Blev inspirerad av anteri17 och slänger ihop en 08-elva! Går på 5-3-2 vilket verkar vara melodin i år. Såklart fullständigt fritt fram att basha och såga mig längs fotknölar. Tilläggas ska att jag bortsett från Bajen inte sett samtliga 90 minuter för lagen.
Engvall-Eriksson
Izhizaki-Källström-Junior
N E Johansson-Karlsson-Nyholm-Aidoo-Beijmo
Linnér
Bänk: Isaksson, Magyar, Sundgren, Hamad, Smarrason, Thern, Mrbati
Defensivt hade man kunnat ta aik rakt av. Linnér ryckte upp sig rejält efter J-Södra och släpper ju knappt in mål längre. Aidoo vill jag ha in för högsta nivån, och för att han blivit bättre och bättre för varje omgång. Beijmo är den enda som stuckit ut i difs försvar enligt mig.
På mitten måste Junior in. Klart viktigast i ett defensivt lagt Bajen där hans fina passningsspel ger laget syre. Izhizaki har varit grym och superviktig för aik i de matcher jag sett honom, och Källström kommer med för de brutala krossbollarna.
Engvall-Eriksson ohotade på topp, även fast Eriksson lirat högerytter.
På bänken är det möjligt att Magyar varit jämnare än Aidoo, och Sundgren kanske är en bättre högerback än Beijmo egentligen. Hamad kanske ska med på ren kvalité, men har lite för få poäng för att ta en plats. Kanske att Källström överskattas av mig också, men det är som sagt fritt fram att anmärka på elvan!