Citat:
Ursprungligen postat av
ggaassgasgas
Men det är väl inget unikt för djurgårn? Det görs exakt lika mycket i alla led, så jag tycker inte att den förklaringen håller.
Du får ta det jag skriver med en nypa salt. Jag gillar stockholms fotbollskultur och tycker det är roligt med rivaliteten. Däremot finns det uppenbart patetiska drag hos samtliga klubbar som jag gillar att pika er för. Jag gillar att pika gnagarna för deras hybris och gnäll på domaren, gårdarna för deras identitetskris och rentav fjantiga försök till att skapa en påklistrad identitet och er för er snedvridna självuppfattning. Men att jag föraktar er inte utan tycker tvärtom att det är få saker som är roligare än att gå på derbyn som neutral åskådare och njuta av stämningen eller ickestämningen

Fast det måste du ju förstå att det blir extra känsligt, samt att en hel del prestige är på spel, när de delar arena med oss. En arena som vi hade "första tjing" på, om man kan formulera det så.
Nu vet jag inte hur man citerar inlägg från gamla stängda trådar till en aktuell, men efter derbyna 2015-2016 så är det en hel del näsknäppning från gårdarhåll ska du se!