus också.
Jag fick vänta närmare en vecka på mitt fb-konto innan jag kunde gå lös på fru Möller. Påminner en lite om de amerikanska vapenlagarna. 😁
Ärlighet
Jag tappar rytmen ibland när jag följer det här fallet därför att jag är alldeles för naiv. Jag tror i grunden alla om gott och att alla i huvudsak är ärliga. Varje ny historia från JM så lyssnar jag...
JM
Det fungerar inte med JM. Efter MRs självmord, som JM hade planerat, så hade det varit lätt för JM att dikta ihop en historia som gav MR ensam ansvaret för mord och mordförsök. Ingen hade trott på historien, men med vårt rättssystem så hade den inte kunnat avföras. Hon hade gått fri. Nu hann dom bli inlåsta innan JM hade fixat den där "överladdade" heroinsprutan till MR. Dessutom går han, trots stränga uppmaningar om motsatsen, och erkänner mord och mordförsök och pekar ut JM som initiativtagare. Var händer då med han som skulle ta livet av sig? Jo, då är han plötsligt en käresta igen, med "en plats i JMs hjärta".
Det hon säger har sällan något med verklighet eller sanning att göra. Hon säger det som hon tror gagnar hennes syften bäst. För ögonblicket. Ofta teatraliskt och med tårar också, om det kan vara till nytta. Om man tycker att det ser rörande ut ska man inte glömma bort att hon är en kall mördare. Om än ännu inte dömd.
Vapenlagar
Vad hade hänt om MR haft ett skjutvapen i sina händer när JMs föräldrar skulle avrättas? Båda döda och inget DNA-spår?
Kanske är skjutvapen mer effektiva än köksknivar?
Hittills i år har 6 554 personer dött i USA som offer för skjutvapen.
12 854 har skadats av skjutvapen.
Om vi skalar om dödstalet från USA till Sverige så skulle 205 personer skjutits till döds hittills i år här. Nu är ju våra vapenlagar lite mer restriktiva än de i USA.
http://www.gunviolencearchive.org
–