Citat:
Ursprungligen postat av
tikimon
Bra att nya användare kommer in och bidrar med info i tråden. Det är nog det vi behöver för att eventuell se saker från andra vinklar eller bara få tänka i andra banor.
HA fick skjuts hemåt helt utan tvekan och jag är lika säker som jag alltid har varit att det var någon hon kände VÄL.
BWs och PRs uppsägande av kontakt efter HAs försvinnande förblir förbryllande enligt min egna åsikt. Konstigt att man slutar att prata med varandra när en person man har haft en nära relation till försvinner under mystiska omständigheter.
Det är då man borde (tänker jag) vara som starkast och dessutom diskutera tillsammans vad man tror kan ha hänt...
Angående det jag fetmarkerat.
Du har nog missuppfattat en del här. PR flyttade till Kristinehamn från Mariestad tidigt -91, och då ska han inte ha pratat med BW sedan året innan, -90. Så något "uppsägande av kontakt efter HAs försvinnande" var det inte tal om här. Helena försvann i juni -92, så det hade åtminstone gått 1,5 år sedan de senast hade haft kontakt vid den tidpunkt då Helena försvann.
Viktigt att fakta blir rätt, då falska uppgifter annars lätt kan bli trådsanningar här.