2017-06-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte få in mordet på Aki i detta tänk.
Det här är svårt, för jag vill inte att man ska tro att jag vill dra in det i ett mordmotiv. Vad jag skulle behöva göra är att abstrahera bort morden och titta på hennes personlighet så som den utvecklats.
Det är görligt, men skulle kosta på alldeles för mycket i denna tråd.
Morden måste behandlas för vad de är, nämligen brott utan förmildrande omständigheter.
Det hindrar inte att jag utifrån livserfarenhet funderat mycket på saken och framför allt då hur Johanna beskrivits som person; jag är enig på alla punkter mer eller mindre. Vad jag sedan drar för slutsatser, preliminära förstås, kan vi kanske lämna därhän ett tag.
Citera
2017-06-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hmm, tror det var Magda Gad som skrev om olika sätt utomäktenskapliga relationer kan "legitimeras" i vissa muslimska miljöer så att man undviker otrevligheter. Kan det ha handlat om något sådant?
Det kan det mycket väl vara; jag har för mig att de for dit efter sonens födelse? I så fall var det nog för att JJ skulle legitimera honom och visa faderskapet. Han må vara ett av årets svin, men pappastolt tycks han vara.
Citera
2017-06-04, 22:36
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
En sak som jag inte har fått klart för mig.. JJ, JB och DB är ju misstänkta för medhjälp (?) till mordet på AP. Innebär det att om JM fälls mord på AP så kommer undersökningen på de tre ovan att gå vidare eller?

Jag läste senast i dag ett förhör med DB:s flickvän TC att hon hade överhört en diskussion mellan JB och JJ när TC stod i hallen och de diskuterade ''drunkningen'' av Aki i sitt sovrum kan inte hitta detta nu, hon blev lite förbannad på fhl.arna som ställde obekväma frågar att hon kunde bli skyldig till skyddande av brottsling,hoppas ng annan kan hitta detta förhör rätt intressant verkar vara många som tiger/inte vill avslöja sanningen.

Hur många har rent mjöl i påsen i denna soppa?

Jag litar inte på en käft i denna härva.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-04 kl. 22:58.
Citera
2017-06-04, 22:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hon levererar " denna brasklapp i förhör". Javisst, hon har väl aldrig tidigare blivit förhörd. Hon kan däremot burit på denna lilla "hemlis" - länge. Öppnar du käften, så - zip....
Ge mig mera pengar......
Åh, säger du det? Så skönt att hon fick bli häktad och äntligen få lätta sitt hjärta!

Svammelkossan använder detta som motiv till MR, sen att det är såå förlåtet, för att sen gråta floder igen.
Hon är komplett störd och missbrukar sin far som inte ens kan försvara sig.
...och du kör JM Style och ränner hennes ärende med vidriga insinuationer.
Citera
2017-06-04, 22:39
Medlem
why123s avatar
Citat:
Hmm, tror det var Magda Gad som skrev om olika sätt utomäktenskapliga relationer kan "legitimeras" i vissa muslimska miljöer så att man undviker otrevligheter. Kan det ha handlat om något sådant?

Det är inte helt ovanligt, faktiskt. Det viktiga för en del muslimer är att gifta sig enligt deras tradition. Då står de inte som gifta i den svenska folkbokföringen, jag känner själv till ett sådant fall.

Då är de ju gifta på det rätta sättet enligt deras religion. Nu är ju detta lite speciellt eftersom inte båda är muslimer. I de fallen båda är muslimer räcker egentligen det om de inte vill ha den juridiska tryggheten som ett svenskt äktenskap innebär.
Senast redigerad av why123 2017-06-04 kl. 22:42. Anledning: .
Citera
2017-06-04, 22:41
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men någonstans måste hennes patologi ha uppstått. Hon är ju extrem. Så vilka lik i garderoben kan finnas i hennes uppväxt och ungdomsmiljö som format henne?

Psykopatisk personlighetsstörning anses ha 60% ärftlig orsak enligt viss forskning.
Övriga orsaker skulle vara bl.a. en ogynnsam uppväxtmiljö.
JM tycks få full pott på PCL-R-checklistan baserat på vad som framkommer i FUP och ska dessutom ha haft ett gränslöst beteende redan från 13-årsåldern.
Så det kan mycket väl vara medfött.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Psychopathy
Citera
2017-06-04, 22:42
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske "bara" enkel https://sv.wiktionary.org/wiki/rivalitet, utlöste något, redan under våren 2015.
JM blev kanske riktigt arg.... dammluckorna öppnade sig..... det fick bära eller brista
Ja, att Aki blev kär i en annan kvinna bidrog till att det mordet skedde, när det skedde, det är jag säker på. Men hur det mordet kan förklaras av att JM kanske skulle blivit utnyttjad av sin far som barn, kan jag inte förstå. Det handlade mitt inlägg om, som du citerade.
Citera
2017-06-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
De var i Pakistan för en bröllopsceremoni/-fest, men gifte sig inte formellt och undertecknade inga sådana papper.
Så enligt förhör med JB, som jag minns det.

Dom är alltså inte gifta. Trots att JM envetet hävdat detta (GM fick säkert betala en del). Av det "fake-brölloppet" till JM.
Citera
2017-06-04, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag läste senast i dag ett förhör med DB:s flickvän TC att hon hade överhört en diskussion mellan JB och JJ när TC stod i hallen och de diskuterade ''drunkningen'' av Aki i sitt sovrum kan inte hitta detta nu, hon blev lite förbannad på fhl.arna som ställde obekväma frågar att hon kunde bli skyldig till skyddande av brottsling,hoppas ng annan kan hitta detta förhör rätt intressant verkar vara många som tiger/inte vill avslöja sanningen.

Hur många har rent mjöl i påsen i denna soppa?
Finns citerat i tråden via mig vad Tove säger, men vart det vete tusan. Hon verkar trovärdig.
Citera
2017-06-04, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
kusligare människa svårt att hitta
miljoner detaljer som bevisar hennes monstruösa hjärna

det värsta är ändå att hon halvuttråkad SOMNAR TILL i bilen medan hon väntar att hennes pojkleksak knivdödar hennes egna mamma och pappa
Ja, med tanke på all avsaknad av empati som framkommer via intervjuer, i FUP så är det rent enastående att en tro att nån snyftberättelse som kommer ur denna käft har sanningshalt.
Förhör med dottern AB säger allt om hennes störda emotionella perspektiv direkt efter mordet på pappan, henne jävla häxskratt då de släpps är likadant.
Citera
2017-06-04, 22:52
Medlem
Citat:
Jag tror inte han tog livet av GM för att slippa tjat. Inget tyder på att han är psykiskt sjuk utan tvärtom ger han ett intelligent intryck. Två personer som utnyttjade varandra. Snarare då att hon hotade att sätta honom på gatan eller något annat som var dåligt för honom. Mot detta ställde hon alternativet med en stor bunt sedlar och ett uppehållstillstånd efter giftesmål.
Ja så tror jag också!

Något långvarigt tjat var det inte. MR säger att hon ställde frågan 8-10 ggr. Alltså från början av juli till 3 augusti när mordet skedde är ju enbart en tidsintervall på lite mindre än 4 veckor. Han mördade snabbt från jär frågan blev ställd första gången, tog inte längre tid än ynka 4 veckor med 8-10 övertalningsförsök. Det är inte att tjata. Han var styrd av egoistiska skäl mer än tjat, helt klart.
Citera
2017-06-04, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom är alltså inte gifta. Trots att JM envetet hävdat detta (GM fick säkert betala en del). Av det "fake-brölloppet" till JM.
"Gifta på stockholmska" kanske?
Nej, de lär inte ha registrerat sig som gifta här i Sverige heller; det har sagts så tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in