2017-06-04, 07:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Inte hört att det snackats något mer om en eventuell hybridmatta, men visst bör det vara än mer aktuellt nu när vi sett hur bra det fungerat på GU. Det senaste jag hörde var från tidigare i år då Bosse menade att det bara är en tidsfråga innan det blir hybrid även här, vilket förstås bådar gott.
Vill minnas att mattan de kollade på tidigare hade 50% plast och en sådan matta känner jag mig lite skeptisk till, även om allt såklart är bättre än det vi har nu.

Haha, jag menade inte att göra det till en kris-tävling! Sedan får jag nog ändå revidera det jag skrev, nu ser det plötsligt mycket ljust ut med tre vinster och en oavgjord på de senaste fyra matcherna. Försvaret sitter, Jebali och Lundevall har lekstuga och Olsson och Dyer har börjat hitta rätt. Får vi hem Samuel Holmén i sommar kan det bli en rolig höst för oss trots allt.

Ja, åtminstone har snacket på läktaren dämpats något men det känns som att de flesta fortfarande är överens om att vi behöver en förändring på tränarposten.
Spelarna får fortfarande frågor om Haglund av journalister titt som tätt och svaren de ger skvallrar ändå lite om att det faktiskt råder ett missnöje i truppen.

50/50 vore ju direkt löjligt (om än bättre än nuvarande som du säger). Klarar vi av en 95/5 på Gamla med tre lag (Det är väl bara två på Borås Arena?) klarar ni givetvis av en liknande fördelning i Borås.

Ja, ni har vaknat och var väl egentligen närmast segern mot oss får man säga. Frågan är ju om ni tappar någon i sommar med, även om ni får in Samuel Holmen?

Det känns ju (än mer efter att ha läst senaste offside) som det är trio där Haglund är en som styr Elfsborg och då blir det tufft att göra sig av med honom. Vem skall isf ersätta? Ni kan få tillbaka Lennartsson vetja! Frågan är ju vad missnöjet i truppen bottnar i?

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag håller med om att det lätt blir ett urvattnat begrepp, derby. Det bör reserveras för lag från samma stad. Problemet är väl att det inte finns något bra ord för möten mellan närliggande (nåja) lag.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Instämmer till 100. Att Malmö-Helsingborg, Östersund-Sundsvall, Blåvitt-Elfsborg kallas för derby av framförallt media är störande, visserligen är definitionen av ett derby olika men oftast är det lag från samma stad och inte valfritt möte mellan två halvrivaler. Örebro & Degerfors är väl också ett liknande exempel.

Rivalmöte fungerar?

Håller med Zlatan här, rivalmöte fungerar ju mellan MFF-HIF t.ex. För oss mot Ellos är det ju inte mer än en vanlig match med kort avstånd dock. Det är mer rivalmöte för boråsarna än oss.
Vi har derbyn mot Häcken denna säsong och i övrigt inga alls. Sedan kan jag köpa att lokalmedia därnere trycker upp rubriker som "Slaget om västkusten" etc när vi möter HBK men derby är det likt förbannat inte.
Jag har tveklöst inget emot att man försöker trycka upp förväntningar etc inför matcher men att slita ut något så starkt som derby-begreppet ändå är är bara synd.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Sju pinnar på de för vårsäsongen tre avslutande ödesmatcherna får ju ses som väl godkänt efter vår säsongsstart. Underbar bortaseger idag efter en fin laginsats överlag med extra plus till Gerzic!

Oscar Jansson som tidigare varit ganska hajpad utan att kunna leva upp till detta har nog aldrig varit bättre än han är just nu heller.

Tack för den segern, annars hade vi framåt halv åtta ikväll varit tre pinnar från kval... Nu borde det väl ske förändringar i Kalmars tränarstab under uppehållet?

Grattis till segern ikväll Peking!
Citera
2017-06-04, 09:49
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
50/50 vore ju direkt löjligt (om än bättre än nuvarande som du säger). Klarar vi av en 95/5 på Gamla med tre lag (Det är väl bara två på Borås Arena?) klarar ni givetvis av en liknande fördelning i Borås.

Två a-lag som spelar matcher där, ja. Sen spelar ju även u21 matcher där, den används som träningsplan m.m. Ska det in 95/5 på Borås Arena så behöver Elfsborg bygga sig en ordentlig träningsanläggning, vilket jag skulle välkomna.
Citera
2017-06-04, 11:24
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Har inga förhoppningar på detta derby. Vinner inte DIF idag kommer de aldrig att vinna. Vi kan inte ens komma med full trupp. Våra viktigaste spelare är antingen avstängda eller skadade, och på toppen av det så har vi inte ens vår tränare på bänken för han är avstängd.

Riktig ångest idag alltså. Lär bli 4 - 1 till Djurgården
Citera
2017-06-04, 12:04
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Har inga förhoppningar på detta derby. Vinner inte DIF idag kommer de aldrig att vinna. Vi kan inte ens komma med full trupp. Våra viktigaste spelare är antingen avstängda eller skadade, och på toppen av det så har vi inte ens vår tränare på bänken för han är avstängd.

Nja, det beror på hur Hammarby spelar.

Tycker inte Djurgården har varit bra i de senaste omgångarna

Mot HBK är det kryss men får en felaktig straff, annars en dålig spelad match.
Vinst mot IFK utan att imponera efter offsidemål. Där hade man svårigheter med GBGs försvarspel.
Kryss mot JKS, urusel match.
Torsk mot aik, hade svårigheter mot aiks försvarspel.

Jag tror på X idag.
Citera
2017-06-04, 14:19
Medlem
Citat:

Bra Jinxförsök
Citera
2017-06-04, 17:18
Medlem
anteri17s avatar
Jag tycker uppriktigt synd om DIF.
Citera
2017-06-04, 17:19
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Always look on the bright side of life!
Citera
2017-06-04, 17:23
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Det här trodde man inte inför matchen. Bajen var så utarmat inför denna match att det påminde om ett korpenlag. Bra kämpat av grabbarna på plan och jävligt skönt att vara derbykungar när vi går in i sommaruppehållet.
Senast redigerad av JohnbauerGrisen 2017-06-04 kl. 17:25.
Citera
2017-06-04, 17:24
Medlem
Citat:
Det här trodde man inte inför matchen. Bajen är var så utarmat inför denna match att det påminde om ett korpenlag. Bra kämpat av grabbarna på plan och jävligt skönt att vara derbykungar när vi går in i sommaruppehållet.

Trodde inte? Det är Djurgården ni möter. I ett derby. Dif skulle kunna ha Messi och Ronaldo men ändå lyckas förlora.

Derbyn slutade vara roliga för fyra år sen. Ni bör alltid ta ut segern i förskott mot oss.
Senast redigerad av Lenk 2017-06-04 kl. 17:41.
Citera
2017-06-04, 17:59
Medlem
Hunden007s avatar
tur för Djurgården att BP kanske går upp då hade man iallafall kanske vunnit ett derby.
Citera
2017-06-04, 18:51
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tur för Djurgården att BP kanske går upp då hade man iallafall kanske vunnit ett derby.
dif brukar inte vinna mot BP heller så varför skulle dom göra det om BP går upp?
Citera
2017-06-04, 18:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Du som är ruggigt taktiskt begåvad och duktig på att formulera dig, vad är det rent spelmässigt som gör att dif torskar idag? Är det t.o.m rentav mental kortslutning man drabbas av efter 1-1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in