2017-06-04, 22:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns citerat i tråden via mig vad Tove säger, men vart det vete tusan. Hon verkar trovärdig.

Ja du har oxå läst detta, men att hon är trovärdig låter jag bli osagt, vissa vet mera än de säger i förhör. JJ är en stor bedragare, en drogare o kriminell som ljuger om mycket, vem tror på denna lögnhals?

JJ hade ju tidigare misshandlat JB, enligt FUP , det blundar hennes **omsorgsfulla** mamma för, en vidrig sk familj.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-04 kl. 23:04.
Citera
2017-06-04, 22:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åh, säger du det? Så skönt att hon fick bli häktad och äntligen få lätta sitt hjärta!

Svammelkossan använder detta som motiv till MR, sen att det är såå förlåtet, för att sen gråta floder igen.
Hon är komplett störd och missbrukar sin far som inte ens kan försvara sig.
...och du kör JM Style och ränner hennes ärende med vidriga insinuationer.

Jag ränner inte någons ärenden - jag har inte full koll
Citera
2017-06-04, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mest troligt föddes hon med en hjärna som genetiskt var "felkopplat" redan från start.
Om psykopati så slår hon toppnotering på skalan. Hon har samtidigt så extrem narcissism, är så drama queen och hetsar efter efter att vara i centrum, vill betona att hon är pappas prinsessa och systern är skit , jagar pengar hysterisk. Hon är så förfördelad och kränkt att hon påminner mer om NPS.
Hon är Extra Allt och borde få en egen ICD-kod. Att det är genetiskt tror jag inte behöver betvivlas, hennes syster är helt normal.
Citera
2017-06-04, 23:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
kusligare människa svårt att hitta
miljoner detaljer som bevisar hennes monstruösa hjärna

det värsta är ändå att hon halvuttråkad SOMNAR TILL i bilen medan hon väntar att hennes pojkleksak knivdödar hennes egna mamma och pappa

Gjorde hon det? Ska vi lita på MR? Jag hör till dem som tror att hon var ännu mer delaktig. Hon var på plats. Åtminstone för att, på något sätt, övervaka attacken. Om hon var kvar i bilen och såg "sovande" ut, beror det på att visa MR att hon är inte orolig/stressad över att han ska ha fixat detta. Var inte hennes första fråga något om hur det gått? MR svarade "bara kör" ? (Enligt MR).
Citera
2017-06-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det är inte helt ovanligt, faktiskt. Det viktiga för en del muslimer är att gifta sig enligt deras tradition. Då står de inte som gifta i den svenska folkbokföringen, jag känner själv till ett sådant fall.

Då är de ju gifta på det rätta sättet enligt deras religion. Nu är ju detta lite speciellt eftersom inte båda är muslimer. I de fallen båda är muslimer räcker egentligen det om de inte vill ha den juridiska tryggheten som ett svenskt äktenskap innebär.
De cashar dessutom in mer stålar/bidrag om de INTE är gifta juridiskt i Sverige!
Citera
2017-06-04, 23:14
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, att Aki blev kär i en annan kvinna bidrog till att det mordet skedde, när det skedde, det är jag säker på. Men hur det mordet kan förklaras av att JM kanske skulle blivit utnyttjad av sin far som barn, kan jag inte förstå. Det handlade mitt inlägg om, som du citerade.

Jag får passa här. Men jag "tror" att JM, kanske hade en hållhake på GM. Hon hade lindat honom runt sitt finger, i åratal, mycket ljug blev det, för att förbättra sin egen, "utsatta" situation. Hjälper du mig inte nu så......
Citera
2017-06-04, 23:16
Medlem
Smhfs avatar
'JB är totalt hjärndöd samtidigt vill hon inte att Million<< deras gemensamma barn ska vara ensam med JJ, hur fan kan man ''gifta'' sig med ngt dylikt i Pak-istan, inte godkänt i Sverige,?
Citera
2017-06-04, 23:18
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja du har oxå läst detta, men att hon är trovärdig låter jag bli osagt, vissa vet mera än de säger i förhör. JJ är en stor bedragare, en drogare o kriminell som ljuger om mycket, vem tror på denna lögnhals?

Ja, jag förstår vad du menar när det kommer till droger och liknande. Nu kommer jag skriva vad jag minns från FUP, alltså ingen sidhänvisning och absolut inte ordagrant..

Det går faktiskt att diskutera vem som har bäst och normalast värderingar i familjen. När JJ fick höra att JB skulle resa till Thailand protesterade han och sa ungefär din morfar har precis blivit mördad och din mormor ligger på sjukhuset. Ska du resa till Thailand nu, är du inte klok?

Sedan tror jag att det var AM som sa att JJ hade vett att uppföra sig och visa respekt för de äldre, det är alltså inte alla som rackar ner på honom. Det förändrade min bild något av honom.
Sedan fick jag även den uppfattningen att han tycker att JM med de båda barnen med varav en han är gift är tämligen tokiga.
Minns jag inte fel sa han också att hade det inte varit för sonen skulle han begärt skilsmässa.. Funderar man vidare så har JB försvunnit från Ratsit, vilket ingen av de andra barnen har gjort. Förmodligen är det så mycket bråk mellan dem som det kan bli och jag är inte övertygad om att JJ är glad över att JB har tagit morsans parti. Kanske så flyttade hon till en kvinnojour ett tag med barnet av rädsla för att han skulle ta barnet och sticka..
Även Lot*a Is*erg berättade hur mycket de bråkade.
Citera
2017-06-04, 23:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
De cashar dessutom in mer stålar/bidrag om de INTE är gifta juridiskt i Sverige!

Det är möjligt, men det paret jag tänker på är gifta på sitt traditionella sätt och bor inte längre i Sverige (trots att de bott här nästan hela sitt liv) så de får inga pengar..
Citera
2017-06-04, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Ja så tror jag också!

Något långvarigt tjat var det inte. MR säger att hon ställde frågan 8-10 ggr. Alltså från början av juli till 3 augusti när mordet skedde är ju enbart en tidsintervall på lite mindre än 4 veckor. Han mördade snabbt från jär frågan blev ställd första gången, tog inte längre tid än ynka 4 veckor med 8-10 övertalningsförsök. Det är inte att tjata. Han var styrd av egoistiska skäl mer än tjat, helt klart.
Stämmer inte då man läser förhör, första gången är hemma, sen Malmö och det blir mer och mer. Han pratar om juni i decemberförhör. Hon mal varje gång och jag skulle tippa att hon låter lika dryg som i avlyssning, hon repeterar nåt djävulskt.

Vi måste neka. Neka, Mohammed. Förstår du? Neka. Du ska neka. Sen gifter vi oss och flyttar, förstår du?
Du ska bara zippa. Förstår du? Säg inget. Prata inte. Neka bara.

....Typ.
Byt ut ordet neka mot döda.

Han säger dock nåt intressant då Fhl frågar hur hon kunde lita på honom, att genomföra det:
" Johanna vet och känner till att när jag väl har sagt att jag kommer att göra det, då kommer jag verkligen att göra det som jag har lovat (....)"

Handlade uppenbart bara om övertalning, ovillig var han inte bara han bestämt sig:
Sen var han att lita på, jajamänsan. Yes!

Märk väl ordet " lovat" ...
Senast redigerad av develi 2017-06-04 kl. 23:42.
Citera
2017-06-04, 23:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, jag förstår vad du menar när det kommer till droger och liknande. Nu kommer jag skriva vad jag minns från FUP, alltså ingen sidhänvisning och absolut inte ordagrant..

Det går faktiskt att diskutera vem som har bäst och normalast värderingar i familjen. När JJ fick höra att JB skulle resa till Thailand protesterade han och sa ungefär din morfar har precis blivit mördad och din mormor ligger på sjukhuset. Ska du resa till Thailand nu, är du inte klok?

Sedan tror jag att det var AM som sa att JJ hade vett att uppföra sig och visa respekt för de äldre, det är alltså inte alla som rackar ner på honom. Det förändrade min bild något av honom.
Sedan fick jag även den uppfattningen att han tycker att JM med de båda barnen med varav en han är gift är tämligen tokiga.
Minns jag inte fel sa han också att hade det inte varit för sonen skulle han begärt skilsmässa.. Funderar man vidare så har JB försvunnit från Ratsit, vilket ingen av de andra barnen har gjort. Förmodligen är det så mycket bråk mellan dem som det kan bli och jag är inte övertygad om att JJ är glad över att JB har tagit morsans parti. Kanske så flyttade hon till en kvinnojour ett tag med barnet av rädsla för att han skulle ta barnet och sticka..
Även Lot*a Is*erg berättade hur mycket de bråkade.

Det kan ju varit lite tungt för JB och även JJ sista 10 månaderna... Kanske inte så konstigt om det är spänt och grälsjukt.
Förutom att de själva fortfarande inte är avförda som misstänkta har ju belastningen varit rätt stor när morfar är mördad, mormor svårt skadad, mamma häktad, mammas nya erkänt mord, halvsyskonen fosterhemsplacerade, moster och mormor gömda utomlands, styvpappa kanske mördad av mamma som för övrigt valsar runt på en nytagen sexfilm med tonåringar.
Citera
2017-06-04, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

JJ hade ju tidigare misshandlat JB, enligt FUP , det blundar hennes **omsorgsfulla** mamma för, en vidrig sk familj.
JJ? Det är ju flickvännen till David, varav hon är grymt bekymrad att hon golar och det ska bli galet för DB.Hon rådgör ju med AB innan om allt hon hört. JB vill ju att JJ ska hålla snattran om drunkningen, TC frågar sen DB vad de pratade om varav han svarar att de (JJ och kanske JB, minns inte) var med på Granliden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in