2017-06-08, 09:18
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Får se om jag kan bidra med något här, följer tråden men är inte så mycket för att diskutera när det inte rör min hemort.
Visst jag bor i östersund så får väl hålla koll om man ser han i staden med omnejd.
Och katter kan visst bli traumatiserade, har själv tagit hand om en katt vars matte hängde sig och den blev sig aldrig mer lik .. ständigt stressad och rädd för allt.
Känslan jag har är att det kan vara någon form av sexualbrott som gått överstyr och att dom lärt känna varann på någon Dejt eller sexsida .. för där är det ofta folk som kan vara farliga.. typ våldtäcktsmän , mördare, pedofiler bla.
Hoppas det löser sig iaf ... söt tjej.
R.I.P Anna

Vännen som var med hennenär de båda träffade Erik är dock väldigt bestämd med att MGM och Anna inte kände varandra sedan tidigare utan att det var ett slumpartat möte.
Citera
2017-06-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Vännen som var med hennenär de båda träffade Erik är dock väldigt bestämd med att MGM och Anna inte kände varandra sedan tidigare utan att det var ett slumpartat möte.

Visst det kan vara så men finns dom som inte är så öppen med det att sitta på såna sidor.
Tänkte båda verkar ju gilla att flasha sig .
Hon med sin kropps sida och han med sin bild med bar överkropp.
Men jag kan naturligtvis ha fel.
En känsla jag haft iaf när jag läst tråden och tittat på personerna.
Citera
2017-06-08, 09:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Visst det kan vara så men finns dom som inte är så öppen med det att sitta på såna sidor.

Jag tror att du har fel.
Citera
2017-06-08, 09:26
Medlem
Citat:
Jag tror att du har fel.

Ja det visar sig ...
Citera
2017-06-08, 09:30
Medlem
Citat:

Jag har fått mycket mer information nu. Saker jag inte tänker dela med mig av då personen jag pratat med inte vill det. Men jag kan säga som så att dom kände inte varann och det var ingen sjuk sexlek som spårade ur. Så dom tankarna kan ni släppa. Dom kände inte varann. Punkt.
Citera
2017-06-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har fått mycket mer information nu. Saker jag inte tänker dela med mig av då personen jag pratat med inte vill det. Men jag kan säga som så att dom kände inte varann och det var ingen sjuk sexlek som spårade ur. Så dom tankarna kan ni släppa. Dom kände inte varann. Punkt.

Jo då jag tror dig .. vi får se vad det slutade med.
Men som sagt jag håller ögonen öppen här uppe i östersund om jag ser han.
Han har ju sina rötter häruppe så man vet aldrig.
Bedrövligt vilket som iaf .. så fin tjej med framtiden framför sig då hon tänkt rycka upp sig.
Polisen får göra sitt jobb .. och vi kan ha våra teorier som till slut kan ge en lösning.
Vem vet ..
Citera
2017-06-08, 10:03
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Sex känns avlägset efter alla intryck man fått i tråden. Då är katterna ett troligare spår, hon har tagit med honom hem, han har visat sig vara otrevlig mot katterna, hon fräste till, han exploderade. Små händelser vid fel tidpunkt och situation, liten gnista som tog fyr i fnöske typ.
Citera
2017-06-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Sex känns avlägset efter alla intryck man fått i tråden. Då är katterna ett troligare spår, hon har tagit med honom hem, han har visat sig vara otrevlig mot katterna, hon fräste till, han exploderade. Små händelser vid fel tidpunkt och situation, liten gnista som tog fyr i fnöske typ.

Ja teorierna är många .. vad som helst kan ha hänt.
Hoppas polisen får tag på honom snart så vi får reda på vad som verkligen har hänt.
Citera
2017-06-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellsHell
Det var sådan hon var hon ville hjälpa alla.

Men hur skulle dom ens ha fått kontakt liksom? Och brukade hon bjuda hem random människor för att "hjälpa dom"?
Citera
2017-06-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Skit i dem där jävla katterna nu.

Funderar fortfarande på det här med att närmsta grannarna inte hörde något och att det var så pass tydligt att det rörde sig om ett mord. Bor själv i närheten i en snarlik fastighet och om grannarna är mer högljudda än normal samtalston kan man höra vad de pratar om. Förmodligen blev hon strypt då det är det enklaste och tystaste sättet att ha ihjäl någon på i så fall. .

Det torde väl finnas några olika sätt att döda någon utan att det blir allt för mycket väsen, utöver strypning. Ett hårt slag mot huvudet kan ju rendera omedelbar medvetslöshet. Om det yttre våldet sedan skulle fortsätta så är det inte nödvändigtvis något som för mycket väsen. Våldet kan ha kommit plötsligt och oförberett så att BO inte hunnit skrika eller liknande. Ett annat scenario är ju att de druckit något och att han lagt något i hennes glas och att hon på så sätt förlorat medvetandet och att han efter detta attackerat henne. Ja, det finns många scenarion där ett mord inte nödvändigtvis måste höras till grannlägenheten.
Citera
2017-06-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ifall det nu stämmer att han bott på Klarälvsgården så: vet någon när han släpptes ut? Och får man vara aktiv på Facebook och dylikt under tiden som man "sitter inne"?
Ja man får ha Facebook
Citera
2017-06-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Men hur skulle dom ens ha fått kontakt liksom? Och brukade hon bjuda hem random människor för att "hjälpa dom"?

"25 y/o, Karlstad/sweden, crazy cat lady, ADHD & aspie, feminist, vegetarian, fat, bodypositive, queer, mitt andra konto är @kropps_positiv"

Jag tror att en förklaring till detta kan vara de diagnoserna som jag markerade i fetstil ovan. ADHD kan resultera i svårigheter att inhibera impulser. Diagnoser inom autismspektrumet, såsom Aspergers syndrom, kan göra att en person har svårt att läsa av sociala koder. Det kan bli svårt att avgöra om det är "normalt" eller inte att bjuda hem en främmande person. Antagligen har hon haft goda avsikter, eftersom hon beskrivs som en person som bryr sig om andra.

Ytterligare en teori bland alla andra:

Jag tänker mig att de träffats av en slump och sedan insett att de har många saker gemensamt, såsom ett tidigare missbruk och eventuellt dåligt psykiskt mående. Anna, som nu kommit en bit på väg att må bättre, möter en person som befinner sig i en situation som hon känner igen. Hon känner att hon vill försöka hjälpa den här personen för att hon vet av egna erfarenheter att det går att klara av att ta sig upp från botten och få en ny chans med ett liv utan droger.

Båda har säkert druckit alkohol (åtminstone MGM som sades vara kraftigt berusad) och omdömet är av den orsaken ytterligare försämrat. Anna kanske berättar hur hon har nått dit hon är idag, möjligen kommer samtalet in på vilka mediciner hon äter och hur de har hjälpt henne. MGM fattar intresse för medicinerna, möjligen utnyttjar han då Annas omtanke och/eller dåliga självförtroende för att få följa med henne hem och komma över några piller. Väl där så nöjer han sig inte med att få några piller, han vill ha all hennes medicin. Anna som troligen är beroende av dessa för att fungera, kan inte längre gå honom till mötes.

Detta kan vara ett tänkbart scenario hur det kom sig att Anna bjöd hem en främmande kille för att "hjälpa honom".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in