Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Jag har uppfattat slutsatserna i tråden så att det kan finnas möjlighet att ärva en person man tagit livet av om man var otillräknelig men att det inte sker med automatik. Tror inte hon får ärva hur hon än döms. Det handlar ju inte om någon total psykos här.
Hur JM tänkte sig att kunna komma undan med saken är någonting annat, men med AM vid liv och vittnande så mörknade förstås himlen snabbt. Och sen lär hon ju ha räknat med att ganska snabbt behöva ta livet av MR genom den överdos hon också föreslår och förespeglar i de avlyssnade samtalen. Dödsängeln sveper med vingarna. Det är bestämt från början, och JM kan strunta i om MR har sin mobil med till Granliden eller ej. Och om han lämnar andra spår. Otroligt klantigt bara att missa ha ihjäl AM, där blir man nästan fundersam, fast det verkar ha varit nära, vad jag förstår. Att AM omedelbart fattade vem som låg bakom och vågade säga det räddade henne nog från nya attacker från MR på sjukhus också.
Jag fick vänta närmare en vecka på mitt fb-konto innan jag kunde gå lös på fru Möller. Påminner en lite om de amerikanska vapenlagarna. 😁