2017-06-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Problemet med din spekulation är att BW och PR inte ska ha haft någon kontakt efter det att PR flyttade från M-stad. (Eller finns det verifierad information om att de ska ha haft kontakt under -92 och/eller senare?)

Den PR ska ha haft kontakt med i M-stad efter flytten därifrån var hans dåvarande chef, P. Någon som kollat detta ang. ev. kontakt med BW själv?

Nej finns inget som verifierar det. En trevande spekulation taget ur intet.
Den gemensamma nämnaren skulle vara U som båda brydde sej om. Vid en sådan händelse kanske man återknyter och hjälps åt?
Citera
2017-06-04, 00:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Nej finns inget som verifierar det. En trevande spekulation taget ur intet.
Den gemensamma nämnaren skulle vara U som båda brydde sej om. Vid en sådan händelse kanske man återknyter och hjälps åt?

Jag förstår hur du tänker, även om jag själv inte tror att det skedde så i just detta fall.

Men en liten fundering utifrån din spekulation. "A" och "B" brydde sig båda om U. En av dem råkar döda U:s syster (för jag tror inte på någon planering att döda i det här fallet). Den ene vänder sig till den andre (som denne vet också brydde sig om U), av någon anledning. Varför skulle den andre hålla tyst om detta för U, om denne brydde sig om U? Speciellt om de två killarna inte var nära vänner längre. Så länge den andre inte har någon inblandning, varför skydda den förste - med risk att då själv bli indragen?
Citera
2017-06-04, 00:56
Medlem
Citat:
Jag förstår hur du tänker, även om jag själv inte tror att det skedde så i just detta fall.

Men en liten fundering utifrån din spekulation. "A" och "B" brydde sig båda om U. En av dem råkar döda U:s syster (för jag tror inte på någon planering att döda i det här fallet). Den ene vänder sig till den andre (som denne vet också brydde sig om U), av någon anledning. Varför skulle den andre hålla tyst om detta för U, om denne brydde sig om U? Speciellt om de två killarna inte var nära vänner längre. Så länge den andre inte har någon inblandning, varför skydda den förste - med risk att då själv bli indragen?

Fortsättning på spekulation

För att de brydde sej om U och övriga i fam.
Här tar det stopp, kan inte spekulera vidare.
Citera
2017-06-04, 09:47
Medlem
Bra att nya användare kommer in och bidrar med info i tråden. Det är nog det vi behöver för att eventuell se saker från andra vinklar eller bara få tänka i andra banor.

HA fick skjuts hemåt helt utan tvekan och jag är lika säker som jag alltid har varit att det var någon hon kände VÄL.

BWs och PRs uppsägande av kontakt efter HAs försvinnande förblir förbryllande enligt min egna åsikt. Konstigt att man slutar att prata med varandra när en person man har haft en nära relation till försvinner under mystiska omständigheter.

Det är då man borde (tänker jag) vara som starkast och dessutom diskutera tillsammans vad man tror kan ha hänt...
Citera
2017-06-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Bra att nya användare kommer in och bidrar med info i tråden. Det är nog det vi behöver för att eventuell se saker från andra vinklar eller bara få tänka i andra banor.

HA fick skjuts hemåt helt utan tvekan och jag är lika säker som jag alltid har varit att det var någon hon kände VÄL.

BWs och PRs uppsägande av kontakt efter HAs försvinnande förblir förbryllande enligt min egna åsikt. Konstigt att man slutar att prata med varandra när en person man har haft en nära relation till försvinner under mystiska omständigheter.

Det är då man borde (tänker jag) vara som starkast och dessutom diskutera tillsammans vad man tror kan ha hänt...

Jag citerar mig själv och passar på att lägga till att BW fortsätter lysa med sin frånvaro i tråden (han har ingen skyldighet att skriva) men jag tycker att det borde vara i hans intresse att komma in och försöka reda ut frågetecken som vi har.
Citera
2017-06-04, 10:04
Medlem
Citat:

Men om Helena fick skjuts så varför åker de inte hem. Var det en genväg för bilisten ?
Citera
2017-06-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Men om Helena fick skjuts så varför åker de inte hem. Var det en genväg för bilisten ?

Det är detta jag tänker och tänker på. Jag funderar på om personen som kör bilen försöker sig på något med HA? Kanske stannar bilen och han försöker få till en kyss men blir avböjd av HA. Det urartar och HA blir arg och går ur bilen och ska gå hem biten som är kvar. GM tar sig ur och följer efter och HA försöker fly, det blir tumult och HA tappar skorna och det slutar med att hon ligger på backen och blir strypt... en tanke bara

Jag vet hur killar kan bete sig
När dom ska vara "manliga" och skjutsa hem en kvinna, i många fall kan dom försöka sig på en godnatt kyss ihopp om något mer
Senast redigerad av tikimon 2017-06-04 kl. 10:22.
Citera
2017-06-04, 10:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Angående det jag fetmarkerat.

Du har nog missuppfattat en del här. PR flyttade till Kristinehamn från Mariestad tidigt -91, och då ska han inte ha pratat med BW sedan året innan, -90. Så något "uppsägande av kontakt efter HAs försvinnande" var det inte tal om här. Helena försvann i juni -92, så det hade åtminstone gått 1,5 år sedan de senast hade haft kontakt vid den tidpunkt då Helena försvann.

Viktigt att fakta blir rätt, då falska uppgifter annars lätt kan bli trådsanningar här.
Citera
2017-06-04, 11:12
Medlem
Citat:

Du har nog missuppfattat en del här. PR flyttade till Kristinehamn från Mariestad tidigt -91, och då ska han inte ha pratat med BW sedan året innan, -90. Så något "uppsägande av kontakt efter HAs försvinnande" var det inte tal om här. Helena försvann i juni -92, så det hade åtminstone gått 1,5 år sedan de senast hade haft kontakt vid den tidpunkt då Helena försvann.

Viktigt att fakta blir rätt, då falska uppgifter annars lätt kan bli trådsanningar här.

Tack för korrigering. Har fått annan info gällande kontakten men du har säkert bätte koll.

Tack igen
Citera
2017-06-04, 11:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tack för korrigering. Har fått annan info gällande kontakten men du har säkert bätte koll.

Tack igen

Ingen orsak!
Citera
2017-06-04, 12:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det är rätt som Prinzezzan beskriver det ovan. Inget konstigt med att PR och BW "kom ifrån varandra", något som PR själv har skrivit i tråden.

Märkligare dock är att minst två andra "relationer" upphörde att existera efter Helenas försvinnande.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-06-04 kl. 13:16.
Citera
2017-06-04, 13:20
Medlem
Är ju inte så längre vad jag vet men förr var det ju alltid folk på badet vid ekudden och festade både före under och framförallt efter Statt stängde och bilar åkte hela tiden från Statt till ekudden..
Vet ni om det var så även denna natt? I sådana fall är det ju rimligt att hon blir avsläppt en bit ner på ekuddenvägen om det är åt det hållet bilen ändå ska, alternativt att hon blir "upptäckt" av av en bil på väg ner mot badet när hon går utmed vägen...
Har inte kommit så långt i tråden men var nyfiken på om det även denna kväll var party där nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in