2017-06-07, 08:36
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Nu har ju jag inte prata med det antal jurister du vill påskina om mitt ärende och sedan formulerar jag mig annorlunda och dels anger namn , både mitt eget och de jag anger:s namn och platserna . Du sitter ju här och skyddar dessa MR grupper som inte i sådana fall gör sitt jobb , det tigger pengar hit och dit men gör inget då någon ber om råd eller stöd , därför undrar jag om telefoner och mejl når fram till rätt mottagare då jag vet att telefon vid minst ett tillfälle blev omkopplat till Lennart K , samma Lennart K som jag tycker palmeutredningen borde höra vad han gjorde på mordnatten.

Sedan är ni samma personer som tramsar fram och åter här systematiskt och troligen i samråd , inget öppet forum på något sätt men ändå öppet och sökbart , därför kan man inte heller gå in för detaljerat på vad man gjort eller gör, ändas ange att det är på gång. Att dessa torterare inte skulle ta chansen att trolla på ett öppet forum måste alla förstå att det är deras ända chans att klara sig , det kan bara begrava och tramsa bort vittnesmålen, för vem går igenom denna historiken i sin helhet när ni tillåtits i inlägg efter inlägg tramsa sönder denna ?

Så djävla genomskinligt ....

Sedan återigen , hur tar man reda på dödsorsak hos en sedan några år avliden person ?

Man förvånas ju över att ingen utav MR grupperna ställer några frågor. OK för några år sedan kontaktade jag bla Amnesty som ville ha en redogörelse och jag lade fram en kort redogörelse men utan deras namn och var inte säker på att jag då ville lägga alla i den gruppen så där kan man ju blivit flaggad som bara överkänslig , likadant med ytterligare en MR grupp som jag åkte och lämnade disketter till även dessa utan namn. Jag tänkte ju att detta skulle fungera som en varning om att jag inte var rädd att ta kontakt med hjälporganisationer då jag förstår att data kan avlyssnas och har de buggat mig med både kamera och mic plus telefon så tror jag ju inte för en sekund att de inte skulle bygga datorn eller tömma trådarna.

Så visst kan jag blivit på ett förståeligt sätt svartlistad hos dessa men då förstår de inte hur man blivit hotad och vilken press man befinner sig i i o m dessa hot.

Jag har ju skäl nu att fråga FN då dessa sade anmäl, och anmälan blir nonchalerad så då måste de ju se det uppenbara , har ju allt dokumenterat. Men stoppar nu dessa min mejl igen så ...

Frågar igen då detta kan ha med mitt ärende att göra , blev själv utsatt för nära olyckor runt den tiden personen ska avlidit
, Hur frågar man efter dödsorsak på en avliden, om man inte är släkt med personen ?
Senast redigerad av Harfager 2017-06-07 kl. 09:33.
Citera
2017-06-07, 08:43
Medlem
johnthedickholmess avatar
Syftet är det som det. GS. Vi vet att organiserad övervakning av privatpersoner förekommer. I Sverige har vi dokumenterade fall av övervakning av polis. Vi vet att stalkng förekommer av enskilda. När övervakningen leder till stalking dvs ofredande blir den olaglig. Organiserad stalkning är således organiserad olaglig övervakning.

I Sverige känner jag inte till något fall som lett till åtal eller där inblandade gett sig till känna. I USA har det förekommit fall med land annat folk från Scientologerna.

Anledningen till att vanlig stalking leder till åtal och inte GS är att i de fall personer upplevt GS i Sverige har gärningsmännen varit okända. Oftast nya personer som byts ut dessutom. Men fenomenet är inte svårt att åstadkomma. Det räcker ju med att två nya personer i veckan stirrar på en person när denna gör sina rutiner. Det talar för GS. Det som talaf emot är att det bedrivs över lång tid, vilket ger många inblandade och folk borde prata vid sidan om sin delaktighet.

Skall du börja misstänka du är förföljd från första början måste det inledas med något konkret. Om vi bortser från folk som har förföljesemani och ser konspirationer överallt på säponivå. Dvs sjuka människor. Fast det behövs ju inte mycket stalking för att bryta ner folk och göra dem maniska.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-06-07 kl. 09:03.
Citera
2017-06-07, 10:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Man förvånas ju över att ingen utav MR grupperna ställer några frågor......
Jag är inte ett dugg förvånad. Under min tid som MR-aktivist och högskolestudent upptäckte jag att rörelserna dominerades av moralister av ännu självgodare typ än vanliga rättsmissbrukare i statens tjänst. Vi som utan förklaring blivit särbehandlade på något sätt anses där ha oss själva att skylla fast ingen vill säga hur. Vi är helt enkelt inte förmögna till empati och mänsklig värdighet så som majoritetseliterna menar. Demokratin och Människovärdet i dess djupaste mening vill de bara inte förstå.
Citera
2017-06-07, 10:24
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Syftet är det som det. GS. Vi vet att organiserad övervakning av privatpersoner förekommer. I Sverige har vi dokumenterade fall av övervakning av polis. Vi vet att stalkng förekommer av enskilda. När övervakningen leder till stalking dvs ofredande blir den olaglig. Organiserad stalkning är således organiserad olaglig övervakning.

I Sverige känner jag inte till något fall som lett till åtal eller där inblandade gett sig till känna. I USA har det förekommit fall med land annat folk från Scientologerna.

Anledningen till att vanlig stalking leder till åtal och inte GS är att i de fall personer upplevt GS i Sverige har gärningsmännen varit okända. Oftast nya personer som byts ut dessutom. Men fenomenet är inte svårt att åstadkomma. Det räcker ju med att två nya personer i veckan stirrar på en person när denna gör sina rutiner. Det talar för GS. Det som talaf emot är att det bedrivs över lång tid, vilket ger många inblandade och folk borde prata vid sidan om sin delaktighet.

Skall du börja misstänka du är förföljd från första början måste det inledas med något konkret. Om vi bortser från folk som har förföljesemani och ser konspirationer överallt på säponivå. Dvs sjuka människor. Fast det behövs ju inte mycket stalking för att bryta ner folk och göra dem maniska.

Ang " När övervakningen leder till stalking dvs ofredande "

Så har straffmässigt vanlig Stalking ( Förföljelse) ett betydligt högre max straff 4 år plus en preskriptionstid på 10 år , medan ofredande är ett skit brott i sammanhanget med lågt straffvärde och kort preskriptionstid ( bara ett par år) . Detta är viktigt att känna till för samhället ser allvarligt på detta så spara bevisen.
Citera
2017-06-07, 10:28
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jag är inte ett dugg förvånad. Under min tid som MR-aktivist och högskolestudent upptäckte jag att rörelserna dominerades av moralister av ännu självgodare typ än vanliga rättsmissbrukare i statens tjänst. Vi som utan förklaring blivit särbehandlade på något sätt anses där ha oss själva att skylla fast ingen vill säga hur. Vi är helt enkelt inte förmögna till empati och mänsklig värdighet så som majoritetseliterna menar. Demokratin och Människovärdet i dess djupaste mening vill de bara inte förstå.

kan det verkligen vara så illa ? Om man är så självgod så ska man ha alla fakta innan man dömer någon . Jag har ju en tänkares hjärna och har löst många av mänsklighetens problem på enkla sätt under åren, men ingen tar till sig så ....

Känner du till hur man får reda på hur någon dött ( dödsorsaken ) ? Kan man bara ringa polisen? (men detta är mer än 15 år sedan det hände)
Citera
2017-06-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ang " När övervakningen leder till stalking dvs ofredande "

Så har straffmässigt vanlig Stalking ( Förföljelse) ett betydligt högre max straff 4 år plus en preskriptionstid på 10 år , medan ofredande är ett skit brott i sammanhanget med lågt straffvärde och kort preskriptionstid ( bara ett par år) . Detta är viktigt att känna till för samhället ser allvarligt på detta så spara bevisen.

Ja uttryckte mig lite oklart. Förföljelse är ju regelbunden/över tid/systematiskt ofredande. Därför ser de ju allvarligare på det när det håller på en längre tid. Så helt rätt, GS är organiserad olaglig övervakning. De gör sig skyldiga till förföljelse och ofredande. Sedan är det väl själva förföljelsen de kommer dömas till då det är ett hårdare straff än ofredande. Men domstolen lär ju bedöma hela händelseförloppet och vad det åsamkat offret. Har någon organiserat förföljelse av någon privatperson över lång tid, t.ex. 10 år så lär det bli långa fängelsestraff för de involverade.
Citera
2017-06-07, 10:41
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja uttryckte mig lite oklart. Förföljelse är ju regelbunden/över tid/systematiskt ofredande. Därför ser de ju allvarligare på det när det håller på en längre tid. Så helt rätt, GS är organiserad olaglig övervakning. De gör sig skyldiga till förföljelse och ofredande. Sedan är det väl själva förföljelsen de kommer dömas till då det är ett hårdare straff än ofredande. Men domstolen lär ju bedöma hela händelseförloppet och vad det åsamkat offret. Har någon organiserat förföljelse av någon privatperson över lång tid, t.ex. 10 år så lär det bli långa fängelsestraff för de involverade.

Det är synd att nämna dessa samtidigt då ofredande är ett skitbrott medans stalking ( kan vara en person som utför förföljelsen ) är ett betydligt grövre brott .
Citera
2017-06-07, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
kan det verkligen vara så illa ? Om man är så självgod så ska man ha alla fakta innan man dömer någon . Jag har ju en tänkares hjärna och har löst många av mänsklighetens problem på enkla sätt under åren, men ingen tar till sig så ....
Oj det låter spännande - vad är det för määnsklighetens problem du har löst?

Citat:
Känner du till hur man får reda på hur någon dött ( dödsorsaken ) ? Kan man bara ringa polisen? (men detta är mer än 15 år sedan det hände)

Det är sjukhusen som har dessa uppgifter och det ska vara sekretessbelagt - det enda du kan få reda på är ATT någon dött, inte hur.
(FB) Dödsorsak offentlig uppgift?
Citera
2017-06-07, 10:48
Medlem
Problemet med att utreda dessa fall är ju sjukdomsbilden. De flesta med psykoser känner sig ju förföljda. De övertolkar och missbedömer situationer då deras hjärnor går i spinn. Utvecklar paranoia och annat.

Jag tror för att komma vidare måste man försöka hitta triggern. Vad var det som initialt startade det hela? Finns det inget fysiskt så är sannolikheten stor att det är till följd av psykisk sjukdom. Är det baserat på något rent faktiskt/fysiskt så kan det vara någon organisation eller polis etc.

Scenario 1) Du har känt dig övervakad en längre tid men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. På Posten sedan står 2 gubbar med öronsnäckor och blänger hotfullt på dig under hela ditt besök. Det är en fysisk trigger.

Scenario 2) Du har känt dig övervakad en längre tid men kan inte sätta fingret på vad det är. Du tycker du hör ljud som väcker dig på natten, ord kommer upp i radioreklamen som du tänkt på innan, din kompis pratar om att laga veggie när du själv tänkt att veggie vore gott, etc etc. Det är inte en fysisk trigger utan kan vara kopplad till psykisk sjukdom och paranoia.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-06-07 kl. 10:59.
Citera
2017-06-07, 10:59
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Det är sjukhusen som har dessa uppgifter och det ska vara sekretessbelagt - det enda du kan få reda på är ATT någon dött, inte hur.
(FB) Dödsorsak offentlig uppgift?

Så det är så svårt ? Om ( Har ingen aning, blev bara förvånad då jag för kort tid sedan fick veta att personen var död och dessutom står med i samma GrK del som mig rörande palmemordet ) det varit något med en olycka som rubricering så kommer det inte heller att gå att söka i polisarkiv ?

Börjar nästan lukta seriemördare om detta gäng ....
Senast redigerad av Harfager 2017-06-07 kl. 11:47.
Citera
2017-06-07, 11:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så det är så svårt ? Om ( Har ingen aning, blev bara förvånad då jag för kort tid sedan fick veta att personen var död och dessutom står med i samma GrK del som mig rörande palmemordet ) det varit något med en olycka som rubricering så kommer det inte heller att gå att söka i polisarkiv ?

Börjar nästan luktar seriemördare om detta gäng ....

Ett förslag kan ju vara att söka efter personen bland dödsannonser i lokala tidning eller DN/SvD. Då kan det dels framgå om personen dött "efter en tids sjukdom" eller hastigt, och ofta står även ledtrådar som "tänk på / skänk en gåva till Cancerfonden" eller liknande.
Fast helsäkert är det förstås inte...
Citera
2017-06-07, 11:16
Medlem
Citat:
Denna tråd ska inte handla om psykfallen så radera vänligen

Jag skrev att det är viktigt att utreda triggern så man kan skilja faktisk GS mot upplevd. Jag är helt förutsättningslös i detta. Vi vet att det förekommer utomlands men vi har inga dokumenterade fall ännu i Sverige. Så jag vore ju korkad om jag trodde att bara för att vi är i Sverige så kan det inte ske. Är du med?

Vi skall ju diskutera om GS förekommer, eller hur? Vad är vanligaste invändningen mot att det INTE förekommer tror du? Jo, att det är inbillat. Att någon lider av förföljesemani. Då säger jag att skall man komma vidare och säkert kunna leda GS i bevis måste vi skilja på fantasi och verklighet. Jag pratade därför om en fysisk trigger och gav exempel på vad det är.

Så, du hävdar ju att du är utsatt för GS över lång tid. Det kan säkert stämma, eller så har du fel. Jag vet inte men hjälper gärna till och diskuterar hur man skulle kunna leda detta i bevis. Så, jag är din vän inte någon som vill jävlas med dig.

Vi kan väl börja från början. Kan du i detalj förklara exakt vad som hände första gången du upplevde dig förföljd. När dök dina känslor upp och när fick du ett tydligt fysiskt bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in