2017-06-04, 19:23
Medlem
Shuyins avatar
Ser fram emot att se Thern som mittfältare med två forwards att spela bollen till, vilken skillnad det blir i hans spel. Helt avgörande i dag, kul att vi kunde göra mer än ett mål framåt också - det behövdes ju..
Citera
2017-06-04, 19:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Du som är ruggigt taktiskt begåvad och duktig på att formulera dig, vad är det rent spelmässigt som gör att dif torskar idag? Är det t.o.m rentav mental kortslutning man drabbas av efter 1-1?

Tack! Jag såg bara andra halvlek till och från, så jag har svårt att komma med något bra svar till din fråga.
Citera
2017-06-04, 19:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tack! Jag såg bara andra halvlek till och från, så jag har svårt att komma med något bra svar till din fråga.

Ah, synd! dif helt överlägsna i första, att man säckar ihop så i andra är ett fullständigt mysterium.
Citera
2017-06-04, 19:48
Medlem
0174Affes avatar
Härligt Sirius, sköna poäng innan uppehållet. Var inte så länge sedan man fasade för slutminuterna, nu längtar man till dom.
Citera
2017-06-04, 19:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Härligt Sirius, sköna poäng innan uppehållet. Var inte så länge sedan man fasade för slutminuterna, nu längtar man till dom.

Starka forceringar och en del flyt har inneburit viktiga och sena mål. Jsödra borde vi dock vunnit. De sena målen mot HBK och Häcken mer ett resultat av flax.
Citera
2017-06-04, 19:54
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Starka forceringar och en del flyt har inneburit viktiga och sena mål. Jsödra borde vi dock vunnit. De sena målen mot HBK och Häcken mer ett resultat av flax.

Ja, kanske lite flax. Men jag är nöjd. Vem hade kunnat tro att vi skulle ligga före Stockholmslagen under sommar uppehållet?
Citera
2017-06-04, 19:55
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
dif brukar inte vinna mot BP heller så varför skulle dom göra det om BP går upp?

större chans kanske? isåfall borde DIF inte hoppas de går upp då.
Citera
2017-06-04, 19:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Ja, kanske lite flax. Men jag är nöjd. Vem hade kunnat tro att vi skulle ligga före Stockholmslagen under sommar uppehållet?

Det är fantastiskt bra! Innan serien vänder ska tre matcher spelas; rimligen är vi klara favoriter mot både Giffarna och AFC, medan det lär bli åka av i Malmö. Det är inte osannolikt att Sirius ligger fyra efter halva säsongen, vilket såklart är en väldigt vass prestation.

Segern idag innebär också ett i princip säkrat kontrakt inför 2018. 11p ner till kval bör laget inte tappa.
Citera
2017-06-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ah, synd! dif helt överlägsna i första, att man säckar ihop så i andra är ett fullständigt mysterium.

Så ser det ofta ut. Dominanta men förlorar ändå. Sitter mentalt.
Citera
2017-06-04, 20:10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Det är fantastiskt bra! Innan serien vänder ska tre matcher spelas; rimligen är vi klara favoriter mot både Giffarna och AFC, medan det lär bli åka av i Malmö. Det är inte osannolikt att Sirius ligger fyra efter halva säsongen, vilket såklart är en väldigt vass prestation.

Segern idag innebär också ett i princip säkrat kontrakt inför 2018. 11p ner till kval bör laget inte tappa.
Sirius har rätt så bra historik mot Halmstad nu. Fyra raka segrar.
Citera
2017-06-04, 20:52
Medlem
Kändes som två bonuspinnar idag för Sirius. Oj vilken svag första halvlek, även om Halmstad gjorde det bra. HBK tappade presspelet något i andra och Sirius fick igång passningsspelet lite bättre men jag tycker egentligen att båda målen var mer tillfälligheter(och riktigt vassa avslut). Kunde blivit både 0 och 1p också. Fingertoppskänsla igen av Bergstrand att plocka ut Sarfo och Ogbu men ha kvar Haglund på plan, som på egen hand fimpade hälften av anfallen i matchen kändes det som, och nog låg på underkänt för matchen som helhet. Jag tror dock att Sarfo stördes av dom där ljumskarna som det pratats om, för han drev nästan inte bollen på hela matchen.

Haksabanovic var klass rakt igenom, bäst på plan utan tvekan.
Citera
2017-06-04, 21:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Delar inte alls din åsikt angående DIF:s första. Tycker den var ganska jämn tills målet. Årets Bajen är inget lag som är obekvämt om motståndaren har mer bollinnehav.

Taktiskt sett fanns allt hela matchen, dvs det låga försvarsspelet, eller efter Paulsens skada, dvs 442. Hammarby var helt enkelt bättre med de förutsättningarna, hur många spelare som än var avstängda eller skadade. Djurgården bröt inte ihop denna gång. De var helt enkelt inte tillräckligt bra, notera att alla målen var spelmål när försvaret rullades upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in