2017-06-06, 17:59
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Anna ska ha varit med Erik dagen hon blev mördad. En person skrev ett långt pm till mig nyss. Men jag vill inte skriva mer pga att jag inte vet om personen vill att jag ska göra det. Men jag kan iaf säga så mycket som att de umgicks samma dag och det var första gången Anna träffade honom.

Vet personen ifall det finns bevis mot honom utöver att de umgåtts och att han gömmer sig för polisen (om det nu är honom polisen söker efter)?
Citera
2017-06-06, 18:02
Medlem
Citat:
Anna ska ha varit med Erik dagen hon blev mördad. En person skrev ett långt pm till mig nyss. Men jag vill inte skriva mer pga att jag inte vet om personen vill att jag ska göra det. Men jag kan iaf säga så mycket som att de umgicks samma dag och det var första gången Anna träffade honom.
Lite misstänkt att han inte ger sig tillkänna om han vore oskyldig kan man tycka.
Citera
2017-06-06, 18:04
Medlem
Citat:

Är du säker nu?
Undrar eftersom du i ett tidigare inlägg ifrågasatte informationen jag fått och delgav om E.R och du tyckte det kändes mer troligen att det skulle vara en A som bor på samma adress?
Citera
2017-06-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är du säker nu?
Undrar eftersom du i ett tidigare inlägg ifrågasatte informationen jag fått och delgav om E.R och du tyckte det kändes mer troligen att det skulle vara en A som bor på samma adress?

Jag skriver bara vad jag fått höra.
Citera
2017-06-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Vet personen ifall det finns bevis mot honom utöver att de umgåtts och att han gömmer sig för polisen (om det nu är honom polisen söker efter)?

Nej
Citera
2017-06-06, 18:10
Medlem
Manmades avatar
Er*k träffade henne antagligen på Klarälvsgårdens behandlingshem där han fortfarande står skriven jämte adressen i Karlstad. Han verkar hyra lägenheten i andra hand tillsammans med en Al* i precis samma ålder. Kan de också träffats på behandlingshemmet? På Ratsit står att en 40 år gammal (billig) husvagn är registrerad på lägenhetsadressen enligt uppgift från 31 maj. Någon som vet om det betyder att den är införskaffad då? Är den i så fall köpt för att fly i? Alltså överlagt mord.
Citera
2017-06-06, 18:12
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är du säker nu?

Jag tror att det främst berodde på att polisen sade att han kanske försöker lämna landet och att någon annan sade att den där A fanns med i belastningsregistret eller något medan E.R. inte gör det.
Citera
2017-06-06, 18:13
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manmade
Er*k träffade henne antagligen på Klarälvsgårdens behandlingshem där han fortfarande står skriven jämte adressen i Karlstad. Han verkar hyra lägenheten i andra hand tillsammans med en Al* i precis samma ålder. Kan de också träffats på behandlingshemmet? På Ratsit står att en 40 år gammal (billig) husvagn är registrerad på lägenhetsadressen enligt uppgift från 31 maj. Någon som vet om det betyder att den är införskaffad då? Är den i så fall köpt för att fly i? Alltså överlagt mord.

Var ser du att han delar lägenhet med Al*?
Citera
2017-06-06, 18:16
Medlem
Podrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBasterds
Inte så säker på att dom har träffats på riktigt. MGM känns som en kille med aggressionsproblem (klarälvsgården) kombinerat med anabola (träningsbilderna på instagram) kan ha stört sig på Anna pga instagramkontot kropps_positiv. Dessa två kan kan ha börjat tjafsa och hotat varandra via chattar på sociala-medier, detta kanske går så långt att han bestämmer sig för att åka hem till henne och spöa skiten ut henne och detta leder till att hon blir ihjälslagen. Det verkar inte finnas någon direkt koppling mellan dessa men att polisen ändå kan misstänka honom så måste det finnas någon form av privat chat där dödshot kan ha framkommit från MGM. Detta är vad jag tror i alla fall.

Ett långskott tycker jag. Vem drar hem till en tjej för att spöa skiten ur henne. Personer med beteendestorningar tänder ofta till omgående. Åka hem till nån....

Kan någon berätta mer om denne E?
Citera
2017-06-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag tror att det främst berodde på att polisen sade att han kanske försöker lämna landet och att någon annan sade att den där A fanns med i belastningsregistret eller något medan E.R. inte gör det.
Ja det var så jag tänkte. Kollade upp dom på lexbase. Vet dock inte hur länge en dom ligger kvar där. Erik kan ju ha gjort nåt för flera år sen. Som inte finns med längre. Har letat överallt som en galning för att försöka förstå vad som kan ha hänt. Blir helt störd av det här. Der kanske är som folk skrivit. Att jag är en idiot. Jag borde kanske inte skriva här. Jag är bara så jävla förstörd å vill veta vem som gjort detta...
Citera
2017-06-06, 18:20
Medlem
Lavellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Ja. Visst kan det vara en ursvensk men etniska svenskar har för det mesta familj och vänner i Sverige och förväntas därför inte fly landet så fort dom blir efterlysta. Är du för simpel för att förstå så enkelt resonemang?

Och vem hade rätt? Mmmm?
Citera
2017-06-06, 18:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ja det var så jag tänkte. Kollade upp dom på lexbase. Vet dock inte hur länge en dom ligger kvar där. Erik kan ju ha gjort nåt för flera år sen. Som inte finns med längre. Har letat överallt som en galning för att försöka förstå vad som kan ha hänt. Blir helt störd av det här. Der kanske är som folk skrivit. Att jag är en idiot. Jag borde kanske inte skriva här. Jag är bara så jävla förstörd å vill veta vem som gjort detta...

Så länge du känner att du orkar så kanske det är ditt sätt att hantera sorgen just nu. Att försöka förstå. Du är inte någon idiot. Mitt intryck av dig är inte att du ena stunden tror si och andra stunden tror så utan jag tolkar det som att du tar in alla teorier folk tar upp och undersöker dem själv. Det är bra.

E är ju bara 20 år. Han kanske bara inte hunnit hamna i belastningsregistret än?
Senast redigerad av vindsus86 2017-06-06 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in