2017-06-04, 21:28
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Rent teoretiskt finns ju faktiskt möjligheten att de gjorde en annan värdering av dina "bevis". Det är inte helt otänkbart att de tyckte att dina "bevis" inte riktigt höll som bevis.

Rent teoretiskt finns ju även möjligheten att människorättsgruppen faktiskt har fått ditt mail och att de helt enkelt inte tror på dig eller ens förstår vad du skriver. Det finns faktiskt en ganska stor risk att de avfärdar dig som en paranoid rättshaverist.

Tråkigt att du inte mår bra men jag är inte riktigt säker på att dina hälsoproblem beror på Gang Stalking. Det finns faktiskt andra mer sannolika orsaker till utbrändhet.

1 Rent konkret så innebär detta att Sveriges rikes lag inte har följts utav poliser och andra. En rättsstat som inte gäller alla och kan åsidosättas när en polare till dem gjort fel ,vad sägs om det ? (finns ju Internutredningen också som tål att tänkas på , men har varit utslagen som sagt )

2 Tror ska man inte göra , då ska man meddela det om man som MR grupp tycker att etnicitet etc gör ärendet ologiskt (= Inga svenskar blir torterade, förföljda alá stasi )

3 Tack för din omtanke, men som jag sade så kan det vara naturliga patogener som däckat mig också men visst då dessa inte haft någon respekt för liv eller hälsa så skulle det inte förvåna mig om de hostat på mitt käk i kylen som inte värms upp.
Citera
2017-06-04, 22:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
1 Rent konkret så innebär detta att Sveriges rikes lag inte har följts utav poliser och andra. En rättsstat som inte gäller alla och kan åsidosättas när en polare till dem gjort fel ,vad sägs om det ? (finns ju Internutredningen också som tål att tänkas på , men har varit utslagen som sagt )

Nej så är det inte.
Kan inte brott styrkas så har det självklart inte begåtts några brott av polisen.

Problemställningen ligger i att du gör en annan bedömning av "bevisen" än vad polis och åklagare gör. De anser helt enkelt att det du påstår inte går att leda i bevis.

Citat:
Tror ska man inte göra , då ska man meddela det om man som MR grupp tycker att etnicitet etc gör ärendet ologiskt (= Inga svenskar blir torterade, förföljda alá stasi )

Som sagt, det finns nog en relativt stor möjlighet att människorättsorganisationen gjort bedömningen att du är en paranoid rättshaverist och detta alldeles oavsett din etnicitet.
Citera
2017-06-05, 06:15
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej så är det inte.
Kan inte brott styrkas så har det självklart inte begåtts några brott av polisen.

Problemställningen ligger i att du gör en annan bedömning av "bevisen" än vad polis och åklagare gör. De anser helt enkelt att det du påstår inte går att leda i bevis.

Som sagt, det finns nog en relativt stor möjlighet att människorättsorganisationen gjort bedömningen att du är en paranoid rättshaverist och detta alldeles oavsett din etnicitet.

1 Du förutsätter att jag inte vet vad ett brott är och vad som är bevisning , Du låter som en av de som tog upp anmälan som tror alla har lägre IQ än deras 85

2 Utan att ställa frågor till mig så kan de sia sig till att jag ljuger ? Nä tror mer på att LK ser till att fånga meddelandena som med telefonsamtal eller att ni här har ringt, mejlat dem dagarna i ända med påhittade historier med delar utav äkta historier så att dessa har blivit uttröttade och ber folk dra åt helvete som verkligen har förföljelsen och tortyren efter sig.

Ingen som känt igen de på fotografierna jag lade ut tidigare ? Behöver namn på de två som jag inte hade det på , för att kunna bevisa en tes jag har .
Citera
2017-06-05, 09:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
1 Du förutsätter att jag inte vet vad ett brott är och vad som är bevisning , Du låter som en av de som tog upp anmälan som tror alla har lägre IQ än deras 85

2 Utan att ställa frågor till mig så kan de sia sig till att jag ljuger ? Nä tror mer på att LK ser till att fånga meddelandena som med telefonsamtal eller att ni här har ringt, mejlat dem dagarna i ända med påhittade historier med delar utav äkta historier så att dessa har blivit uttröttade och ber folk dra åt helvete som verkligen har förföljelsen och tortyren efter sig.

Ingen som känt igen de på fotografierna jag lade ut tidigare ? Behöver namn på de två som jag inte hade det på , för att kunna bevisa en tes jag har .

1. Det handlar inte om vad du tycker utan att du måste förstå att åklagaren måste tro på dig, klarar du inte av att övertyga en jurist med din bevisföring så är den inte vattentät.

Det är därför man måste ställa jobbiga och tuffa frågor, något som flera så kallade ti öppet har bevisat att de inte klarar av utan att få panik, hur tror ni det blir i en domstol om ni inte klarar av att svara på enkla frågor redan nu?

2. Du måste överbevisa, du måste komma ihåg att det finns folk ned en psykisk ohälsa som bombar dem med liknande saker, att dina bevis för att du skulle torteras inte är starka nog är inte deras fel.
Citera
2017-06-05, 09:55
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. Det handlar inte om vad du tycker utan att du måste förstå att åklagaren måste tro på dig, klarar du inte av att övertyga en jurist med din bevisföring så är den inte vattentät.

Det är därför man måste ställa jobbiga och tuffa frågor, något som flera så kallade ti öppet har bevisat att de inte klarar av utan att få panik, hur tror ni det blir i en domstol om ni inte klarar av att svara på enkla frågor redan nu?

2. Du måste överbevisa, du måste komma ihåg att det finns folk ned en psykisk ohälsa som bombar dem med liknande saker, att dina bevis för att du skulle torteras inte är starka nog är inte deras fel.

1 Men brottet jag anmälde var ett vanligt brott typ bilstöld som inte togs upp och inte meddelades att det lades ner

2 Om ingen avsätter tid / svarar på mejl för att jag ska presentera mina bevis så är ju antagligen min mejl bortkopplad alternativt de har bara satt upp en hjälpfasad ( som då polisen är korrumperad om de väljer att inte ta upp anmälningar mot misstänkta kollegor, men förmodligen så har de en kod ang mig eller telefonnumret / ärendet styrt till utvald handläggare ) för att driva runt sin egen vardags ekonomi eller så tror det helt enkelt att allt är bra i Sverige , inget hände här.

Kan vara så att många poliser har sett underliga ärenden passera utan att de fått veta något och sedan på natten så har de fått så mycket extra jobb med street teaters personer så de glömt det tidigare ärendet totalt.

Fler poliser så att de inte går att hålla mer parten i halvt utmattnings syndrom vore ju mycket önskvärt .
Citera
2017-06-05, 10:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
1 Men brottet jag anmälde var ett vanligt brott typ bilstöld som inte togs upp och inte meddelades att det lades ner

2 Om ingen avsätter tid / svarar på mejl för att jag ska presentera mina bevis så är ju antagligen min mejl bortkopplad alternativt de har bara satt upp en hjälpfasad ( som då polisen är korrumperad om de väljer att inte ta upp anmälningar mot misstänkta kollegor, men förmodligen så har de en kod ang mig eller telefonnumret / ärendet styrt till utvald handläggare ) för att driva runt sin egen vardags ekonomi eller så tror det helt enkelt att allt är bra i Sverige , inget hände här.

Kan vara så att många poliser har sett underliga ärenden passera utan att de fått veta något och sedan på natten så har de fått så mycket extra jobb med street teaters personer så de glömt det tidigare ärendet totalt.

Fler poliser så att de inte går att hålla mer parten i halvt utmattnings syndrom vore ju mycket önskvärt .

1. Utan tillräckligt starka bevis så kan inte polisen göra något, det har alltid varit så och kommer alltid att vara så.

2. Eller så avfärdade de dig, de måste inte svara dig om de anser att du antingen tramsar eller inte är i fara.
Citera
2017-06-05, 10:09
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. Utan tillräckligt starka bevis så kan inte polisen göra något, det har alltid varit så och kommer alltid att vara så.

2. Eller så avfärdade de dig, de måste inte svara dig om de anser att du antingen tramsar eller inte är i fara.

1 Bevisen var bra , ärendet ville de inte utreda så blir nog en IU på förfarandet dels med skyddande av brottsling som grund, annars har de ordnat en kod på mitt namn då jag höll käften . Dessa beter sig mycket likt terrorister ( de jag haft efter mig )

2 svaret är så dumt så ids inte svara
Senast redigerad av Harfager 2017-06-05 kl. 10:16.
Citera
2017-06-05, 10:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du kanske borde försöka vara lite tydligare när du skriver - om din polisanmälan var lika otydlig som ditt inlägg om anmälan (jag och de flesta andra var nog övertygade om att du polisanmälde GS) så förstår jag om poliserna skruvade på sig...

Varför kopplade du in en MR-grupp angående tortyr och gangstalking för en polisanmälan om bilstöld (eller liknande)?
Citera
2017-06-05, 10:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
1 Bevisen var bra , ärendet ville de inte utreda så blir nog en IU på förfarandet dels med skyddande av brottsling

2 svaret är så dumt så ids inte svara

1. Tydligen inte då det inte tycktes finnas något att gå på.

Bara för att du tycker att det är glasklart så betyder det inte att rättsväsendet anser det.

2. Du menar att en förklaring om att ditt mejl troligen kastades i papperskorgen är mindre troligt än att din mejl magiskt skulle kopplas bort från internet?
Citera
2017-06-05, 10:18
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du kanske borde försöka vara lite tydligare när du skriver - om din polisanmälan var lika otydlig som ditt inlägg om anmälan (jag och de flesta andra var nog övertygade om att du polisanmälde GS) så förstår jag om poliserna skruvade på sig...

Varför kopplade du in en MR-grupp angående tortyr och gangstalking för en polisanmälan om bilstöld (eller liknande)?

Men du kan ju inte jämföra dit IQ/ förstånd / läsförståelse här med någon som ska utreda brott även om de kanske inte är så högt där heller så har de ju vanan åtminstone utav att utredda brott.
Citera
2017-06-05, 10:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men du kan ju inte jämföra dit IQ/ förstånd / läsförståelse här med någon som ska utreda brott även om de kanske inte är så högt där heller så har de ju vanan åtminstone utav att utredda brott.

Nästa gång du vill göra en anmälan låt en utomstående läss igenom vad du har skrivit och se om den förstår vad du vill få sagt/anmäla och om den anser att det är tillräckligt stark bevisföring kring att ett brott har skett.
Citera
2017-06-05, 10:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nu är du ju bara otrevlig, men så här skrev du (i denna tråd om Gangstalking, där du hela tiden påstått att du är utsatt för Gangstalking och att du snart ska anmäla detta):

Försökte anmäla nu , även den som tog emot anmälan men trotts bevis på den delen så blev det nobben. De lät som några med lägre IQ här faktiskt och förmodligen spelade dessa dumma . Har även kontakta en MR grupp men inte ens fått svar så antingen hejdar de min mejl och styr mina telefonsamtal ännu till sig själva eller så sitter det folk och återger brottstycken tex från min berättelse och sedan tramsar så att dessa mr grupper tröttnar totalt eller så är det bara tiggarföreningar dessa MR grupper som aldrig skulle gå på handen som föder dem .... Hoppas inte världen är så rutten men efter att ha sett från andra världskriget nu på SVT i 5 dagar och torterande "hjältar " i Irak i pressen så ........

Kan du förklara HUR man skulle förstå att det var "typ bilstöld" du anmälde?
Kan du förklara varför du kontaktade MR-gruppen för denna "bilstöld"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in