2017-06-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Hmm. Låt oss se vad du sa?

Om du ska till o ljuga hela tiden, kan du inte försöka göra det trovärdigt iaf?
Ja, vad är det vi ska se med dina citerade inlägg?
Ja, det finns ett hissystem i sådana konstruktioner som förbereder missilen på olika plan. Sedan behöver ju inte samtliga delar vara precis under varandra. Den delen som jag pratar om ligger längre ner.
Citera
2017-06-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du presenterar en bunt "fakta". Presentera länkar. Du lägger en hel massa tid på att fabulera.

Du beskriver ett absolut totalt opraktiskt, dyrt och krångligt sätt att hantera missiler. Och du försöker få det att låta som det skulle vara ett bra sätt.

Det är billigt att bygga 100 vanliga silo. Men krävs även en ganska liten laddning för att slå ut dem.

Att investera offantligt dyrt och bygga stor spioncentral i anslutning till silo som är billiga/lätta att slå ut är ju rent urbota dumt. Framför allt eftersom din stora spioncentral är 100x lättare att hitta - är ju så väldigt många tusen ton ytterligare sten som måste fraktas bort än om man bara byggt minsta möjliga silo.

Om man nu skall gå tillbaka till väst/östs strategi från 50-talet så kan man bygga 500 silo varav 100 har innehåll. Någon gång i bland byta plats på missil. Blir som när trollkarl har 3 burkar och en boll, och du skall gissa vilken boll som har missil. I ditt fall däremot faller ju alltihop eftersom du ju styr all uppmärksamhet mot din "hemliga" stad.

Det beror på läget, konstruktionen och strategin dessa centraler är till för. Du påstår att man kan slå ut dessa.. Visst, det går säkert att göra det men du kommer inte hinna göra det innan Iran sönderslår dina baser området. Du kan inte spela med sådana kort när du har en ekonomi som baserar sig på garantier i form av paraplyer etc.. Iran skadas inte lika hårt som Europa och USA kommer att skadas. Därför spelar man aldrig med sådana kort.
Tror du att Iran tillåter att upptrappningen kommer upp till den nivån? Efter första timmen kommer USA till förhandlingsbordet.
Scenariot ni sitter och målar upp här är inte ens realistiskt eftersom USA inte kan förvara sina intressen.. Vidare är jag ganska säker på att om Iran blir attackerad så kommer man inte ge sig förrän man får tillbaka Bahrain.
Citera
2017-06-05, 15:49
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja, det finns ett hissystem i sådana konstruktioner som förbereder missilen på olika plan. Sedan behöver ju inte samtliga delar vara precis under varandra. Den delen som jag pratar om ligger längre ner.
Eller så kan man säga att du bara sitter o drar en massa påhitt ur din stora mytomanhatt.
Hade du varit nån form av man hade du bara erkänt att du drog en rövare och hoppades på att du inte skulle bli synad.
Men din hederskultur sabbar den möjligheten för dig antar jag. Lösningen på det hela är att du hel enkelt bara slutar fara med osanning så slipper du trassla in dig i lögner och göra dig själv och andra iranier till åtlöjen
Citera
2017-06-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Eller så kan man säga att du bara sitter o drar en massa påhitt ur din stora mytomanhatt.
Hade du varit nån form av man hade du bara erkänt att du drog en rövare och hoppades på att du inte skulle bli synad.
Men din hederskultur sabbar den möjligheten för dig antar jag. Lösningen på det hela är att du hel enkelt bara slutar fara med osanning så slipper du trassla in dig i lögner och göra dig själv och andra iranier till åtlöjen

Jag ser ingenting i dina inlägg förutom att du riktar dig in på användarnamn och försöker därmed köra med dina demoniseringar. Detta har du gjort förut..
Jag minns väl hur många härinne inte trodde på tunnelsystemet förrän Iran visade upp dessa..
Men som sagt har du ett hissystem och uppskjutningen sker på en annan våning.
Citera
2017-06-05, 16:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ha ha ha ha ha ha ha, du är verkligen för rolig. Hissystem som lyfter robotarna var alltså det bästa du kom på när den plattinklädda katedralen inte verkade riktigt lämplig att avfyra en raket i.

Även om det kan vara underhållande läsning att se dina slingerbultar så passar det bättre i humoravdelningen, det är ingen här som tar dig på allvar.
Citera
2017-06-05, 16:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag ser ingenting i dina inlägg förutom att du riktar dig in på användarnamn och försöker därmed köra med dina demoniseringar. Detta har du gjort förut..
Jag minns väl hur många härinne inte trodde på tunnelsystemet förrän Iran visade upp dessa..
Men som sagt har du ett hissystem och uppskjutningen sker på en annan våning.
Jag tror inte på tunnelsystemet i den omfattning som dina propagandaprofeter påstår att det är utbyggt. Jag ändrar mig om jag får se bevis, utan bevis, "talk to the hand"!
Citera
2017-06-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tror inte på tunnelsystemet i den omfattning som dina propagandaprofeter påstår att det är utbyggt. Jag ändrar mig om jag får se bevis, utan bevis, "talk to the hand"!
Ett sådant bevis får du när jag vandrat fritt på Area51. Kravet du ställer på bevis måste vara rimliga.
Som jag skrev.. dessa missiler Iran visar upp är säkert 15-25 år gamla. Även så olika system man utvecklade för flygplan.. bomber och missiler etc. De kommer släppa filmerna när dessa testades i början av 90-talet.. vänta du..
Citera
2017-06-05, 16:42
Moderator
rancors avatar
Kanske har denna varit ute tidigare, men dem verkar väl förberedda inför framtiden: https://www.youtube.com/watch?v=xng2RCbhJCE =)
Citera
2017-06-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ha ha ha ha ha ha ha, du är verkligen för rolig. Hissystem som lyfter robotarna var alltså det bästa du kom på när den plattinklädda katedralen inte verkade riktigt lämplig att avfyra en raket i.

Även om det kan vara underhållande läsning att se dina slingerbultar så passar det bättre i humoravdelningen, det är ingen här som tar dig på allvar.
Plattinklädd katedral? Vad fan pratar du om..
Ja det klart att det finns ett hissystem beroende vad det är för slags missil. Det behöver inte alltid vara ballistiska missiler.. det kan vara silon anpassade för luftvärn. Dessa system kan också användas för att leverera mobila system upp till ytan.
Citera
2017-06-05, 18:56
Medlem
finns det nåt emblem för civila som stödjer revolutionen? om inte föreslår jag "enghelabi" som skrivs så att det blir en bild av irans land. så som al jazeeras emblem ser ut som qatar.
jag har bara sett en t-shirt med soleimanis ansikte på men är inte intresserad av att bära en sån.
Citera
2017-06-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ja det klart att det finns ett hissystem beroende vad det är för slags missil. Det behöver inte alltid vara ballistiska missiler.. det kan vara silon anpassade för luftvärn. Dessa system kan också användas för att leverera mobila system upp till ytan.
Silosystem för luftvärn?

Hissar för att ladda om efter att man skjutit en luftvärnsrobot?

Pratar man luftvärn pratar man sekunder. Skall man hysta iväg en ICBM kan man tillåta sig minuter för att öppna en 25 ton tung skyddslucka över silon samtidigt som man förbereder för avskjutning.

För luftvärn pratar vi om sekunder för att rycka bort något kamouflagenät eller någon väderskyddande presenning. Sedan är det inte fråga om att leka med hissar för att ladda om utan snarare att kunna få iväg en hel bunt lvrobotar inom bara några sekunder. Varje sekund extra förbrukat för omladdning är en sekund planet kommer en halv kilometer närmare sitt mål.
Citera
2017-06-05, 23:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ett sådant bevis får du när jag vandrat fritt på Area51. Kravet du ställer på bevis måste vara rimliga.
Som jag skrev.. dessa missiler Iran visar upp är säkert 15-25 år gamla. Även så olika system man utvecklade för flygplan.. bomber och missiler etc. De kommer släppa filmerna när dessa testades i början av 90-talet.. vänta du..
Ja du, du tror väl inte att någon ickeiranier är så djävla dum så han tror något bara för att du säger det. Vi i resten av världen är faktiskt inte så lättlurade utan vi ser snarare med löje på dig och dina lögnsprutande landsmän. Patetiska är vad ni är.

Citat:
Den plattinklädda katedralen var det jag som tog upp igår eller i förrgår, har du så dåligt minne att du inte förstår vad jag pratar om så får du hinka i dig lite fiskolja eller vad som nu kan göra ditt minne bättre.

Nej, Iran har inga djävla robothissar, det är ju löjligt att påstå något sådant. Jag skrattar åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in