Citat:
Tror inte de underskattade inför den förra matchen i November - Deschamps är väldigt ofransk på det sättet att han inte är arrogant och har en övertro på franska landslaget. Han studerade oss, och gjorde sin läxa. Precis som Janne har han lyckats göra en lagmaskin av spelare som anses vara divor och individuellt väldigt starka. (OT: Vilka tränare Frankrike lyckats producera på senare åren, tänker på både Zidane och Deschamps!)
Det som i min mening talar för en förlust mot Frankrike på Fredag är att nu är egentligen samtliga spelare mer eller mindre i toppform efter säsongen har kulminerat (ev slitna också) till skillnad från i november när man är relativt färsk under inledningen av säsongen.
Ja, Hamrén är och förbli ett stängt kapitel i svensk fotbolls historia. Han tog oss till två mästerskap, men var i det stora hela en högst medioker fotbollstränare - något som är bländande tydligt då han fortfarande är arbetslös.
Otacksamt jobb som förbundskapten dock - Hamrén fick kritik för att aldrig ta ut samma trupp mer än en gång. Janne får precis som Lagerbäck kritik för att ta ut samma spelare match efter match. Visst kan man tycka att det är tråkigt att spelare man själv tycker om inte får chansen, men i ärlighetens namn, det är en handfull landskamper per år, och den enda chansen man har att sätta ett spel är om en stomme får möjligheten att sätta spelet.
Till sak: Tror på 1 - 1 efter en ryckig match. Frankrike kan stänga grupp A genom en vinst på fredag. Vinner Sverige är gruppen avgjord i princip med antingen Sverige eller Frankrike som grupp etta och tvåa.
En förlust har vi till och med råd med eftersom Holland förlorade mot Bulgarien(!) av alla lag. Om vi sedan vinner resterande matcher och kryssar mot Holland är playoffen säkrad.
Det som i min mening talar för en förlust mot Frankrike på Fredag är att nu är egentligen samtliga spelare mer eller mindre i toppform efter säsongen har kulminerat (ev slitna också) till skillnad från i november när man är relativt färsk under inledningen av säsongen.
Ja, Hamrén är och förbli ett stängt kapitel i svensk fotbolls historia. Han tog oss till två mästerskap, men var i det stora hela en högst medioker fotbollstränare - något som är bländande tydligt då han fortfarande är arbetslös.
Otacksamt jobb som förbundskapten dock - Hamrén fick kritik för att aldrig ta ut samma trupp mer än en gång. Janne får precis som Lagerbäck kritik för att ta ut samma spelare match efter match. Visst kan man tycka att det är tråkigt att spelare man själv tycker om inte får chansen, men i ärlighetens namn, det är en handfull landskamper per år, och den enda chansen man har att sätta ett spel är om en stomme får möjligheten att sätta spelet.
Till sak: Tror på 1 - 1 efter en ryckig match. Frankrike kan stänga grupp A genom en vinst på fredag. Vinner Sverige är gruppen avgjord i princip med antingen Sverige eller Frankrike som grupp etta och tvåa.
En förlust har vi till och med råd med eftersom Holland förlorade mot Bulgarien(!) av alla lag. Om vi sedan vinner resterande matcher och kryssar mot Holland är playoffen säkrad.
Ja förstår helt och hållet. Tror inte poäng mot FR är omöjligt alls. Men det är ett fantastiskt lag dom har på g just nu och dom verkar pigga inför fredagen!
Jag tror dock nästa Hollands match blir 3p. Holland har sett knackiga ut mot morocco bland annat senaste veckan och Sverige kommer ha ett enormt självförtroende och förhoppningsvis form inför den matchen. Vi är helt enkelt bättre idag tycker jag.
Precis som du säger håller jag med om att förbundskapten är otroligt otacksamt. Hamréns kritik var befogad men kan endå förstå hans tanke sätt på de sättet att funkar inte X måste man testa något nytt. Sen att han inte gav Y eller Z chansen länge nog innan nästa chansning kom är ju en annan sak.
Är glad att Janne står på sig där men han har också haft mycket mer passion och rå talang i sin trupp skulle jag vilja påstå. T.e.x jag ville ha med Armenteros till denna samlingen men kan förstå att Janne vill köra på de säkra inför Kvalet och eventuellt testa honom mot Norge istället.
Inställning att förlora har jag inte. Jag är dock realistisk med att Frankrike är fortfarande enorma favoriter och TROR att de kommer ta 3p. Jag kollar inte bara för slutresultatet. Jag kollar för att se den fortsatta utvecklingen i kvalet med. Det är fler matcher och det är fler saker att ta från fredagens match än poängen. Poänglöst att kolla är det verkligen inte bara för jag tror Frankrike tar hem det.
Det är ju dock något Janne är högst medveten om.
Frågan är bara hur sent in Samuel kommer. Blir nog lite obekvämt att aldrig vart med en samling och bara ha 1-2 träningar i ryggen med dem som mest. Dock spelar han 9a så det ska nog itne vara för svårt!