2017-06-01, 14:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Javisst. Och det hade också märkts att kemikalier hade körts dit för att fylla på "chemtrails-tankarna". Och personal för att fylla tankarna. Och personal för att flyga planen......osv...osv...
Dessutom: Hur går detta ihop med "chemtrails"-videorna som sprids bland annat på Youtube? Nära nog alla plan som påstås sprida "chemtrails" är vanliga passagerarplan. Sådana startar inte från en nedlagd militär bas.

"Chemtrails-plan" startar inte någonstans. Helt enkelt för att dom inte finns.
Nej precis. Alla bilder på chemtrails som presenterats visar ingenting annat en helt vanliga contrails. Att contrails ibland stannar kvar och breder ut sig har med dom atmosfäriska förhållandena att göra och utbredda contrails är fortfarande bara iskristaller.
Citera
2017-06-01, 17:04
Medlem
Men vad gör ni i så fall i den här tråden? En grupp om några stycken som sitter och ryggdunkar varandra över sin gymnasieexamen och hur ni kan förklara kondensbildning. Tråden syftar alltså att diskutera chemtrails, inte om att chemtrails inte finns.

Jag tycker inte alls det vore så otroligt om myndigheter ingår samarbeten som de inte önskar avslöja. Alla stater, särskilt militär och säkerhetstjänster, hemlighåller väl ändå information? Nationella representanter från flertalet länder träffas ju dessutom regelbundet just för samarbetes skull. Till exempel G20.

Vad som är otroligt/tokigt är de konspirationsteorier som liksom får eget liv ur detta och går till rejäl överdrivt men det hör liksom lite till saken. Precis som det hör till saken att trögtänkta flockpersonligheter har ett behov av att mobba, frysa ut och tysta ner dom som vill tro något annat än det populärt antagna (OBS att detta inte säger något om trovärdigheten hos någon konspirationsteori utan talar blott om ett dåligt beteende hos vissa människor). Att det finns dom som önskar tro på allt från rymdödlor till svartklädda män borde ni faktiskt ge fan i.

Sen vill jag tillägga att det inte är tal om kvarvarande k-strimmor. Snarare om kvarvarande k-moln/k-dimmor/k-väder.

Med vänliga hälsningar
Senast redigerad av vlkmslf 2017-06-01 kl. 17:09.
Citera
2017-06-01, 17:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Tråden syftar alltså att diskutera chemtrails, inte om att chemtrails inte finns.

Nja, min tolkning är nog att tråden först och främst handlar om chemtrails existerar eller inte. Och det mesta tyder ju faktiskt på att de inte gör det.

Hur ska man kunna diskutera något som inte finns?

Citat:
Sen vill jag tillägga att det inte är tal om kvarvarande k-strimmor. Snarare om kvarvarande k-moln/k-dimmor/k-väder.

Kvardröjande k-strimmor som bildar moln kallas cirrusmoln eller möjligen Cirrostratus.

Saxat från boken "Cloud study" från 1957:
Citat:
"Sometimes several trails drawn out in this way cover most of the sky with cirrus".
Så redan på 50-talet existerade dessa kvarvarande "k-moln" som täckte det mesta av himlen.

Vilket onekligen får mig in på frågan hur du ser skillnad på ovan beskriva cirrusmoln och det du påstår är chemtrailsmoln?
Citera
2017-06-01, 17:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du har helt fel. Vem som helst som äger ögon och nackmuskulatur nog att lyfta ögonen mot himlen kan se att himlarna besprutas.

Bevisligen ser inte alla det du ser, en klar majoritet av alla som "äger ögon och nackmuskulatur" ser k-strimmor och cirrusmoln.

Hur ser du att det besprutas? Vad ser du som andra inte ser? Lär oss hur man ser skillnad på ett cirrusmoln och ett chemtrailsmoln.
Citera
2017-06-01, 19:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Uppstår det en diskussion om chemtrails (oavsett om dom finns eller ej) blir tråden intressant. Just nu tycker jag bara att ni missbrukar och förorenar den. Jag har svårt att se att något annat än en löjlig övertro på er själva skulle driva er.

Vad vill du diskutera om chemtrails? Vad de innehåller? Eller vem som ligger bakom det? Eller var flygplatserna ligger? Du måste väl ändå begripa att svaret på ovan blir vet ej, vet ej och vet ej. Men visst, jag diskuterar gärna: vem tror du ligger bakom?

Eller är det typ nedan frågeställningar du vill ha svar på?

Citat:
Kan inte tro att kommersiell flygtrafik är såhär omfattande i mitt område. Blir lite orolig. Kan det vara så kallad "cloud seeding"? För grundvattenstånden kanske?

Nja, det låter inte så troligt. Cloud Seeding gör man strax ovanför regnmoln och inte som strimmor på en klar himmel och på 10000 meters höjd.

Citat:
Är samtliga komersiella flygplan registrerade på sidor som https://www.flightradar24.com/?
Nej men en klar majoritet (typ 99% i Sverige) av större passagerarplan är synliga där. Varför undrar du och vad har det med ämnet att göra?
Senast redigerad av madtop 2017-06-01 kl. 19:34.
Citera
2017-06-01, 22:07
Medlem
Citat:
Men vad gör ni i så fall i den här tråden? En grupp om några stycken som sitter och ryggdunkar varandra över sin gymnasieexamen och hur ni kan förklara kondensbildning. Tråden syftar alltså att diskutera chemtrails, inte om att chemtrails inte finns.
QUE? En tråd som heter Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd] ska väl behandla alla aspekter på "chemtrails". En viktig fråga är rimligen frågan om "chemtrails" finns eller om de kvarliggande strimmorna har andra orsaker.

Citat:
Jag tycker inte alls det vore så otroligt om myndigheter ingår samarbeten som de inte önskar avslöja. Alla stater, särskilt militär och säkerhetstjänster, hemlighåller väl ändå information?
Svar på den frågan har däremot inte i den här tråden att göra.

Citat:
Vad som är otroligt/tokigt är de konspirationsteorier som liksom får eget liv ur detta och går till rejäl överdrivt men det hör liksom lite till saken. Precis som det hör till saken att trögtänkta flockpersonligheter har ett behov av att mobba, frysa ut och tysta ner dom som vill tro något annat än det populärt antagna (OBS att detta inte säger något om trovärdigheten hos någon konspirationsteori utan talar blott om ett dåligt beteende hos vissa människor). Att det finns dom som önskar tro på allt från rymdödlor till svartklädda män borde ni faktiskt ge fan i.

QUE? (igen) Jag anser att tron på "chemtrails" går till rejäl överdrift, eftersom ingen har presterat några som helst bevis för att de finns. Och den som ev tror på allt från rymdödlor till svartklädda män får allt räkna med att bli motsagd (om än inte i den här tråden för där hör det inte hemma). Detta faktum borde du dessutom ge fan i.

Det handlar inte om att mobba och tysta ner dom som tror annorlunda utan att säga emot dem som inte kan bevisa sina anklagelser, om t ex "Chemtrails-spridning".
Senast redigerad av pewana 2017-06-01 kl. 22:11.
Citera
2017-06-02, 00:13
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Med vänliga hälsningar
Tråden ligger i "Konspirationer". Hade den legat i "Vetenskapsdelen" hade det varit en annan fråga men nu ligger den här och de som skriver får vara beredda på mothugg och diskussion.
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
QUE? En tråd som heter Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd] ska väl behandla alla aspekter på "chemtrails". En viktig fråga är rimligen frågan om "chemtrails" finns eller om de kvarliggande strimmorna har andra orsaker.

Svar på den frågan har däremot inte i den här tråden att göra.

QUE? (igen) Jag anser att tron på "chemtrails" går till rejäl överdrift, eftersom ingen har presterat några som helst bevis för att de finns. Och den som ev tror på allt från rymdödlor till svartklädda män får allt räkna med att bli motsagd (om än inte i den här tråden för där hör det inte hemma). Detta faktum borde du dessutom ge fan i.

Det handlar inte om att mobba och tysta ner dom som tror annorlunda utan att säga emot dem som inte kan bevisa sina anklagelser, om t ex "Chemtrails-spridning".
Ja inte är det mobbing, det är ju en diskussion. Tycker som du att vi måste få diskutera och bevisa att det inte är kemikalier de sprutar på oss. Men inte lätt att tränga igenom foliehattarna, måste va en tjock folie de använder
Citera
2017-06-02, 07:07
Medlem
Citat:
Men vad gör ni i så fall i den här tråden? En grupp om några stycken som sitter och ryggdunkar varandra över sin gymnasieexamen och hur ni kan förklara kondensbildning.

Det där är helt felaktig beskrivning. Chemtrailskritikerna är inte någon ryggdunkande grupp, tvärtom är det majoriteten av skribenterna här. Och olika personer vid olika tillfällen. Somliga har medverkat här länge, andra kort tid. Åter andra, som jag, medverkar av och till när jag tycker att det passar.
Något "ryggdunkande" finns inte, tvärtom - rent instämmande kommentarer mellan Chemtrailskritiker finns knappast. Läs i tråden! Om någon hakar på och fortsätter resonemanget en bit till så är det inte att "ryggdunka".
Förresten: Räcker det inte med grundskoleexamen för att förklara kondensbildning?
Om du misstänker att det finns "ryggdunkande" i form att berömmande PM så har du fel, jag har i alla fall inte fått något.
Citat:
Nja, eftersom de ser ut som strimmor så är det väl logiskt att kalla dem det. K-moln, javisst kunde det vara bra för att trycka på att strimmorna faktiskt är moln. Men jag tror inte att det går att etablera ett nytt ord för något som inte ser ut som ett traditionellt moln.
K-dimmor torde vara ovanliga och k-väder tror jag inte på.
Senast redigerad av pewana 2017-06-02 kl. 07:15.
Citera
2017-06-04, 17:11
Medlem
KungPungPats avatar
Disclosure Project som NASA startade kommer nog vara "slutklämmen" på chemtrails-projectet när världens ledare använder media för att berätta för folket att utomjordingar ska rädda alla människor som har fortsatt äta kött i dessa sista dagar.

Kapitel 9 i uppenbarelseboken beskriver händelsen då utomjordingarna som sprayade chemtrails ska krama dom människor som kommer tro på media och att stora utomjordingar med pansarhud och vassa tänder ska rädda människor efter att mänskligheten förstörde sin hemplanet.

Det värsta är väl att dom flesta skulle tro på media om Trump sa till media att utomjordinbgarna har sprayat chemtrails för att rädda mänsklighheten och att utomjordingarna nu vill ha en kram.. folk skulle stå på kö för att få krama utomjordingarna värre än hur dom köar upp till vaccinbussen utanför ICA i dessa sista dagar.
Citera
2017-06-04, 17:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Helt rätt av dig,skriver du ngt här kommer snart lektor madtop med entourage och korvstoppar dig i halsen,med att dom minsann vet allt om moln,avgaser och förlöjligar de som vill han en diskussion om fenomenet. Frenetiskt o fanatiskt trycks deras åsikter oupptrötteligt på debattörer.
Om dom hatar oss o ämnet,bara gå vidare liksom. Ursäkt för OT...

Jag vill mer är gärna ha en diskussion om ämnet. Du hävdar t.ex att det är NATO som ligger bakom "chemtrails" och då vill jag diskutera ditt påstående.

Hur kommer det sig att vi i Sverige ser strimmor efter Qatar Airways, Aeroflot och China Airlines? Anser du att dessa bolag jobbar för NATO eller är det contrails vi ser?

Hur kommer det sig att det förekommer strimmor i såväl Ryssland som Kina? Anser du att NATO utför dessa sprejningar med tillåtelse från Kina och Ryssland?
Senast redigerad av madtop 2017-06-04 kl. 18:06.
Citera
2017-06-04, 18:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
NATO PLAN som gör detta,enkelt förklarat,försvinner strimman relativt fort=contrail. Ligger strimmorna kvar och breder ut sig till ett dis=chemtrail....

Jag vill gärna ha en diskussion om ditt påstående att contrails försvinner relativt snabbt.

Vad jag inte förstår är varför contrails alltid försvinner snabbt men andra former av kondenserat vatten kan existera i timmar. Ta t.ex cirrusmoln, dessa moln finns på ungefär samma höjd som contrails och de består av iskristaller precis som contrails gör.

Varför kan cirrusmoln existera i timmar men contrails alltid förångas snabbt? Utveckla gärna dina tankar om detta.
Citera
2017-06-04, 19:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Återigen,som "vlkmslf"skrev tidigare,så är ej trådens ämne att bevisa att chemtrails ej exsisterar. Trådämnet är chemtrails,konpirationsterorier ,du måste helt enkelt läst fel på översikten av tråden. Det är absolut ingen ide att försöka diskutera ngt med en person som är oemottaglig för fakta,bilder och okulära observationer

Så du kan inte förklara varför contrails försvinner på en gång men cirrus kan ligga kvar i timmar? Tråkigt tycker jag. Det känns ändå lite som en nyckelgrej att någon lyckas förklara hur man vet att contrails inte kan vara kvardröjande.

Vilket leder mig in på nästa fråga jag har: Hur ska man tolka det faktum att jag sett kvardröjande strimmor efter flygplan från ryska Aeroflot? Betyder det att Aeroflot jobbar för NATO?

Citat:
Du är helt enkelt för ung för att ha sett några andra strimmor efter 2000. Och har ingen inre logisk referens tyvärr..

Som sagt, jag har sett kvardröjande strimmor de senaste 50 åren. Att du anser att det gör mig för ung får stå för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in