2012-05-07, 21:02
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fermatron
Haha hur smart är du? Nu har halva flashback ditt kortnummer
Dagens post om du var seriös
Citera
2012-05-07, 21:23
Medlem
breeze420s avatar
Hmm.. Pedobear kanske går igenom?
Citera
2012-05-07, 21:36
Medlem
Nån som prövat med goatse?
Citera
2012-05-07, 22:18
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Handelsbanken har uppdaterat sina regler.
Var hittar du dessa regler? I dokumentet på deras hemsida säger riktlinjerna inget om varken mårdhundar eller lodjur.
Citera
2012-05-07, 23:49
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shouki
Var hittar du dessa regler? I dokumentet på deras hemsida säger riktlinjerna inget om varken mårdhundar eller lodjur.

Han försökte vara rolig

Citera
2012-05-08, 21:00
Medlem
Kurtfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fermatron
Haha hur smart är du? Nu har halva flashback ditt kortnummer

HAHA, det värsta var att jag i panik gick in o kolla på bilden om de var mitt kortnummer. Tänkte eftersom jag var inloggad som mig själv när jag designade kortet så kanske den hämtade mitt kortnummer automatiskt. skulle vart lite fail...
Citera
2017-06-05, 15:30
Medlem
Nemjungs avatar
Svenska flaggan tiilåts inte som motiv på bankkort (Nu börjar det spåra! :O)

Tjena! Vill bara dela med mig av en minst sagt löjlig händelse som hände mig precis.. Lite lustig men minst sagt sjuk/knäpp grejj.. Jag skulle beställa ett nytt bankkort, och tänkte att det vore kul att lägga till ett nytt motiv, ett eget. Då jag bor utomlands tänkte jag att det kunde ju vara kul med att ha Svenska flaggan som kortmotiv, som en kul grejj.
Tills jag får detta meddelandet från banken "Tyvärr har din bild inte godkänts eftersom bilden innehåller:
politiska symboler, organisationer el. partier."

Känns ju minst sagt sjukt och löjligt om man inte ens kan ha Svenska flaggan som kortmotiv på sitt bankkort? Vem ska det vara diskriminerande för? För skojj skulle så ringde jag banken och frågade om jag verkligen inte kunde ha svenska flaggan som motiv, men hon visste inte så mycket själv och föreslog att jag kunde välja Norska flaggan istället
Citera
2017-06-05, 15:34
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Tjena! Vill bara dela med mig av en minst sagt löjlig händelse som hände mig precis.. Lite lustig men minst sagt sjuk/knäpp grejj.. Jag skulle beställa ett nytt bankkort, och tänkte att det vore kul att lägga till ett nytt motiv, ett eget. Då jag bor utomlands tänkte jag att det kunde ju vara kul med att ha Svenska flaggan som kortmotiv, som en kul grejj.
Tills jag får detta meddelandet från banken "Tyvärr har din bild inte godkänts eftersom bilden innehåller:

Känns ju minst sagt sjukt och löjligt om man inte ens kan ha Svenska flaggan som kortmotiv på sitt bankkort? Vem ska det vara diskriminerande för? För skojj skulle så ringde jag banken och frågade om jag verkligen inte kunde ha svenska flaggan som motiv, men hon visste inte så mycket själv och föreslog att jag kunde välja Norska flaggan istället
Problemet är inte svenska flaggan. Problemet är att om de börjar tillåta flaggor så kommer nån jävel vilja ha naziflaggan, confederate flag eller något annat av känslig natur. Sedan var det naturligtvis tråkigt för din del att du inte fick ha svenska flaggan på ditt kort.
Citera
2017-06-05, 15:35
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung

Jag hade inte gett mig. Gå vidare och prata med högre instans tills det löser sig. Det har sannolikt skett ett misstag.
Citera
2017-06-05, 15:37
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Problemet är inte svenska flaggan. Problemet är att om de börjar tillåta flaggor så kommer nån jävel vilja ha naziflaggan, confederate flag eller något annat av känslig natur. Sedan var det naturligtvis tråkigt för din del att du inte fick ha svenska flaggan på ditt kort.

Ts fick ju ha norska flaggan...
Citera
2017-06-05, 15:39
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus

hon hade ju å andra sidan noll koll…
Citera
2017-06-05, 15:40
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Damen som TS talade med hade ju uppenbarligen ingen koll över huvudtaget. Hon kunde inte svara på varför svenska flaggan inte var tillåten, men gissade av någon outgrundlig anledning att norska flaggan skulle vara tillåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in