2017-06-04, 22:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hur trovärdig hon är? Hon har minus på trovärdighetskontot.. Hon ljuger så fruktansvärt att till och med hennes 13-åriga son är medveten om att "det är mammas grej". JM har absolut ingen trovärdighet, men snackar gör hon. Var det inte sonen som sa att mamma kan övertyga en om att det är måndag när det är fredag..
Rädslan för att hon på något sätt kan snacka sig ur detta är hemsk. Att hon sätter på kranen och låter tårarna bilda en flod i rättegångssalen eller att hon bryter ihop med jämna mellanrum. Usch!

Vi får väl se efter hennes vittnesmål i veckan hur många av journalisterna som manipulerats av JM! Eller hur många av oss här som börjar försvara henne
Citera
2017-06-04, 22:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ledsen att göra dig besviken men psykopater kan inte "öppna sig". De saknar samvete och ser inget som helst värde i sanningen. De ljuger ohejdat även när det inte behövs. Skulle de händelsevis tala sanning så är det för att det råkar vara den berättelse som gagnar dem bäst i situationen.
Så jag är övertygad om att vi kommer att få höra JM berätta den historia som hon tror att hon har mest att vinna på.

Jag har en del spekulationer om vad det skulle kunna vara men skriver inget just nu för att inte riskera ge idéer till henne och advokaten.

Ska man våga gissa på att vi kommer att få se den vid det här laget välkända omkopplaren (gråt av/på) slås om några gånger också?

Citera
2017-06-04, 22:13
Medlem
why123s avatar
En sak som jag inte har fått klart för mig.. JJ, JB och DB är ju misstänkta för medhjälp (?) till mordet på AP. Innebär det att om JM fälls mord på AP så kommer undersökningen på de tre ovan att gå vidare eller?
Citera
2017-06-04, 22:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jo, men banken hade kanske samvete?
Den här frågan är ganska stor, tycker jag. Om hon faktiskt blev utnyttjad som barn så skulle det förklara väldigt mycket av hennes vuxenbeteenden, kanske praktiskt taget allt.
Det finns gott om mödrar som har tittat bort och som aldrig blir förlåtna av sina döttrar. Det finns gott om syskon som inte vill veta, så när Anki och systern fått frågan under förhören, så har de inte givit övertygande svar - så tycker jag.
(Notera att jag inte alls vill förmildra något av det som gjorts, utan bara tittar på hennes egendomliga "livsstil" eller vad vi nu ska kalla det)
Man kunde tycka att hon skulle gjort större affär av det under utredningens gång, men det vore att lägga fram ytterligare ett indicium mot henne. En sådan berättelse måste komma först under en senare psykiatrisk undersökning. Dessvärre är det också något som vi knappast får absolut klarhet i.
Jag tror jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte få in mordet på Aki i detta tänk.
Citera
2017-06-04, 22:17
Medlem
Citat:
Jag har också läst det men det förnekas helt av JJ. Dessutom var ju JB och JJ nere och gifte sig, det skulle de väl knappast gjort om han var efterlyst?

Gifte dom sig inte i Pakistan?
Citera
2017-06-04, 22:21
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur ska man må efter att ens pappa blivit mördad?
...och utbrister sen hurtigt:
- " Men nu är det nya tag!"

Herre jävlar så empatistörd hon är. Har alla dessa grodor som ideligen hoppar ur hennes mun tolkats som att vara plump och lite småblåst?
Fattar samtidigt inte hur i hela friden hon har kunnat ta sig en meter fram inom näringslivet så stört som hon talar och skriver.
Hon har ju noll koll på hur man uttrycker sig i samband med just emotioner relaterat till vad som hänt.
kusligare människa svårt att hitta
miljoner detaljer som bevisar hennes monstruösa hjärna

det värsta är ändå att hon halvuttråkad SOMNAR TILL i bilen medan hon väntar att hennes pojkleksak knivdödar hennes egna mamma och pappa
Citera
2017-06-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De var i Pakistan för en bröllopsceremoni/-fest, men gifte sig inte formellt och undertecknade inga sådana papper.
Så enligt förhör med JB, som jag minns det.
Citera
2017-06-04, 22:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
En sak som jag inte har fått klart för mig.. JJ, JB och DB är ju misstänkta för medhjälp (?) till mordet på AP. Innebär det att om JM fälls mord på AP så kommer undersökningen på de tre ovan att gå vidare eller?

Min tolkning är ja.

Det har ju sagts att åklagarna väntar på kompletterande bevis mot de övriga misstänkta.

Jag tolkar åklagarnas hantering av åtalet om mordet på Aki som en balansgång där man å ena sidan vill få JM fälld, men å andra sidan inte vill dela med sig av sådant som kan ha betydelse för att fälla de övriga misstänkta, om och när åtal väcks mot dessa.

Så tolkar jag situationen.

Citera
2017-06-04, 22:24
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror jag förstår hur du tänker. Men jag kan inte få in mordet på Aki i detta tänk.

Kanske "bara" enkel https://sv.wiktionary.org/wiki/rivalitet, utlöste något, redan under våren 2015.
JM blev kanske riktigt arg.... dammluckorna öppnade sig..... det fick bära eller brista
Citera
2017-06-04, 22:30
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jo, jag förstår vad du menar. Att han skulle vara efterlyst för mord i Afghanistan men gifte sig i Pakistan.
Han måste rimligen han en väldigt stark anknytning till Pakistan eftersom de gifte sig där. Sedan exakt var JJ kommer ifrån är väl egentligen osäkert. Han kan ha en förälder från Pakistan och en från Afghanistan det är väldigt luddigt det där..
Sedan har det ju talats om att MR mördat tidigare likaså då JJ . Nu tror ju inte jag på det, utan det verkar mest vara ett sätt att skrämma upp omgivningen att X har minsann gjort det och det utan att det finns någon bäring i det. Det verkar nästan vara en merit att det snacket går på stan så ingen mopsar upp sig.
Citera
2017-06-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
De var i Pakistan för en bröllopsceremoni/-fest, men gifte sig inte formellt och undertecknade inga sådana papper.
Så enligt förhör med JB, som jag minns det.

Hmm, tror det var Magda Gad som skrev om olika sätt utomäktenskapliga relationer kan "legitimeras" i vissa muslimska miljöer så att man undviker otrevligheter. Kan det ha handlat om något sådant?
Citera
2017-06-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du kan mycket väl ha rätt i att övergreppshistorierna från GM på JM är ytterligare exempel på JMs påhitt. Hennes trovärdighet är ju minimal idag!
Hon är ju gränslös i vad hon hittar på.

Men någonstans måste hennes patologi ha uppstått. Hon är ju extrem. Så vilka lik i garderoben kan finnas i hennes uppväxt och ungdomsmiljö som format henne?

Hennes beteende mot män - som hon aldrig riktigt varit kär i fast hon har barn med tre olika, hennes promiskuitet, hennes märkliga ignorans för sina barns välbefinnande, hennes absoluta respektlöshet för sanningen och pengarna som rinner genom hennes fingrar.
Allt detta är märkliga beteenden utan att vara olagliga. Varifrån kommer ovanstående egenskaper och henne brist på värderingar om vad som är rätt och fel? Vad har format henne?
När brann det en glödlampa i huvudet på henne som gjorde att hon dessutom blev brottsling kanske mördare?

Mest troligt föddes hon med en hjärna som genetiskt var "felkopplat" redan från start.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in