2017-06-04, 22:55
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vart är Källström? Kan känna att folk neggar oförtjänt på den lirarn bara för att han heter Källström. Folk förväntar sig dominans. Annars har jag bara några anmärkningar på elvan. Karlsson har inget där att göra (Marcus Danielsson, däremot), och att inte Michael Langer är med vare sig i elvan eller på bänken är förvånande. Den bästa målvakten rent statistiskt, enligt mig även spelmässigt.

Med det sagt är det en vettig elva, köper alla andra uttagningar.

Källström? Jag har sett en hel del av Djurgårdens matcher i år, och var på plats under derbyt idag. Allt jag ser är ett trögt fetto som lunkar hem i defensiven och är stabbig i offensiven. Det enda han bidrar med under matcherna är ett antal crossbollar av hög klass, som han slår från mittplan och låter övriga springa på medan han står och hänger vid mittlinjen. Handen på hjärtat, en av de sämre hemvändare jag sett i Allsvenskan. Derbyt idag inget undantag, kanske var han till och med den sämste spelaren på plan idag sett över 90 minuter.

Jag har en del dif-vänner och de tycker i princip samma sak, han är otränad och slarvig i defensiven. Samma snack på dif-forum efter matchen idag.
Citera
2017-06-04, 22:57
Moderator
easy_dans avatar
Derbyn alltså, spelar ingen roll vad vi ställer upp med på plan, så fort man gör mål på dif så viker deras spelare ner sig totalt.
Citera
2017-06-04, 23:00
Medlem
Vad är grejen med att Wahlqvist är så jävla sämst helt plötsligt? Har han tappat all form av självförtroende eller är det nån slags taktisk förändring från Jens G sida? Saknar tiderna då man kunde se Wahlqvist storma fram på sin kant och slå inlägg eller försöka sig på långskott. Han satte ju några pärlor på det sättet.
Citera
2017-06-04, 23:02
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Derbyn alltså, spelar ingen roll vad vi ställer upp med på plan, så fort man gör mål på dif så viker deras spelare ner sig totalt.

Det har en ganska påtaglig losermentalitet. Bosse sa det bäst själv.. 125år av mörker. https://www.youtube.com/watch?v=zgY9nqcR3wA
Citera
2017-06-04, 23:04
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad är grejen med att Wahlqvist är så jävla sämst helt plötsligt? Har han tappat all form av självförtroende eller är det nån slags taktisk förändring från Jens G sida? Saknar tiderna då man kunde se Wahlqvist storma fram på sin kant och slå inlägg eller försöka sig på långskott. Han satte ju några pärlor på det sättet.
Va? Tycker att Wahlqvist verkligen har spelat upp sig sen skitmatcherna i början av säsongen. Bra idag och säker bakåt. Bjöd även på en fin delikatess framåt när han snurrfintade sig förbi på kanten.
Citera
2017-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Va? Tycker att Wahlqvist verkligen har spelat upp sig sen skitmatcherna i början av säsongen. Bra idag och säker bakåt. Bjöd även på en fin delikatess framåt när han snurrfintade sig förbi på kanten.

Jag missade kvällens match men baserar min åsikt på de matcher jag sett hittills + matchen mot AIK där han var en besvikelse. Tycker allmänt att han är rätt svag defensivt. Han är ingen defensiv ytterback utan ska vara högt upp på banan och bara kötta sig fram.
Citera
2017-06-04, 23:27
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Sveriges bästa keeper, Kongo-Kim som mycket väl kan vara topp 3 svenska mittfältare senaste tio åren, duktiga Mrbati, stekheta Engvall och gnagar-Mange i sitt livs form.

Alla blir dem till bifigurer när Romulo är i farten
Citera
2017-06-05, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Är också lite besviken på Källström. Han har gjort några bra matcher och en del bra grejer men alldeles för ofta tycker jag att han står och slår hopplösa snöbollar rakt fram i banan i hopp om att Mrabti och Engvall skall vinna nickdueller. Det är inte riktigt där de glänser om du frågar mig.
Citera
2017-06-05, 02:11
Medlem
Det är nästan så man tycker synd om DIF. Det sjuka är ju att det bara går sämre, förut kunde ju Djurgården iallafall mäkta med oavgjorda matcher. Nu har dom ju en sjuk sweet på förlorade matcher samt att Djurgården inte lyckats göra ett enda mål mot AIK på 4 matcher.
Citera
2017-06-05, 04:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det klagas på en håll om Gnagets anfall och behov av tunga rekryteringar. Inför säsongen rekryterades Goitom, Krpic (lån av Thern (lån) och Mushito (uppflytt från akademien)). Sedan tidigare fanns Eero och Denni. På pappret är det inte helt kass?
Thern är ingen anfallare, Goitom var en joker som (än så länge) inte fallit särskilt väl ut och Mushito kan man naturligtvis inte ens räkna med. Både Markkanen och Avdić är fullständigt värdelösa; den förre dansade en vår och den senare lyckades ösa in mål en säsong i Elfsborg för snart tio år sedan. Mer än så är de inte.
Citat:
Vilka lag gör många mål?
1. Elfsborg, 24
2. Norrköping
3. Djurgården
4. Malmö
5. Hammarby
...
9. AIK
...
Även ÖSK har varit målsnåla (10), likaså GIF (8) - i övrigt är de enda lag som har gjort färre mål än AIK de hopplöst avhängda bottenlagen (HBK 8 mål, AFC och KFF 9 mål).

Med andra ord ligger AIK elva i en tabell där flest gjorda mål styr. Inte nia.
Citat:
... Jag skulle dock vilja hävda att ex Eero haft många avgörande chanser och vi haft lite stolpe/ribba ut än så länge ...
Stolpe, eller ribba, ut brukar man säga om man har otur. Att Eero missat en massa chanser har ingenting med otur att göra.
Citera
2017-06-05, 04:39
Medlem
Betänk faktumet att det gått en hel grundskola sedan Djurgården senast besegrade Hammarby. Jag tror att kommande generationers supporterfördelning till följd av detta kommer vara till ännu större favör för AIK och Hammarby. Det är vansinne att avfärda derbyspöket som trams. Det är på riktigt och det har långtgående konsekvenser för dynamiken mellan lagen. AIK - Hammarby håller på att bli en större rivalitet än AIK - Djurgården.
Citera
2017-06-05, 08:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Betänk faktumet att det gått en hel grundskola sedan Djurgården senast besegrade Hammarby. Jag tror att kommande generationers supporterfördelning till följd av detta kommer vara till ännu större favör för AIK och Hammarby. Det är vansinne att avfärda derbyspöket som trams. Det är på riktigt och det har långtgående konsekvenser för dynamiken mellan lagen. AIK - Hammarby håller på att bli en större rivalitet än AIK - Djurgården.
Och det är Djurgårdens fel menar du?

Förstår mig verkligen inte på framförallt bajare som skryter om att det är 10 år sedan Dif slog Bajen, indirekt skjuter man sig själv i foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in