2017-06-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Och det är Djurgårdens fel menar du?

Förstår mig verkligen inte på framförallt bajare som skryter om att det är 10 år sedan Dif slog Bajen, indirekt skjuter man sig själv i foten.
Är beredd att hålla med dig om det. Däremot är det fortfarande 10 raka utan förlust mot DIF. Varav 9 segrar. En galen streak.

Vi gör en mycket fin andra halvlek. Stänger ner Källström och pressar deras backlinje ordentligt. Junior är grym som alltid, Leo Bengtsson steppar upp och hotar hela tiden, Romulo dansar samba. Sjukt inhopp av Batan som inte spelat en minut i år.

Känslan är att vi går in i uppehållet nöjda med det vi presterat på planen men ändå att vi förtjänat mer poäng. Främst då Kristinsson stått för ett gäng grova missar.
Citera
2017-06-05, 09:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
men ändå att vi förtjänat mer poäng. Främst då Kristinsson stått för ett gäng grova missar.
Mjo, lite väl många kryssmatcher.

Tycker nästan lite synd om Djurgården idag.
Citera
2017-06-05, 09:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Betänk faktumet att det gått en hel grundskola sedan Djurgården senast besegrade Hammarby. Jag tror att kommande generationers supporterfördelning till följd av detta kommer vara till ännu större favör för AIK och Hammarby. Det är vansinne att avfärda derbyspöket som trams. Det är på riktigt och det har långtgående konsekvenser för dynamiken mellan lagen. AIK - Hammarby håller på att bli en större rivalitet än AIK - Djurgården.

Citat:

Förstår mig verkligen inte på framförallt bajare som skryter om att det är 10 år sedan Dif slog Bajen, indirekt skjuter man sig själv i foten.

Fast den streaken tar man nog upp snarare utifrån difs uselhet än vår egna förträfflighet. Men vem vet, snart kanske det har gått 10 allsvenska säsonger på raken utan att dif slagit oss!

Det verkar ju uppenbart vara så att styrkeförhållandena innan match inte spelar någon roll. Källström och Isaksson hade innan sina återkomster till dif aldrig torskat mot aik, och oss hade de inte ens tappat poäng mot. Jag vet i ärlighetens namn inte om det finns några bättre spelare för dif att kunna döda spöken än de, men om inte ens de kan hjälpa till med sin rutin...

Nej, dif måste ta in någon jävla superpsykolog för att kunna lösa det här. Man har faktiskt inte ens varit i närheten av att vinna ett derby på en och en halv säsong nu.
Citera
2017-06-05, 09:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Två a-lag som spelar matcher där, ja. Sen spelar ju även u21 matcher där, den används som träningsplan m.m. Ska det in 95/5 på Borås Arena så behöver Elfsborg bygga sig en ordentlig träningsanläggning, vilket jag skulle välkomna.

Ja, det finns liksom ingen anledning egentligen att låta u21 spela matcher där och ha arenan som träningsanläggning om man har en träningsanläggning. Vilka lag i allsvenskan har egentligen skilda matcharenor och träningsanläggningar? En del är ju solklara åt båda håll men en del har jag mindre bra koll på.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vårens elva:

Hysén

Det är otroligt med Tobbe egentligen, inför säsongen trodde dom flesta att han skulle agera som bäst super-sub, att Legolas skulle starta och Boman vara murbräckan.
Tobbe har dock verkligen visat att gammal är äldst och är tveklöst en av dom "Kulturbärare" vi bara måste förlänga med, i hans fall helt enkelt utnyttja optionsåret över 2018 först och främst i vår ombyggnation.

Ska man snabbt gå igenom vårens insatser så är det egentligen bara mot Sirius vi var bra såväl resultmässigt som taktiskt. Det såg inte snyggt ut men det var en tuff bortapremiär (speciellt sett till hur det laget uppträtt efter det) mot en nykomling vilket alltid är svårt.

Sedan var givetvis storsegern i Sundsvall och segern mot Kalmar hemma resultatmässigt bra men i Sundsvall kunde vi ju lika gärna varit underläge med 1,2 bollar i paus och mot Kalmar hade just då vilket annat lag som helst straffat oss rejält.
En pinne i Östersund är väl ok men det var ju dels i grevens tid och dels rätt turbetonat.

I övrigt direkt uselt, med rejäla bottennapp mot Häcken och AFC.

Igår var det ju som jag varit inne på kört redan innan och så blev det.

Nu måste vi göra oss av med Lennartsson och starta om efter den vecka gubbarna har ledigt.
Citera
2017-06-05, 11:38
Medlem
Citat:

Det är ju ändå rätt många matcher om man enbart räknar senast Djurgården vann ett derby mot Bajen.
Citera
2017-06-05, 11:57
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:

Där är jag beredd att hålla med. Tycker att vi Bajare ska vara försiktiga med "10 års"-snacket och egentlige bara fokusera på 2014 och framåt. möjligtvis att vi tar med 2007-2009 också, men inte åren i superettan.
Citera
2017-06-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad är grejen med att Wahlqvist är så jävla sämst helt plötsligt? Har han tappat all form av självförtroende eller är det nån slags taktisk förändring från Jens G sida? Saknar tiderna då man kunde se Wahlqvist storma fram på sin kant och slå inlägg eller försöka sig på långskott. Han satte ju några pärlor på det sättet.
Han var mycket bättre igår, men tycker bärka har varit sämre också, inte gått upp fullt utan sökt sig innåt planen vilket gjort att wahlqvist hamnat långt ned och för mycket till höger.
Citera
2017-06-05, 12:54
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Källström och Isaksson hade innan sina återkomster till dif aldrig torskat mot aik
http://www.aik.se/fotboll/statistik/matches.php?id=1844
Citera
2017-06-05, 12:56
Medlem
simonvps avatar
Blev inspirerad av anteri17 och slänger ihop en 08-elva! Går på 5-3-2 vilket verkar vara melodin i år. Såklart fullständigt fritt fram att basha och såga mig längs fotknölar. Tilläggas ska att jag bortsett från Bajen inte sett samtliga 90 minuter för lagen.

Engvall-Eriksson
Izhizaki-Källström-Junior
N E Johansson-Karlsson-Nyholm-Aidoo-Beijmo
Linnér

Bänk: Isaksson, Magyar, Sundgren, Hamad, Smarrason, Thern, Mrbati

Defensivt hade man kunnat ta aik rakt av. Linnér ryckte upp sig rejält efter J-Södra och släpper ju knappt in mål längre. Aidoo vill jag ha in för högsta nivån, och för att han blivit bättre och bättre för varje omgång. Beijmo är den enda som stuckit ut i difs försvar enligt mig.

På mitten måste Junior in. Klart viktigast i ett defensivt lagt Bajen där hans fina passningsspel ger laget syre. Izhizaki har varit grym och superviktig för aik i de matcher jag sett honom, och Källström kommer med för de brutala krossbollarna.

Engvall-Eriksson ohotade på topp, även fast Eriksson lirat högerytter.

På bänken är det möjligt att Magyar varit jämnare än Aidoo, och Sundgren kanske är en bättre högerback än Beijmo egentligen. Hamad kanske ska med på ren kvalité, men har lite för få poäng för att ta en plats. Kanske att Källström överskattas av mig också, men det är som sagt fritt fram att anmärka på elvan!
Citera
2017-06-05, 12:57
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
http://www.aik.se/fotboll/statistik/matches.php?id=1844

Ouch! Fadäs från mig!

Aja Bajen-statsen hade jag rätt på iaf, och även den sviten sprack nu!
Citera
2017-06-05, 14:01
Medlem
Citat:

Ja, det är ju Djurgården som spelar och förlorar?
Citera
2017-06-05, 14:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Ja, det är ju Djurgården som spelar och förlorar?
Fy fan va dåliga Hammarby är, dom har inte vunnit mot Mjällby på massvis med år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in