2017-06-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Men det är väl inget unikt för djurgårn? Det görs exakt lika mycket i alla led, så jag tycker inte att den förklaringen håller.

Du får ta det jag skriver med en nypa salt. Jag gillar stockholms fotbollskultur och tycker det är roligt med rivaliteten. Däremot finns det uppenbart patetiska drag hos samtliga klubbar som jag gillar att pika er för. Jag gillar att pika gnagarna för deras hybris och gnäll på domaren, gårdarna för deras identitetskris och rentav fjantiga försök till att skapa en påklistrad identitet och er för er snedvridna självuppfattning. Men att jag föraktar er inte utan tycker tvärtom att det är få saker som är roligare än att gå på derbyn som neutral åskådare och njuta av stämningen eller ickestämningen
Vilka håller du själv på då?
Citera
2017-06-05, 11:57
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Men det är väl inget unikt för djurgårn? Det görs exakt lika mycket i alla led, så jag tycker inte att den förklaringen håller.

Du får ta det jag skriver med en nypa salt. Jag gillar stockholms fotbollskultur och tycker det är roligt med rivaliteten. Däremot finns det uppenbart patetiska drag hos samtliga klubbar som jag gillar att pika er för. Jag gillar att pika gnagarna för deras hybris och gnäll på domaren, gårdarna för deras identitetskris och rentav fjantiga försök till att skapa en påklistrad identitet och er för er snedvridna självuppfattning. Men att jag föraktar er inte utan tycker tvärtom att det är få saker som är roligare än att gå på derbyn som neutral åskådare och njuta av stämningen eller ickestämningen

Fast det måste du ju förstå att det blir extra känsligt, samt att en hel del prestige är på spel, när de delar arena med oss. En arena som vi hade "första tjing" på, om man kan formulera det så.

Nu vet jag inte hur man citerar inlägg från gamla stängda trådar till en aktuell, men efter derbyna 2015-2016 så är det en hel del näsknäppning från gårdarhåll ska du se!
Citera
2017-06-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167VasterOrt
Precis skrev så långt att det kom senare. Om du skulle tippa på en lösning då, hur lösa problemen?
När ni drar en sång som bara 500 pers orkar med i två vänder och resten slutar delta drunknar ni i er trumma (skön trumma ni skaffat efter att ni torska er till oss dock hehe, inte mupptrumma som GBG o MFF) och man ser inte ens från bortastå att det rör på sig när ni ska klappa? Det måste ju suga must ur alla.

kom sent till matchen och hamna på vänstersidan igår, kan säga att jag blir bara förbannad, dom är bara där för det är billigt, för låg promillehalt och för litet hjärta.

somsagt i mitten är där alla aktiva supportrar håller till, tveksam till iden om att sprida ut sig skulle höja tilltagandet i sången då majoriteten på sidorna älskar att klappa...
Citera
2017-06-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilka håller du själv på då?
Jag håller inte på något lag i Sverige egentligen. Har bara ett starkt fotbollsintresse och går mest i Stockholm eftersom jag bor här.

Jag är inte från Sverige från början så det är väl mest därför jag aldrig fastnat för något lag här.
Citera
2017-06-05, 12:11
Medlem
FreedomFighter-s avatar
https://www.hd.se/2017-06-05/hif-kravs-pa-skadestand-efter-bengalbranning-i-falkenberg

Bygg inte en jävla läktare i trä då mongon.
Citera
2017-06-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det måste du ju förstå att det blir extra känsligt, samt att en hel del prestige är på spel, när de delar arena med oss. En arena som vi hade "första tjing" på, om man kan formulera det så.

Nu vet jag inte hur man citerar inlägg från gamla stängda trådar till en aktuell, men efter derbyna 2015-2016 så är det en hel del näsknäppning från gårdarhåll ska du se!
Jo men jag har sagt att jag förstår er rivalitet till Djurgården. Men jag har som sagt svårt att förstå varför ni hela tiden måste jämföra er med dom och hävda er mot dom? Okej att ni är rivaler, men att jämföra sig med en mycket mindre klubb blir märkligt.
Citera
2017-06-05, 12:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jo men jag har sagt att jag förstår er rivalitet till Djurgården. Men jag har som sagt svårt att förstå varför ni hela tiden måste jämföra er med dom och hävda er mot dom? Okej att ni är rivaler, men att jämföra sig med en mycket mindre klubb blir märkligt.

Jag tror inte att jag kan ge något annat svar än arenasituationen igen...tror nog inte vi kommer mycket längre med den diskussionen utan att rapa upp samma argument, blir inte så givande!
Citera
2017-06-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag tror inte att jag kan ge något annat svar än arenasituationen igen...tror nog inte vi kommer mycket längre med den diskussionen utan att rapa upp samma argument, blir inte så givande!
Okej! Jag får väl nöja mig med det svaret. Helt ärligt har jag öht svårt att förstå hur både ni och gårdarna verkar gilla Tele2 och samtidigt vara emot den moderna fotbollen. Men det är en annan diskussion.
Citera
2017-06-05, 13:11
Medlem
Citat:
Okej! Jag får väl nöja mig med det svaret. Helt ärligt har jag öht svårt att förstå hur både ni och gårdarna verkar gilla Tele2 och samtidigt vara emot den moderna fotbollen. Men det är en annan diskussion.
Rymdskeppet är skit!

Alla gillar vi den inte.
Citera
2017-06-05, 13:28
Medlem
triquartistas avatar
Citat:
Rymdskeppet är skit!

Alla gillar vi den inte.
Är väl rätt få aktiva som de facto gillar arenan från bägge led. En evenemangsarena, precis som Friends.

Stockholm är värda mer än dessa två piss-arenor.
Citera
2017-06-05, 13:30
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
men att jämföra sig med en mycket mindre klubb blir märkligt.
För mig är det en obegriplig åsikt.
Citera
2017-06-05, 14:13
Medlem
Helter Skelters avatar
Djurgår'n bättre på planen och läktaren i första, bajen bättre på planen och läktaren i andra.

Rätt fult Tifo på södra, håller inte för ett derby.

Citat:
Någon gårdare som vill dela med sig av hur tongångarna på södra var sista tio minuterna av matchen?
Frustration, irritation. Som sig bör när man förlorar ett derby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in