2017-06-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
För mig är det en obegriplig åsikt.
Jaså? Kan du utveckla?
Citera
2017-06-05, 14:50
Medlem
1907.Skanes avatar
Jag kan bara inte tänka mig att byta rival om de skulle ramla ur 5 divisioner eller något.
Citera
2017-06-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Jag kan bara inte tänka mig att byta rival om de skulle ramla ur 5 divisioner eller något.
Nej men återigen handlar det inte om rivalitet utan att man har hävdelsebehov mot dom. Skulle hif åka ur fyra divisioner har jag väldigt svårt att se att mff skulle hålla på att jämföra sig och hävda sig mot dom hela tiden.
Citera
2017-06-05, 15:40
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jo men jag har sagt att jag förstår er rivalitet till Djurgården. Men jag har som sagt svårt att förstå varför ni hela tiden måste jämföra er med dom och hävda er mot dom? Okej att ni är rivaler, men att jämföra sig med en mycket mindre klubb blir märkligt.
På vilka sätt förutom publik (senaste fem åren) är Bajen en större klubb än DIF?
Citera
2017-06-05, 16:13
Medlem
elpirros avatar
712 på bortasektionen samt ca 100 pers på sittplats mot Peking igår. Absolut godkänt enligt mig. Trestegs-tifo på bortaplan är stabilt.

Gött med uppehåll efter en bedrövlig vår, sportsligt sätt.
Citera
2017-06-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167VasterOrt
Frågade du uttryckligen "Tjena grabbar, är ni från Etuna?"

1. De kom ut från ett av husen i närheten av arenan

2. Bärande på skateboards

Jo, jag tror de var från Etuna
Citera
2017-06-05, 16:17
Medlem
erikp121s avatar
Gårdarna får spela Håkan Hellström - Din tid kommer på repeat till nästa derby.

hata gais
Citera
2017-06-05, 16:35
Medlem
Neurons avatar
Edit: fel tråd.
Senast redigerad av Neuron 2017-06-05 kl. 16:36. Anledning: Fel tråd
Citera
2017-06-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Gårdarna får spela Håkan Hellström - Din tid kommer på repeat till nästa derby.

hata gais
Inte nog med att man förlorar alla derbyn, man ska dessutom behöva genomlida den där sopan?

Det gränsar ju till tortyr!
Citera
2017-06-05, 17:44
Medlem
Snyggt trestegstifo av gbg senast och bra bortafölje! Helt ok drag på CN men inget utöver det vanliga.

Ang. storleken på vår klack nu kontra förr så är det klart att framgång har en del i det men det är lite oärligt när folk försöker låtsas som att framgången är enda faktorn. CN skapades inför säsongen 2015 efter otaliga år av att klubben aktivt motarbetat supporterkulturen kring klubben. Helt plötsligt skapades ett publikdrag redan inför säsongen, och många gamla klackrävar återvände mm, långt innan någon ens kunde drömma om framgång. Klacken var bättre än på länge redan i premiären, och därefter drar som ni kanske vet folk folk. CN blev större och större hela våren trots att det inte var förrän sent på hösten som folk i staden började se IFK som ett reellt topplag.

Sen är det väl iofs också en styrka att växa i medgång också. ÖSK eller HeIF hade ju exempelvis aldrig klarat växa på samma sätt under samma förutsättningar.
Senast redigerad av Sjöqa 2017-06-05 kl. 18:00.
Citera
2017-06-05, 17:50
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
På vilka sätt förutom publik (senaste fem åren) är Bajen en större klubb än DIF?

Precis alla sätt? Det är ju ungefär de senaste fem åren Djurgården har tappat nästan all kulturell relevans samtidigt som Hammarby är större än nånsin. Visst var Hammarby enormt mycket större även innan men nu är det ju inte ens nåt att diskutera. Hammarby är störst och Djurgården ses som marginellt viktigare än typ Assyriska.

Alltså jag är hammarbyare och saknar tiden när derbyna mot Djurgården var nästan lika viktiga som de mot AIK. Men djurgårdarna fortsätter att skjuta sig själva i foten så det är väl bara att ge upp.
Citera
2017-06-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haydut
Svenska fans-troll...

Nej jag är varken aktiv på svenska fans eller ett troll. Nu har jag blivit kallad troll 2-3 gånger för att jag möjligen har en åsikt som skiljer sig från majoritetens. Kan ni inte bara acceptera att folk har olika åsikter? Jag accepterar att ni fortfarande tycker det är kul att gå på matcherna, ni krigar på bra och jag beundrar det. Jag själv tycker helt enkelt inte det är kul längre, och även det måste vara okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in