Citat:
Ursprungligen postat av
lars-olle
Sitter och lyssnar på ett radioprogram ,journalister och företrädare för gammelmedia
för ett långt samtal.De diskuterar hur de ska återfå förtroendet bland befolkningen.
Allt fler litar inte längre på vad som sägs i radio och TV, av någon anledning.
Lyssnar en stund på ring p1 innan jag slår av radion.
Väl utvalda inringare släpps fram och de kan då föra ett förtroligt samtal med den röda programledaren.
Är det någon som är förvånad varför förtroendet sjunker för SR.
Jag tror inte att alla dessa personer vill illa, utan de förstår helt enkelt inte. Det var någon utrikeskorre som uttalade sig för ett antal år sedan. Hen sade att det tog 6 månader utomlands, eller så, innan hen fattade hur vriden svensk stockholmsmedia är.
SVT skriver numera:
"Så arbetar vi på SVT Nyheter
SVT:s nyheter
ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet"
Jag vill mena att det stod STÅR FÖR innan. De borde skriva "strävar efter" om de har koll på management samt hur en hjärna fungerar. Sedan så tror jag att de även hade ordet obunden, eller något liknande, med i texten tidigare, men jag kan ha fel. Rätta mig "hj"ärna

.
Intressant, och samtidigt alarmerande, är att SVT, en del av vår viktiga svenska public service, anser att de behöver ha denna text under sina artiklar på hemsidan. Gammelmedia.
#fannyhedemo