2017-06-06, 14:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du borde skämmas för det du skriver här!
Du sänker tråden till en nivå som den inte varit på tidigare. Många av oss har varit stolta över att just denna tråd har varit så fri från personangrepp och dumheter tidigare. Det har den - undantaget två suspekta postare som ingen dock lyssnar på - fram tills det du skriver.

Jag har haft hand om skadade barn som trots allt vad de utsatts för av sina föräldrar älskar dessa. De behöver inte dessutom grubblerier i framtiden om de gjorde rätt eller fel som vittnade i något som slutade med att mamma eller pappa hamnade i fängelse. Ett sådant ok är inte en 13-åring vuxen nog att bära.

En gosse vars närmaste släkt deltar i en rättegång som kärande mot hans mamma blir naturligtvis påverkad av omgivningen. Ankis målsägarbiträde utövar påtryckningar inför sittande rätt för att AG ska vittna.
Klart att även AG har känt av denna önskan, han har just nu ingen möjlighet att umgås med sin mor, de kvarvarande släktingarna inkl pappan är allt han har. Han vill nog gärna vara till lags.

Jag struntar totalt i hur Johanna mår av AGs eventuella vittnesmål. Utgår från att hon både är skyldig och rättmätigt kommer att bli dömd. Mina tankar går till 13-åringen och vad han ska genomleva nu och i framtiden. Du har väl inte en trettonåring hemma, men det har jag!

Jag tycker du ska skärpa till dig och ditt språk och lämna denna tråd om du inte klarar det. Anklagelser om att jag "kan liknas vid en åtalad mördare", "har en djävligt smutsig agenda" och ett "äckligt sätt att resonera" är under nivån för ett debattforum med 18-års gräns. Skäms!
Åh, kära du, jag skäms inte ett dugg.
Jämförelsen med JM är i en specifik sakfråga och där går du arm i arm med henne beträffande "barnperspektivet".
Jag påtalar din Agenda att smutskasta offer och det har du gjort långt innan jag inträdde aktivt i tråden. Erinrar mig att just du introducerade fyllediskussionerna om hur aspackad Anki var och som det var ett jävla hallå om innan FUP via sms och PM, att de inte klarat av att hala flaggan blabla.
...så kasta inte sten i glashus.

Du förringar AG redan i text som den lille gossen. Han är troligen på 14:e året som tonåring och har en egen vilja och en mycket hög nivå gällande etik.
Påtryckningar är nåt du gärna överbetonar för att förstärka hans svaghet och du påstår att hans mormor använder honom som slagträ för att hämnas.
...allt detta anser jag är bs hur du än går i taket och snart behöver luktsalt.

Avslutningsvis:
Vad som än sker så ska AG ha en stor eloge för sina fina egenskaper och han har gott stöd av sin pappa och garanterat av sin mormor, moster och syster. Han har ett välbehövligt skyddsnät och har förutsättningar att klara sig bra trots vidriga omständigheter via sin mor.
Senast redigerad av develi 2017-06-06 kl. 14:57.
Citera
2017-06-06, 14:58
Avstängd
Kan vi släppa det med AG nu? Sidor upp och ner... det kommer på torsdag vad som beslutas. Vad sägs?
Citera
2017-06-06, 14:59
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johannas planer - för många för hennes intelligens?
I Johannas huvud snurrar planer från det att hon öppnar ögonen på morgonen tills att hon stupar tidig kväll. Hon tycks ha svårt att skilja på verklighet och tanke – allt blir ihopblandat. Ena stunden är hon kreativ och driftig – nästa är hon drabbad av utmattningssyndrom. Det där med att betala räkningar i tid och sortera strumpor blir lite problematiskt.

Utmattad, men tillräckligt pigg för att ta emot flera flyktingbarn
Trots att hon periodvis är utmattad och enligt egen utsago behöver hjälp av mamma Anki till att betala räkningar, så har hon energi till att ta emot flera flyktingbarn i sitt hem. Hennes egna barn får inte riktigt plats och får sova på soffan - bl a Alexander.

Johannas agility bygger på låtsad kärlek, löften om rikedom, dolda hot och andra budskap
Igår försökte Johanna få läsa upp brev i rätten som var till sina barn DB, JB och möjligen svärsonen JJ. Breven hade stoppats av åklagaren och Johanna ville ha svar på varför. Eftersom hon inte fick iväg sina brev, ville hon läsa upp delar av dem i rättssalen. Som tur var fick hon inte sin vilja igenom. Breven är viktiga för henne att få iväg eftersom tiden i häktet gjort att hon börjar känna att hon förlorat lite av makten över sina marionetter.
Johanna vet att hon har/haft hållhakar på två av sina största barn och en svärson. Därför har hon räknat med deras tystnad. Hon har ju faktiskt generöst gett dem massor med pengar och betalat deras knarkskulder. Dessutom har hon gett svärsonen JJ en hel del arbete av olika slag - varav mycket inte kan berättas om. Han ska bara vara tacksam, precis som den senaste pojkvännen MR som följt Johannas agility.
Alla som stått nära Johanna har antagligen mått själsligt dåligt p g a henne, men inte riktigt förstått varför. De har varit så intrasslade i hennes nät att de inte sett klart. Johanna inser att de kan tänkas ha börjat överväga om att säga sanningen för sina egna samvetens skull och kanske är beredda att göra det enda rätta. Johanna har nog ingen på sin sida längre, även om barnen älskar sin mamma, men inte det hon har gjort eller förmått andra till att göra.

De stackars barnen
Mamma Anki tjatade och var elak mot Johanna när hon klagade på att de egna barnen behövde tas om hand istället för att ägna tid till sina impulser att starta olika verksamheter, att hon tog fosterbarn fast hon var utbränd, tog hand om kriminella småskäggiga flyktingar, brydde sig mycket om sin kropp som hon älskar, fixade silikonbröst och tatuerade ögonbryn varav ena hamnade lite störande snett.

Johannas pappa började bli riktigt orolig och bad henne söka hjälp innan allt gick käpprätt. Dotter JB och mamma Anki var oroliga för tvillingarna och funderade på att göra orosanmälan till socialen. T o m den knarkande MR verkade bry sig om tvillingarna. Det framgick tydligt i avlyssningen efter första anhållandet då Johanna sade att dem ”tar socialen hand om. Vi behöver pengar, pengar”.

Den giriga systern och kollegan
Johanna beskriver storasyster UF som girig eftersom hon varit avundsjuk på att Johanna fått så mycket hjälp av pappa GM. Åkl. Wenna påtalade att systern har ju det väldigt bra ekonomiskt. Johanna sa då något som ”hon såg väl arvet sippra iväg”.
Kollegan LI var så girig för hon ville ha ”del i slottet”, hon har ju aldrig haft något.
Det är tragiskt, men som åhörare får man tyvärr lusten att skratta stundtals när Johanna öppnar munnen.

Generös med pengar till andra – till vilket syfte?
Det kostar massor pengar när man ständigt vill vara generös - möjligen i syftet att ta reda på hållhakar inför framtida behov av hjälp? Det är inte billigt att beställa lite misshandel, mord eller något annat om någon skulle stå i vägen för hennes planer.
Johanna hade väldigt svårt att förklara vart hennes pengar tagit vägen när åkl. Wenna ställde frågor om det. Hon berättade att hon blivit ”blåst” på 95 000, men inte gjorde någon polisanmälan! Hon valde att säga att hon inte minns. Det kanske inte passar sig att berätta? Hon har haft en del konstiga samrören med Andra Chansen och hon skulle starta ett bolag med RH - det blev dock inte av och pengarna till bolagsstarten försvann någonstans…
Hon blev tvungen att erkänna att hon betalt sonen DB att fixa fram en pistol, eftersom han berättat det i förhör och man kan se det i hennes sms och banktransaktioner. Pistolen skulle hon ha för att hon var så rädd – alltså inte till något annat än till försvar. Att kniv sen blir vapnet vid föräldra-dådet handlar nog om att MR antagligen hanterar en kniv bättre än en pistol.

En eller två knivar – en eller två mördare?
I förhören nämns två knivar - i rätten säger MR att han tog kniven och högg. I förhören frågar MR om det finns flera personers DNA än hans under GM:s naglar och får till svar att det bara finns hans.
Min tanke är att MR vill veta detta för att han fortfarande skyddar Johanna som sannolikt var med och knivade. Även om hon har alla psykopatdrag man kan ha, så är det högst osannolikt att hon skulle sitta kvar i bilen och halvsova medan det pågår två mordhandlingar som är viktiga att bli fullbordade. MR var alldeles för drogad för att lita på. Hon måste vara med att kontrollera att allt går rätt till – kanske hugga lite själv för att få ge igen på föräldrarna som vänt ryggen till henne och blivit så elaka.

Om det var två knivar som användes, så får man hoppas på att de var av lite olika storlek och att det kan ses på obduktionssvaren på GM och skadorna på Anki. Min tanke är att Johanna tagit hand om pappan och att MR tog mamman, men lyckades inte för att han var alldeles för drogad.

Gårdagens budskap till MR
Igår lyckades Johanna med konststycket att framföra sin fortsatta kärlek till MR, att han har en plats i hennes hjärta och att hon fortfarande vill gifta sig med honom. Hon började med att berätta att de först hade en överenskommelse, men sen kröp det fram att de hade en relation och sex från första kvällen, därefter sov han alltid i hennes säng. Kanske hon blev lite kär, men det hindrade henne inte att ha sex med andra för att hon inte är så bra på relationer och dessutom gillar hon sin kropp. Det är väl inget fel med det, frågade hon åkl. Wenna. Som avslutning trodde hon inte att det var MR som mördat hennes pappa! Budskap till MR att han ska fortsätta skydda hennes inblandning?

Betraktarens reflektioner
Som betraktare och åhörare, måste jag säga att Johanna tycks ha stannat i sin mentala utveckling någonstans runt 12-13 år. Hon är högst sannolikt psykopat och påvisar alla de sämsta sidor en människa kan ha - hon tycks helt sakna samvete, försöker utöva makt över såväl förhörsledare, häktespersonal, åklagare som advokater och inte minst över MR, JB, DB och JJ. De fyra sistnämnda personers samveten ger sig förhoppningsvis tillkänna. De behöver bara berätta sanningen – hela sanningen – för att bli hela människor i framtiden.

Johanna lär bli dömd till livstid, det ser hon själv till med sina idiotiska muntliga utläggningar när hon trasslar in sig rättesnöret. Hikes har ingen lätt uppgift.

Bra sammanställning! Full av tragik och bitvis ganska rolig. Ungefär som hela fallet...

Citera
2017-06-06, 15:03
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Tror du att en kvinna som bestämt sig för att göra sin dotter arvlös och säger upp dotterns boende - redan innan allt förfärligt hände henne - och som idag uppger att hon aldrig kommer att förlåta JM och aldrig vill umgås med henne igen - älskar sin dotter?

Varför hon påstår att hon älskar JM verkar mer ligga på ett behov att att säga så eftersom moderskärleken anses vara starkast av allt, men antagligen är det inte sant att hon i dag skulle älska sin vuxna medelålders dotter efter det som skett. Hon kanske älskar JM som hon var när hon var barn?
Sannolikt avskyr och hatar Anki JM idag - med all rätt antagligen, inte visar hon några tecken på kärlek inte.
JM hade väl inte direkt gått lottlös om de "tagit bort" henne ur testamentet? Hon hade ju haft rätt till sin laglott + att väl diskussionerna/planerna på att begränsa hennes arv var grundade i att hon fått pengar redan (som ett slags förtida arv)?
http://www.gp.se/nyheter/sverige/föräldrarna-ville-stryka-arbogakvinnan-ur-testamentet-1.4314759
Citera
2017-06-06, 15:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Kan vi släppa det med AG nu? Sidor upp och ner... det kommer på torsdag vad som beslutas. Vad sägs?
Jag är klar men oavsett så skulle jag kunna fylla två sidor till om jag har lust.
Problemet är att Anki förtalas som påtryckande gällande AG och det saknas helt grund att hon skulle vilja hämnas JM via sitt barnbarn.

AG avgör vad han vill och fortsättningsvis rätten och för min del ser jag inte att hans vittnesmål är avgörande relaterat till anhörigregeln och vad som redan finns mot henne i en sammantagen bild.
Citera
2017-06-06, 15:13
Medlem
Honan6s avatar
Detet är den skyldige och känner sig trygg medan Johanna bollar runt med sitt under- och överjag i rättssalen.
Citera
2017-06-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åh, kära du, jag skäms inte ett dugg.
Jämförelsen med JM är i en specifik sakfråga och där går du arm i arm med henne beträffande "barnperspektivet".
Jag påtalar din Agenda att smutskasta offer och det har du gjort långt innan jag inträdde aktivt i tråden. Erinrar mig att just du introducerade fyllediskussionerna om hur aspackad Anki var och som det var ett jävla hallå om innan FUP via sms och PM, att de inte klarat av att hala flaggan blabla.
...så kasta inte sten i glashus.

Du förringar AG redan i text som den lille gossen. Han är troligen på 14:e året som tonåring och har en egen vilja och en mycket hög nivå gällande etik.
Påtryckningar är nåt du gärna överbetonar för att förstärka hans svaghet och du påstår att hans mormor använder honom som slagträ för att hämnas.
...allt detta anser jag är bs hur du än går i taket och snart behöver luktsalt.
Vi kan ha olika syn i det här med hans vittnesmål. Tänker att uppgiften redan finns i förhör, och att det räcker att åberopa förhöret.

Avslutningsvis:
Vad som än sker så ska AG ha en stor eloge för sina fina egenskaper och han har gott stöd av sin pappa och garanterat av sin mormor, moster och syster. Han har ett välbehövligt skyddsnät och har förutsättningar att klara sig bra trots vidriga omständigheter via sin mor.
Hur nu än pojken själv väljer att göra ? Så- Han har ett tryggt nätverk ikring sig, dessa personer kan ge honom stödet, så han en dag förstår att det inte är hans vittnesmål som lett till splittringen i familjen
Det är enbart mamma Johannas eget agerande som gjort att syskonen splittrats, att det blivit två olika läger, där två barn "valt" att mamman är viktigast, medan den andra delen av familjen väljer att få fram sanningen om mordet på morfar och annat fördolt som behöver komma fram-
Det kan behövas många år för alla dessa drabbade att förstå och tillfullo möta konsekvenserna
efter rättegången. Antar att några av barnen längtar att besöka mamma Johanna, och kommer att
få möjlighet att besöka henne på hennes nya adress.
Det kommer att ta många år-innan alla barnen kan se tillbaka på den här traumatiska tiden och
släppa lojalitet och skuldkänslor- lojaliteten är stark hos A.G hans syster J och brodern D.
Men ingen av barnen är ensamma, de har någon nära i familjen som delar deras känsla.
Kanske pappa Blomsterlund kan bli ett starkt stöd nu, det finns plats och tid att stötta och hjälpa barnen, nu när mamman inte kommer att finnas i barnens närhet.
J.M kommer inte att släppa greppet i första taget, men tiden kommer att bidra till att alla får distans och J. M kommer att hitta "nya barn i sin nya vardag".
Citera
2017-06-06, 15:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hur nu än pojken själv väljer att göra ? Så- Han har ett tryggt nätverk ikring sig, dessa personer kan ge honom stödet, så han en dag förstår att det inte är hans vittnesmål som lett till splittringen i familjen
Det är enbart mamma Johannas eget agerande som gjort att syskonen splittrats, att det blivit två olika läger, där två barn "valt" att mamman är viktigast, medan den andra delen av familjen väljer att få fram sanningen om mordet på morfar och annat fördolt som behöver komma fram-
Det kan behövas många år för alla dessa drabbade att förstå och tillfullo möta konsekvenserna
efter rättegången. Antar att några av barnen längtar att besöka mamma Johanna, och kommer att
få möjlighet att besöka henne på hennes nya adress.
Det kommer att ta många år-innan alla barnen kan se tillbaka på den här traumatiska tiden och
släppa lojalitet och skuldkänslor- lojaliteten är stark hos A.G hans syster J och brodern D.
Men ingen av barnen är ensamma, de har någon nära i familjen som delar deras känsla.
Kanske pappa Blomsterlund kan bli ett starkt stöd nu, det finns plats och tid att stötta och hjälpa barnen, nu när mamman inte kommer att finnas i barnens närhet.
J.M kommer inte att släppa greppet i första taget, men tiden kommer att bidra till att alla får distans och J. M kommer att hitta "nya barn i sin nya vardag".
Bra reflektioner. Jag har också tänkt det samma, hoppas att de andras pappa kan ge stöd, att deras relation får en ny chans. Han verkar ha varit en mindre aktiv far men med tanke på allt man vet om JM nu så har han kanske inte fått en chans och sett till förhör med honom så är han medveten om hennes extremt manipulativa sida.
Barnen behöver stöd från alla håll och kanter i den här hemska soppan, vilket i sig inte behöver handla om att förkasta sin mor - däremot få en relation med helt andra ögon och insikt om hur hon är, att det inte är deras fel öht.
Få distans är ett mycket passande ord.

Edit. Varför är det ett stycke text i mitt citat som inte tillhör mig? " vi kan ha olika syn (...)."
Senast redigerad av develi 2017-06-06 kl. 15:43.
Citera
2017-06-06, 15:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johannas planer - för många för hennes intelligens?
I Johannas huvud snurrar planer från det att hon öppnar ögonen på morgonen tills att hon stupar tidig kväll. Hon tycks ha svårt att skilja på verklighet och tanke – allt blir ihopblandat. Ena stunden är hon kreativ och driftig – nästa är hon drabbad av utmattningssyndrom. Det där med att betala räkningar i tid och sortera strumpor blir lite problematiskt.

Tack för bra reflektioner!
Psykopati är ofta medfött och jag tror att JM haft denna störning sedan barnsben.
I grunden finns en parasiterande livsstil genom en välutvecklad förmåga att manipulera lämpliga offer för att tillvälla sig pengar, tjänster och fördelar. Detta med en kortsiktig planeringsförmåga - alltså opportunism.
Psykopaten har ingen sammanhängande verklighet utan hittar på sitt livs berättelser efter vad som passar varje situation. Vad som är lögn och sanning spelar ingen som helst roll.

Citat:
De stackars barnen
Mamma Anki tjatade och var elak mot Johanna när hon klagade på att de egna barnen behövde tas om hand istället för att ägna tid till sina impulser att starta olika verksamheter, att hon tog fosterbarn fast hon var utbränd, tog hand om kriminella småskäggiga flyktingar, brydde sig mycket om sin kropp som hon älskar, fixade silikonbröst och tatuerade ögonbryn varav ena hamnade lite störande snett.

Barnen uppfattas som ägodelar. Värdefulla - visst - men samtidigt blir hon ganska arg när de inte lyder kommando, ungefär som när bilen krånglar.

Citat:
Den giriga systern och kollegan
Johanna beskriver storasyster UF som girig eftersom hon varit avundsjuk på att Johanna fått så mycket hjälp av pappa GM. Åkl. Wenna påtalade att systern har ju det väldigt bra ekonomiskt. Johanna sa då något som ”hon såg väl arvet sippra iväg”.
Kollegan LI var så girig för hon ville ha ”del i slottet”, hon har ju aldrig haft något.

Vanligt att projicera egna värderingar och beteenden på andra. Ingen är så bra som psykopaten på att framhålla andras moraliska brister och regelbrott. Allt i syfte att själv framstå som en ädel person.

Citat:
Generös med pengar till andra – till vilket syfte?
Ett sätt att bekräfta sin grandiosa självbild och utöva makt över andra.
Att tjäna pengar har varit extremt viktigt, däremot inte att lägga dem på hög.

Citat:
En eller två knivar – en eller två mördare?
I förhören nämns två knivar - i rätten säger MR att han tog kniven och högg. I förhören frågar MR om det finns flera personers DNA än hans under GM:s naglar och får till svar att det bara finns hans.
Min tanke är att MR vill veta detta för att han fortfarande skyddar Johanna som sannolikt var med och knivade.
Här tror jag annorlunda. Det stämmer inte med hennes tidigare modus operandi att ta sig an smutsigt hantverk själv. Psykopater är mästare på att delegera sånt.

Tror istället på en enklare förklaring att knivarna helt enkelt var köpta i trepack.

Pga hennes kontrollbehov tror jag däremot att hon mycket väl skulle kunnat ha tittat in när mordet slutfördes.

Citat:
Gårdagens budskap till MR
Igår lyckades Johanna med konststycket att framföra sin fortsatta kärlek till MR, att han har en plats i hennes hjärta och att hon fortfarande vill gifta sig med honom.

Ett förväntat försök att desarmera motivet, skulle jag säga. Och ett förtäckt hot - "tro inte att jag släpper taget om dig."

Citat:
Betraktarens reflektioner
Som betraktare och åhörare, måste jag säga att Johanna tycks ha stannat i sin mentala utveckling någonstans runt 12-13 år. Hon är högst sannolikt psykopat och påvisar alla de sämsta sidor en människa kan ha - hon tycks helt sakna samvete, försöker utöva makt över såväl förhörsledare, häktespersonal, åklagare som advokater och inte minst över MR, JB, DB och JJ. De fyra sistnämnda personers samveten ger sig förhoppningsvis tillkänna. De behöver bara berätta sanningen – hela sanningen – för att bli hela människor i framtiden.

Tror inte generellt att hennes intellektuella förmåga stannat på en tonårings nivå. Utan att detta är en rollfigur som hon kan spela när det passar.
En del texter om psykopater tar också upp att det inte är ovanligt att de regredierar till tjuriga "barn" när inga andra metoder fungerar.
Man ska nog inte räkna alltför mycket med de nämnda personernas samveten. Vad har de att vinna på att sanningen kommer fram?
I utkanten av utredningen finns säkert fler fula fiskar som också kan bli ganska arga om de skulle släpas fram i dagsljuset.
Citera
2017-06-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra reflektioner. Jag har också tänkt det samma, hoppas att de andras pappa kan ge stöd, att deras relation får en ny chans. Han verkar ha varit en mindre aktiv far men med tanke på allt man vet om JM nu så har han kanske inte fått en chans och sett till förhör med honom så är han medveten om hennes extremt manipulativa sida.
Barnen behöver stöd från alla håll och kanter i den här hemska soppan, vilket i sig inte behöver handla om att förkasta sin mor - däremot få en relation med helt andra ögon och insikt om hur hon är, att det inte är deras fel öht.
Få distans är ett mycket passande ord.

Edit. Varför är det ett stycke text i mitt citat som inte tillhör mig? " vi kan ha olika syn (...)."
tyvärr gled mitt inlägg in där-hann inte ta bort det-el flytta- datorn trollar av egen kraft kallas johanna-syndromet. sorry.
Senast redigerad av moshes 2017-06-06 kl. 16:05.
Citera
2017-06-06, 16:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jo man kan förlora en förälder genom döden också. Det ger oftast 13-åringar ett mycket stort trauma och brukar resultera i åratal av terapibehov. Kanske efterföljande missbruk, kriminalitet och utåtagerande beteende.

För de barn som kan göra sig själva förebråelser för att ha varit delaktiga till att en förälder gått bort, ex när det sker genom självmord - är traumat enormt och oftast livslångt i någon form.

Minderåriga barn älskar sina föräldrar, det är bara så. De tar hand om alkoholistmorsor, sitter och väntar utanför när morsan har en ny karl, låtsas i skolan att de fått mat hemma fast föräldern struntade i det. Bandet mellan ett barn och hans mor är enormt starkt från barnets sida.

Den här gossen saknar sin mamma och längtar efter att få krama henne. Låt honom få fortsätta vara ett minderårigt barn och inte en rättskaffens vuxen som ärofyllt rättrådigt ska vittna om moderns begångna fel. Det har ju absolut ingen betydelse för utgången av målet - det kan bara skada honom framöver.

Well, well, sådana psykologiska övergrepp som du så fint beskriver begår ju socialtjänsten dagligen mot barn som tvingas "vittna" mot föräldrar. Helt utan målsägarbiträde och/eller nämndemän, samt med högst tvivelaktiga förhörsmetoder.

"Nallekort", my ass!
Citera
2017-06-06, 16:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Åh nej, så enkelt är det inte alls. En orosanmälan kan vem som helst göra och sen ska soc utreda. Placeringar kräver faktiskt lite mer än så.

Jo, just det "utreda".

Precis vad JM har sysslat med.......med dollartecknen lysande i ögonen!

JM har jobbat med att uteda både barnärenden, familjehem och med placeringar.......

Här är några av JMs placeringar......

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in