2017-06-05, 15:50
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Skriv omedelbart ett brev så att de blir tvugna att själva ge dig ett officiellt skriftligt svar.
Citera
2017-06-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Tjena! Vill bara dela med mig av en minst sagt löjlig händelse som hände mig precis.. Lite lustig men minst sagt sjuk/knäpp grejj.. Jag skulle beställa ett nytt bankkort, och tänkte att det vore kul att lägga till ett nytt motiv, ett eget. Då jag bor utomlands tänkte jag att det kunde ju vara kul med att ha Svenska flaggan som kortmotiv, som en kul grejj.
Tills jag får detta meddelandet från banken "Tyvärr har din bild inte godkänts eftersom bilden innehåller:
politiska symboler, organisationer el. partier."

Känns ju minst sagt sjukt och löjligt om man inte ens kan ha Svenska flaggan som kortmotiv på sitt bankkort? Vem ska det vara diskriminerande för? För skojj skulle så ringde jag banken och frågade om jag verkligen inte kunde ha svenska flaggan som motiv, men hon visste inte så mycket själv och föreslog att jag kunde välja Norska flaggan istället
Det börjar så smått komma lite här och var att fanans existens ska ifrågasättas ! Eftersom hon föreslog den norska så kan väl du välja den gamla unionsflaggan istället! 🙄
Citera
2017-06-05, 16:06
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Problemet är inte svenska flaggan. Problemet är att om de börjar tillåta flaggor så kommer nån jävel vilja ha naziflaggan, confederate flag eller något annat av känslig natur. Sedan var det naturligtvis tråkigt för din del att du inte fick ha svenska flaggan på ditt kort.

Det där argumentet köper jag inte. Svenska flaggan är en symbol för vårt land, och den kan användas i syften som TS gör anspråk på. Att jämföra det med olika organisationer eller terrorgrupper är absurt.
Citera
2017-06-05, 16:19
Medlem
ForumApaches avatar
Helt normalt och enligt svensk praxis.

ISIS flaggor får vaja i blatteaffärer och på balkonger men inte svenska flaggor.
Citera
2017-06-05, 16:50
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det där argumentet köper jag inte. Svenska flaggan är en symbol för vårt land, och den kan användas i syften som TS gör anspråk på. Att jämföra det med olika organisationer eller terrorgrupper är absurt.
Jag säger inte att de har rätt i sitt beslut. Jag tror bara det är enklare att neka alla typer av flaggor och symboler rakt av än att hamna i tjafs om vilka flaggor som är tillåtna eller inte.
Citera
2017-06-05, 16:53
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Jag säger inte att de har rätt i sitt beslut. Jag tror bara det är enklare att neka alla typer av flaggor och symboler rakt av än att hamna i tjafs om vilka flaggor som är tillåtna eller inte.

Ok, själv anser jag att man kan göra ett urval där. Vad krävs egentligen för att få en flagga "godkänd"? Att man har en stat, ett land en nation, eller en ockupationsstyrka utan speciell härrörelse (IS)?

Och varför skulle man tekniskt sett inte få ha en IS flagga på sitt bankkort egentligen? Bara lättare för folk att få nys om en då, och få polisen på en, inte sant?
Citera
2017-06-05, 16:55
Medlem
Kennethkvartings avatar
Vilken bank, alternativt; vilket kort?

Låt säga att TS har Handelsbanken och Mastercard; vilken instans är det som ger ut kortet? Dvs; är det Handelsbanken eller Mastercard som bestämmer?
Citera
2017-06-05, 16:57
Medlem
kordens avatar
Hade du valt en brinnande svensk flagga så hade det nog funkar.

Ska beställa nytt kort stax så får bli svenska flaggan.
Citera
2017-06-05, 17:01
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Ok, själv anser jag att man kan göra ett urval där. Vad krävs egentligen för att få en flagga "godkänd"? Att man har en stat, ett land en nation, eller en ockupationsstyrka utan speciell härrörelse (IS)?

Och varför skulle man tekniskt sett inte få ha en IS flagga på sitt bankkort egentligen? Bara lättare för folk att få nys om en då, och få polisen på en, inte sant?
Det har väl mest att göra med bankens egna varumärke. Det är nog inte skitcoolt att hamna i aftonbladet för att det uppdagas att man delar ut kreditkort med symboler för IS, nazism, kommunism, porr, vapen eller vad nu folk stör sig på.
Citera
2017-06-05, 17:19
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Det har väl mest att göra med bankens egna varumärke. Det är nog inte skitcoolt att hamna i aftonbladet för att det uppdagas att man delar ut kreditkort med symboler för IS, nazism, kommunism, porr, vapen eller vad nu folk stör sig på.
Jag känner en kille som hade Stalin på sitt bankkort. Osäker på vilken bank, och är ett par år sedan nu.
Citera
2017-06-05, 17:32
Medlem
TS du skriver ju själv att du bor utomlands! Jag är inte sen att kritisera svensk galenskap men nu verkar vi väl ändå vara oskyldiga? Var bor du egentligen, Nordkorea?
Citera
2017-06-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
TS du skriver ju själv att du bor utomlands! Jag är inte sen att kritisera svensk galenskap men nu verkar vi väl ändå vara oskyldiga? Var bor du egentligen, Nordkorea?

Du kan ha rätt. Men TS har inte skrivit från vilket land. Han har ju fortfarande troligtvis sitt svenska bankkort kvar om han bor utomlands temporärt.

//Siegestor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in