Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Tycker att hon klarat sig bättre än jag förväntat men åklagarna verkar ha tagit det lite lugnt. På ett par punkter fallerar hon i mina ögon, dels när hon sa att mamman kom upp till henne "i fyllan", det uppfattas inte bra, dels med sin kärleksförklaring till MR. Kanske var hon mer trovärdig IRL men risken finns att några sådana här manipulationer får allt hon säger att falla platt. Som i text.
Vet inte om jag håller med dig.
Ju mer hon snackar ju längre ner gräver hon sig.
Hon pratar bara om de barn hon på något sätt kan ha utnyttjat eller haft någon nytta av.
13-årige sonen nämns endast för att han inte ska få vittna, inte ens förhöret ska få spelas upp enligt henne. Inte ett ljud om hur han mår i allt det.
Äldsta dotterns mående nämns inte heller. Så vitt det är känt så har hon tagit avstånd från mamman.
Tvillingarna nämns endast när det kommer till pengar som hon tror tillhör henne. Ingen personlig yttring i övrigt.
Barnen som hon nämner är de som är misstänkta för inblandning i mordet på Aki. Dem oroar hon sig för och försöker visa någon form av missriktad omsorg om. De som också fått över 70 000 kr var efter mordet.
Stackars JB som är mitt i ett missbruk. Inte ett ljud om barnbarnet som i så fall lever mitt i missbruket.
Sonen DB nämner hon i sammanhanget att hon bett honom köpa en pistol till henne. Som om det var lika naturligt som att man köper lördagsgodis till ungarna i normalstörda familjer.
Hoppas aldrig människan kan röra sig fritt igen. Och hoppas att J & DB blir avprogrammerade för de för de är sjukt nere i sörjan deras mamma dragit ner dem i.