2017-06-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Är ju inte så längre vad jag vet men förr var det ju alltid folk på badet vid ekudden och festade både före under och framförallt efter Statt stängde och bilar åkte hela tiden från Statt till ekudden..
Vet ni om det var så även denna natt? I sådana fall är det ju rimligt att hon blir avsläppt en bit ner på ekuddenvägen om det är åt det hållet bilen ändå ska, alternativt att hon blir "upptäckt" av av en bil på väg ner mot badet när hon går utmed vägen...
Har inte kommit så långt i tråden men var nyfiken på om det även denna kväll var party där nere?

Ja, som du säger mycket folk i rörelse efter Statt. Finns inga vittnesuppgifter att H setts gående överhuvudtaget mer än över torget. Troligtvis blev hon skjutsad till genvägen.
Citera
2017-06-06, 01:00
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Kommer väl ihåg när detta hände! Bodde precis intill skogen vid tiden för detta, kommer ihåg att det var flera som hörde skrik och liv i skogen den aktuella natten...

Menar du att der finns fler vittnen som hållts hemligt? Detta har väl aldrig kommit fram förut vad jag kan minnas... ?
Jag menar, på samma vis som du hört detta yppas så borde polisen väl gjort det med tanke att alla där och då ville hjälpa till... Är du vittne till detta skrik i skogen?
Välkommen som aktiv i tråden 😁
Citera
2017-06-06, 01:09
Medlem
Rudges avatar
Vad är din teoro btw?
Citera
2017-06-06, 06:17
Medlem
Citat:
Kommer väl ihåg när detta hände! Bodde precis intill skogen vid tiden för detta, kommer ihåg att det var flera som hörde skrik och liv i skogen den aktuella natten...

Citat:
Har hela min uppväxt bott på först norra kolarestigen och sen fornminnesvägen, vid tiden för detta bodde vi på norra kolarestigen och hade baksidan mot skogen.
Ja på morgonen efter detta var det ju full uppståndelse, bodde ju nästan uteslutande familjer med barn/ungdomar och rädda pensionärer i området.
Man kommer ihåg det vittnet som det pratats om i media hörde vissa "skrik" och ljud, men vet även att det var en grannes hund som vaknat och börjat skälla inne, ägaren hade då hört en kvinna skrika från skogen..
Var även andra som hade hört oväsen och bråk men ej förstått allvaret.. gick ofta förbi fulla ungdomar på cykelvägen nattetid påväg hem så var ganska vanligt med liv där..

Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Menar du att der finns fler vittnen som hållts hemligt? Detta har väl aldrig kommit fram förut vad jag kan minnas... ?
Jag menar, på samma vis som du hört detta yppas så borde polisen väl gjort det med tanke att alla där och då ville hjälpa till... Är du vittne till detta skrik i skogen?
Ja, vad de ska skratta åt oss amatörer som ägnat flera år att grubbla på detta mysterium utan att ha ens minsta relevant information som t ex detta. Vilket skämt.
Citera
2017-06-06, 10:58
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Har väl enbart varit vittnet 'Hanna' som hört ett skrik som kommit fram.
Känner du till flera vittnen???

Pernilla berättar om sin inflyttningsfest i det klippet som jag länkar,
men säger att några valde att fortsätta till Stadt efteråt.

Vilka detta var, det verkar vi av någon anledning ALDRIG få veta..
Varför är det så hemligt?
(Vet - nu är jag där igen.. men saker som inte berättas blir misstänktsamt även om det inte är det)

Pernilla berättar att Helena ringer till henne och frågar om hennes plånbok ligger där,
-hennes sista samtal med Helena.

Ang Helenas samtal från Stadt hem till systern UA berättar Helena att hon haft en rolig kväll,
och att *någon speciell* var på Stadt. Detta var Helena väldigt glad över.
Har det nån gång kommit fram VEM det var egentligen??

Det börjar ca 12:00 in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=TkHe3MU9vHg

/BF69
Citera
2017-06-06, 13:42
Medlem
Känns som det här fallet har låst sig sedan många år. Tycker man bör försöka tänka i lite andra banor och på lite andra möjligheter till tider. En sådan enkel teori som att Helena faktiskt kom hem, men kände sig pigg, inte ville väcka sin syster, och en halvtimma-timma senare drog ut igen för att gå på efterfest, skulle öppna helt nya möjligheter till alternativa GM och kanske slå undan en del alibin. Säg att hon gick hemifrån någon gång runt kl 5. Vad skulle det kunna öppna för möjliga scenarion? Tänk lite utanför boxen, tycker jag.
Citera
2017-06-06, 14:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Känns som det här fallet har låst sig sedan många år. Tycker man bör försöka tänka i lite andra banor och på lite andra möjligheter till tider. En sådan enkel teori som att Helena faktiskt kom hem, men kände sig pigg, inte ville väcka sin syster, och en halvtimma-timma senare drog ut igen för att gå på efterfest, skulle öppna helt nya möjligheter till alternativa GM och kanske slå undan en del alibin. Säg att hon gick hemifrån någon gång runt kl 5. Vad skulle det kunna öppna för möjliga scenarion? Tänk lite utanför boxen, tycker jag.

Du skriver att Helena kan ha kommit hem efter Stadt, men att hon kanske gått ut igen efter "en halvtimma-timma", och att detta kunde ha skett "någon gång runt kl 5", hur tänker du då? Var skulle hon ha varit efter Stadt i ca 2-2,5 timmar? Det finns ingenting som talar för att hon 1. de facto kom hem den natten och 2. att hon befunnit sig någon annanstans/hos någon timmarna efter Stadt.

Varför skulle Helena inte, som brukade ske ibland, väcka sin syster, när de bestämt så? Jag har den känslan att Helena höll ord, var någon som var ordentlig. Varför finns ingenting som tyder på att hon i så fall varit hemma ("rufsigt" i sängen om hon lagt sig för att vila en stund, oren disk om hon tagit sig något att äta och/eller dricka innan hon skulle gå ut igen osv; ingenting har framkommit om att det fanns sådana spår)?
Citera
2017-06-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du skriver att Helena kan ha kommit hem efter Stadt, men att hon kanske gått ut igen efter "en halvtimma-timma", och att detta kunde ha skett "någon gång runt kl 5", hur tänker du då? Var skulle hon ha varit efter Stadt i ca 2-2,5 timmar? Det finns ingenting som talar för att hon 1. de facto kom hem den natten och 2. att hon befunnit sig någon annanstans/hos någon timmarna efter Stadt.

Varför skulle Helena inte, som brukade ske ibland, väcka sin syster, när de bestämt så? Jag har den känslan att Helena höll ord, var någon som var ordentlig. Varför finns ingenting som tyder på att hon i så fall varit hemma ("rufsigt" i sängen om hon lagt sig för att vila en stund, oren disk om hon tagit sig något att äta och/eller dricka innan hon skulle gå ut igen osv; ingenting har framkommit om att det fanns sådana spår)?

Ok att "halvtimma-timma" och "kl 5" inte är synkade påståenden, men jag ville bara ruska lite liv i fastlåsta tankegångar. Vänd på sedan länge "bestämda" händelser och hitta alternativa teorier, är min input. Säg att hon gick ut kl 3.30 eller kl 4 för att möta någon hon sedan tidigare under kvällen bestämt träff med? Tänk i andra banor för att hitta alternativa teorier istället för att försvara de tidslinjer som i 25 år inte givit resultat.
Citera
2017-06-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Det finns inga observationer på Helena efter torget den ödesdigra natten. Om hon var på fest borde någon känt igen henne.
Citera
2017-06-06, 14:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det finns inga observationer på Helena efter torget den ödesdigra natten. Om hon var på fest borde någon känt igen henne.

Ja, någon borde känt igen henne. OM det inte är så att hon följde med någon hem, som inte vill berätta det. Det skulle i så fall mest troligt vara någon/några hon kände. För, enligt vad uppgifter säger om Helena, så skulle hon inte åka/följa med någon för henne okänd person. Och hade hon blivit medtvingad (t ex i en bil), så finns det en chans att någon märkt detta, med tanke på att det ska ha varit en hel del folk ute den varma natten.

Hem tror jag aldrig hon kom. Detta utifrån att det inte finns något (som framkommit) som talar för det.
Citera
2017-06-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Minns bara då det hände att det var flera som sades ha hört skrik/oljud/bråk från området, jag personligen hörde inte någonting..
Jag personligen tror hon tyvärr att hon blivit våldtagen i skogen, och under tiden har hon kastat av sej/tappat dom sakerna man funnit i skogen, därefter tror jag hon blivit strypt och bortförd från platsen... hade det varit ett direkt dödande överfall borde man ej funnit några tillhörigheter i skogen tycker jag, men svårt...
Citera
2017-06-06, 18:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Planterat?

Citat:
Minns bara då det hände att det var flera som sades ha hört skrik/oljud/bråk från området, jag personligen hörde inte någonting..
Jag personligen tror hon tyvärr att hon blivit våldtagen i skogen, och under tiden har hon kastat av sej/tappat dom sakerna man funnit i skogen, därefter tror jag hon blivit strypt och bortförd från platsen... hade det varit ett direkt dödande överfall borde man ej funnit några tillhörigheter i skogen tycker jag, men svårt...

Så kan det naturligtvis ha gott till men det upphittade kan också ha blivit placerat där för att förvilla och försöka leda den kommande utredningen i fel riktning av GM.

HA kan ha blivit överfallen på ett annat ställe i omgivningarna än där detta hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in