Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
Kan det vara så att Billy försöker komma undan fängelse och få psykiatrisk vård och därför beter sig annorlunda? Kan han vara så smart?
.
Då borde han försöka bättre. Prata om gröna gubbar och kleta avföring på väggarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Fast en sådan koppling gör nog kanske varken till eller från; MGM har ju koppling till platsen hon hittades på hursomhelst.
Det har du förstås rätt i. Om bilen inte råkar stå inlåst i ett garage kan ju vem som helst tagit fälgen. Och om den stod inlåst så hjälper det inte mycket heller då han inte bor själv på gården. Flera har säkert nyckel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dustworm
Det har du förvisso rätt i. I vilket fall som helst så har karl garanterat något problem med melonen. Som det tidigare har skrivits så visar han på en otrolig ofömåga/ovilja att greppa läget. Eller så känner han inte något. Alltså i ärlighetens namn, om man själv skulle hamna i samma situation och vara oskyldig, så hade man ju dragit på sig åtminstonde en eller depressioner. Plus ett par panikångestattacker.
Han visar (vad det sagts) inte på nått..
Killen sover ju ganska gott i häktet
Det där med att sova gott är problematiskt. Om han tagit sömntabletter hade det givetvis framkommit i den lilla sinnesundersökningen, så det kan man utesluta. Så vad återstår?
Uppenbarligen bryr han sig inte om att Tova är död. Mycket möjligt att han tycker att hon förtjänat det. Men även om han har någon empatisk störning så borde han rimligtvis inte vilja sitta inlåst. Frågan är om han helt enkelt är så pass omogen känslomässigt att han inte tar det på allvar? Eller har han knarkat bort sina hjärnceller? Vet inte vad hans advokat har sagt till honom, men kanske har han bilden av att bevisläget är så dåligt att han inte riskerar att bli fälld? Fast ändå, de flesta skulle ju oroa sig ändå...
Jag har aldrig suttit häktad men jag har svårt att tänka mig något mer stressfullt. Bara tanken ger mig ångest.