2017-06-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu är mästermanipulatören igång. Lär inte lura rätten.

SVT:

Ja hon lär nog inte lura rätten, risken är ju dock att nämndemännen tar sig en lur😔

Hoppas iaf att åkl var vaken på detta: 'Jag är inte säker på att han har gjort det. Man tar inte EN SÅN kniv om man skall mörda någon.'
Vad vet JM om vilken sorts kniv som nyttjats??😳 Att spetsen brutits av är ju ingen hemlighet men nog känns detta som en freudian slip; JM vet extremt mycket väl vilken typ av kniv som MR använt: var och när den inköptes. Och vad den kostade. Och denna hennes snålhet, att köpa första bästa (sämsta) och billigaste hon kunde hitta har hon nog förbannat till förbannelse vid det här laget.
Citera
2017-06-05, 16:06
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vad hon menar är väl osäkert, men det ser ut som om hon letar efter sig själv på något sätt; hon kanske till och med kommer att påstå att hon är en multipel personlighet? Allt är möjligt
överjaget, jaget och detet enligt freud finns i var och en av oss

hos normala är det överjaget som ansvarar för etik och moral (angeln på axeln), detet är djävulen på andra axeln.
jaget balanserar mellan de 2

men vad ville JM åstadkomma med det, vet ingen. kanske att hennes detet sagt att hon hade tillräckligt med anledningar att mörda pappa (pga det påstådda sexutnyttjande), men att hon trots det har högt moral=överjaget har vunnit
Citera
2017-06-05, 16:09
Medlem
Tycker att hon klarat sig bättre än jag förväntat men åklagarna verkar ha tagit det lite lugnt. På ett par punkter fallerar hon i mina ögon, dels när hon sa att mamman kom upp till henne "i fyllan", det uppfattas inte bra, dels med sin kärleksförklaring till MR. Kanske var hon mer trovärdig IRL men risken finns att några sådana här manipulationer får allt hon säger att falla platt. Som i text.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-05 kl. 16:13.
Citera
2017-06-05, 16:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Hon är psykopat. Hon är van vid att manipulera folk och då målar hon in sin personlighet i något rosa skimmer. Jag kan inte läsa mer om rapporterna för hon är så jävla genomskinlig vilket gör mig förbannad för det är alltid någon som går på hennes spel. Börjar med att prata om hur hon bryr sig om sina barn men inte fick skicka brev. Pratar om hur fin hennes farsa är (så hur kan ni tro att jag skulle döda honom?). Fortsätter med att säga att hon inte tror afghanen är skyldig (för då kan ju inte hon vara skyldig) för att i nästa andetag säga att om någon skulle mörda hennes far så är det hon inte någon galen afghan. Hon säger snälla saker om sin mor för trots allt ont som är sagt om henne så är de som sagt något ont om henne bra människor. Det är så hon har vunnit makt i hela sitt liv förmodar jag. En sån äcklig jävla psyktant är hon. Hoppas hon får sitta länge - men hon slingrar väl sig ut så som Mats Alm och Christoffer i Boden gjorde för man måste väl ha videobevis för att kunna sätta dit någon ordentligt nu för tiden. Hoppas att jag har fel - vilket jag säkert har då jag inte är insatt i alla regler eller ens fallet 100%-igt.
Ja, det är det mest intressanta på länge att betrakta.
Jag avvaktar dock skattning eller diagnos spekulationer för hennes narcissism är så extrem att jag funderar kring NPS.
Det här dramat, denna enoorma kränkning, jakt på pengar, hennes prinsessatänk, extrema behov att förtala alla för att höja sig själv och uppmärksamhetsbehov passar inte riktigt in.
Kör en ospecad på henne ett tag till.
Citera
2017-06-05, 16:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja hon lär nog inte lura rätten, risken är ju dock att nämndemännen tar sig en lur😔

Hoppas iaf att åkl var vaken på detta: 'Jag är inte säker på att han har gjort det. Man tar inte EN SÅN kniv om man skall mörda någon.'
Vad vet JM om vilken sorts kniv som nyttjats??😳 Att spetsen brutits av är ju ingen hemlighet men nog känns detta som en freudian slip; JM vet extremt mycket väl vilken typ av kniv som MR använt: var och när den inköptes. Och vad den kostade. Och denna hennes snålhet, att köpa första bästa (sämsta) och billigaste hon kunde hitta har hon nog förbannat till förbannelse vid det här laget.

Jag reagerade också starkt på det! Jag skulle aldrig i mitt liv i en rättssal låta påskina att jag har någon som helst aning vilka knivar som är fördelaktiga mördarvapen och inte
Citera
2017-06-05, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag reagerade också starkt på det! Jag skulle aldrig i mitt liv i en rättssal låta påskina att jag har någon som helst aning vilka knivar som är fördelaktiga mördarvapen och inte
Samma sak ang att be sin son köpa en illegal pistol, som om det vore jättenormalt.
Är inte riktigt med här hur försvaret låter henne pladdra på. De där 10k hade väl varit bättre att få till nåt annat..
Citera
2017-06-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
överjaget, jaget och detet enligt freud finns i var och en av oss

hos normala är det överjaget som ansvarar för etik och moral (angeln på axeln), detet är djävulen på andra axeln.
jaget balanserar mellan de 2

men vad ville JM åstadkomma med det, vet ingen. kanske att hennes detet sagt att hon hade tillräckligt med anledningar att mörda pappa (pga det påstådda sexutnyttjande), men att hon trots det har högt moral=överjaget har vunnit
Jodå, men jag tror att hon kommer att inse att det var både illa vald analys och illa valt tillfälle att framföra den. Hon rör till det och hon har tur om man inte ber henne fördjupa, för då lär det bli stökigt värre.
Citera
2017-06-05, 16:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jodå, men jag tror att hon kommer att inse att det var både illa vald analys och illa valt tillfälle att framföra den. Hon rör till det och hon har tur om man inte ber henne fördjupa, för då lär det bli stökigt värre.
Kommer JM inse?
Det var snällt tänkt men känns inte som eftertanke på den nivån är hennes grej.
Jag håller med om att det var en välgärning för hennes skull att hon slapp följdfrågor.
Citera
2017-06-05, 16:25
Medlem
Grandiosos avatar
Ann-Sofie Sannemalm

Wenna: Vad fick du för känslor av den polisanmälan som gjordes mot dig efteråt?
- Jag tänkte ta livet av mig

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-05 kl. 16:40.
Citera
2017-06-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kommer JM inse?
Det var snällt tänkt men känns inte som eftertanke på den nivån är hennes grej.
Jag håller med om att det var en välgärning för hennes skull att hon slapp följdfrågor.
Låt oss säga "tvingas inse"; om hon har otur ligger kommentaren och gnager någonstans - den var ju f.ö. inte ny.
Citera
2017-06-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tycker att hon klarat sig bättre än jag förväntat men åklagarna verkar ha tagit det lite lugnt. På ett par punkter fallerar hon i mina ögon, dels när hon sa att mamman kom upp till henne "i fyllan", det uppfattas inte bra, dels med sin kärleksförklaring till MR. Kanske var hon mer trovärdig IRL men risken finns att några sådana här manipulationer får allt hon säger att falla platt. Som i text.

Vet inte om jag håller med dig.

Ju mer hon snackar ju längre ner gräver hon sig.

Hon pratar bara om de barn hon på något sätt kan ha utnyttjat eller haft någon nytta av.

13-årige sonen nämns endast för att han inte ska få vittna, inte ens förhöret ska få spelas upp enligt henne. Inte ett ljud om hur han mår i allt det.

Äldsta dotterns mående nämns inte heller. Så vitt det är känt så har hon tagit avstånd från mamman.

Tvillingarna nämns endast när det kommer till pengar som hon tror tillhör henne. Ingen personlig yttring i övrigt.

Barnen som hon nämner är de som är misstänkta för inblandning i mordet på Aki. Dem oroar hon sig för och försöker visa någon form av missriktad omsorg om. De som också fått över 70 000 kr var efter mordet.

Stackars JB som är mitt i ett missbruk. Inte ett ljud om barnbarnet som i så fall lever mitt i missbruket.

Sonen DB nämner hon i sammanhanget att hon bett honom köpa en pistol till henne. Som om det var lika naturligt som att man köper lördagsgodis till ungarna i normalstörda familjer.

Hoppas aldrig människan kan röra sig fritt igen. Och hoppas att J & DB blir avprogrammerade för de för de är sjukt nere i sörjan deras mamma dragit ner dem i.
Citera
2017-06-05, 16:27
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur många anställda?
Kanske sju.
Vem var VD? Jag tror det var jag.
(ej citat).

Hur i hela friden har den här klarat sig som pratar så oseriöst?

Jösses säger jag, jag undrar uppriktigt om detta verkligen är på RIKTIGT?!
Även jag undrar hur denna "the Thing" har klarar den ynka livhank hon verkar ha levt med
Tur jag haft lite terapi att avreagera mig på när jag följt förhöret på JM, varit ut och målat... TROR jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in