2017-06-04, 21:25
Medlem
Signaturums avatar
Efter vilken runda blir man garanterad en plats i EL? MFF går seedade in i omgång två, men oseedade i tredje omgången tydligen.

Mina nerver kommer inte klara ett Celtic eller Salzburgmöte igen
Citera
2017-06-04, 21:26
Medlem
anteri17s avatar
Vårens elva:

Wicks

Tinnerholm Nyholm Karlsson Telo

Cristiansen Nouri

Eriksson Sarfo Eliasson

Hysén

På bänken: Jansson, Yotun, A Johansson, C Gustafsson, Lundevall, Rosenberg.
Citera
2017-06-04, 21:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Delar inte alls din åsikt angående DIF:s första. Tycker den var ganska jämn tills målet. Årets Bajen är inget lag som är obekvämt om motståndaren har mer bollinnehav.

Taktiskt sett fanns allt hela matchen, dvs det låga försvarsspelet, eller efter Paulsens skada, dvs 442. Hammarby var helt enkelt bättre med de förutsättningarna, hur många spelare som än var avstängda eller skadade. Djurgården bröt inte ihop denna gång. De var helt enkelt inte tillräckligt bra, notera att alla målen var spelmål när försvaret rullades upp.

Fast dif skapar ju chanserna helt klart, och vi har nada. Degerlund och Aidoo rätt otajmade och Kennedy slog bort jävligt mycket boll.

Andra är dock klockren, den gör vi bättre än deras första! Kan dock inte säga exakt vad det är vi justerar som gör oss så mycket bättre, får kolla repris sen och se om jag kan klura ut det!
Citera
2017-06-04, 22:06
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vårens elva:

Wicks

Tinnerholm Nyholm Karlsson Telo

Cristiansen Nouri

Eriksson Sarfo Eliasson

Hysén

På bänken: Jansson, Yotun, A Johansson, C Gustafsson, Lundevall, Rosenberg.

Vart är Källström? Kan känna att folk neggar oförtjänt på den lirarn bara för att han heter Källström. Folk förväntar sig dominans. Annars har jag bara några anmärkningar på elvan. Karlsson har inget där att göra (Marcus Danielsson, däremot), och att inte Michael Langer är med vare sig i elvan eller på bänken är förvånande. Den bästa målvakten rent statistiskt, enligt mig även spelmässigt.

Med det sagt är det en vettig elva, köper alla andra uttagningar.
Citera
2017-06-04, 22:09
Medlem
Det klagas på en håll om Gnagets anfall och behov av tunga rekryteringar. Inför säsongen rekryterades Goitom, Krpic (lån av Thern (lån) och Mushito (uppflytt från akademien)). Sedan tidigare fanns Eero och Denni. På pappret är det inte helt kass?

Frågan är lite om vi har spelidén för att göra mkt mål. Spelar vi inte mer 5-3-2 än 3-5-2. Har Eero/Krpic fått chans att jobba med ngt? Under matchen idag (och Malmö+Dif) var Eero ofta ensam mot tre.

Vilka lag gör många mål?
1. Elfsborg, 24
2. Norrköping
3. Djurgården
4. Malmö
5. Hammarby
...
9. AIK
...

Vilka släpper in minst?
1. AIK, 7
2. Häcken
3. Malmö
4. Sirius
5. Göteborg

Min poäng är att tajtar men defensivt så kan man kanske inte förvänta sig många mål. Jag skulle dock vilja hävda att ex Eero haft många avgörande chanser och vi haft lite stolpe/ribba ut än så länge. Om det "jämnar ut sig" kan det bli en bra höst.

Förra året hade vi anfallare som Strandberg, Obasi, Isak och Eero då hade vi 1 poäng mer än vad vi har nu.

Avd. Sitt ner i båten
Citera
2017-06-04, 22:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det klagas på en håll om Gnagets anfall och behov av tunga rekryteringar. Inför säsongen rekryterades Goitom, Krpic (lån av Thern (lån) och Mushito (uppflytt från akademien)). Sedan tidigare fanns Eero och Denni. På pappret är det inte helt kass?

Jag tycker då det är rätt kasst. Goitom är förstås klass, men han har ju bara startat fyra matcher pga skador och är väl heller inte i kalasform. Krpic är en fullständigt värdelös spelare. Obegriplig värvning. Mushito är en fjunig 17-åring som jag antar är med för att se och lära snarare än bidra särskilt mycket. Tveksamt varför han fick starta mot oss, antar att det var en markering mot styrelsen. Thern är ju inte ens en anfallare, och att han fått lira där säger mer om anfallskrisen än om honom. Markkanen är inte en särskilt bra fotbollsspelare, och en ännu sämre målskytt. En sämre variant av Mikael Dahlberg. Denni Avdic har knappt spelat, så vart han står i dagsläget är svårt att säga.
Citera
2017-06-04, 22:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vart är Källström? Kan känna att folk neggar oförtjänt på den lirarn bara för att han heter Källström. Folk förväntar sig dominans. Annars har jag bara några anmärkningar på elvan. Karlsson har inget där att göra (Marcus Danielsson, däremot), och att inte Michael Langer är med vare sig i elvan eller på bänken är förvånande. Den bästa målvakten rent statistiskt, enligt mig även spelmässigt.

Jag kanske har sett DIF i fel matcher, men tex har Källström varit högst ordinär både idag och mot J-södra. Även fighten mot Sirius som jag såg i efterhand hade han problem. Han kanske borde vara med ändå, men Nouri, AC och CG har gjort många extremt bra insatser när jag sett dem.

Danielsson och Fjolusson nosade på plats i backlinjen. I de relativt få matcher som Lindgren deltagit har han varit bra också. AIK:s sju insläppta mål, trots ett par tabbar av keepern, väger tungt för mig.

Beträffande målvakter har jag sett Wicks göra alldeles för många bra räddningar för att inte vara med. Jansson i Örebro-målet har stått för 2,3 matcher där han varit helt outstanding. Mig veterligen har inte Langer stått för så många matchavgörande räddningar som Wicks och Jansson gjort. Jag reserverar mig dock med hänsyn till att jag såklart inte kan se ens hälften av alla AS-matcher.
Citera
2017-06-04, 22:24
Medlem
Ingen Aidoo med i vårens elva?

Nädu.
Citera
2017-06-04, 22:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ingen Aidoo med i vårens elva?

Nädu.

Det är tight. Många är med och utmanar. Jag kan dock ärligt stå för att såväl Nyholm, Pertan och Ante är såväl bättre spelare i grunden än Aidoo, samt har presterat bättre under våren.
Citera
2017-06-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är tight. Många är med och utmanar. Jag kan dock ärligt stå för att såväl Nyholm, Pertan och Ante är såväl bättre spelare i grunden än Aidoo, samt har presterat bättre under våren.
Vem är Ante?
Citera
2017-06-04, 22:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vem är Ante?

Johansson i Peking.
Citera
2017-06-04, 22:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Tycker inte Källström dominerat på det sätt man trodde inför säsongen, 11 matcher har han väl spelat och bidragit med två poäng. Sen att han levererar magiska crossbollar är en sak. Tycker anteri17´s elva är rimlig.

Får ta och äta upp mina ord när jag inför säsongen skrev att Eliasson inte skulle blomma i år, jäklar vilket genombrott killen äntligen fått och det glädjer mig. I nuläget skulle jag vilja hävda att han är AS bästa spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in