2017-06-02, 19:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den 11:e var mot oss?

Edit: Läste inte artikeln.

Om algoritmen fått bestämma hade Malmö FF stått på 30 poäng inför våravslutningen. ”Vi hade haft en knapp förlust borta mot Göteborg”, säger MFF-tränaren Magnus Pehrsson.

Första 15 minuterna mot mFF är typ de enda bra minuterna vi haft denna säsong. haha

Han är bara snäll. 4-1 seger mot AIK vad säger du om det ville91?
Senast redigerad av bagarn29 2017-06-02 kl. 19:44.
Citera
2017-06-03, 07:41
Medlem
kostymnisses avatar
Schemat satt för resten av omgångarna:

http://svenskfotboll.se/allsvenskan/spelprogram/

Vi har alltså enbart HBK borta på en helg av dom nya (omg 22-30) matcherna. Hejdå starkt bortafölje. I Omgång 29 är bara AIK-IFK Göteborg satt och det en vardag även det.

Tragiskt att spelschemat är sådant, HBK är ju en av få matcher man kan ha en vardagkväll, jobba till 16 och ändå hinner ner utan att ens bryta mot hastighetsbegränsningarna.

Förövrigt undrar man ju varför vissa matcher numera börjar 18 på lördagen? Det räcker med en dag på helgen att se två matcher, man vill ju gärna ha någon form av socialt liv i övrigt med.
Citera
2017-06-03, 11:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den 11:e var mot oss?

Edit: Läste inte artikeln.

Om algoritmen fått bestämma hade Malmö FF stått på 30 poäng inför våravslutningen. ”Vi hade haft en knapp förlust borta mot Göteborg”, säger MFF-tränaren Magnus Pehrsson.

Första 15 minuterna mot mFF är typ de enda bra minuterna vi haft denna säsong. haha

Stundtals mot KFF var vi ju bra också. Men annars så nej. Vi har knappt gjort totalt 90 bra minuter över hela jävla säsongen hittills. Skrämmande dåligt.
Citera
2017-06-03, 13:30
Medlem
anteri17s avatar
Bara det faktum att "algoritmen" inte framkallar ett enda likaresultat påvisar dens uselhet. Kryssintervallet är uppenbart för litet.
Citera
2017-06-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Stundtals mot KFF var vi ju bra också. Men annars så nej. Vi har knappt gjort totalt 90 bra minuter över hela jävla säsongen hittills. Skrämmande dåligt.

Matchen mot Sirius var ganska bra genomförd också, på ett taktiskt plan, fast det är fortfarande enbart dom där 15 mot MFF som lever upp till hur jag vill se Blåvitt spela, dom trycktes rätt djupt ner i blåleran då, bra energi och intensitet.

Nu skall jag ut och supa skallen av mig, enda sättet att överleva dagen, finns väl en artist som jag faktiskt tycker är ok i år, Prydz, fast han var ju på sin Peak(enligt mig) för 10 år sedan med Rymd/Armed, den stenkakan gräver jag faktiskt fortfarande fram ibland, vid det laget hade ju dock Call on me blivit en superhit dock, så såg man gubben live, fick man trängas med den värsta sortens bondläppar.

The Things We Do for Love...
Citera
2017-06-03, 15:20
Medlem
simonvps avatar
Hamad missar definitivt imorgon. Även JP missar pga skada, och Arnor+Magyar är avstängda. Aidoo tveksam, och Mikkelsen är som bekant avstängd han också.

Tar krysset på förhand definitivt...
Citera
2017-06-03, 15:24
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hamad missar definitivt imorgon. Även JP missar pga skada, och Arnor+Magyar är avstängda. Aidoo tveksam, och Mikkelsen är som bekant avstängd han också.

Ja, det har väl sällan sett så bra ut för Djurgården på förhand, men det är ju också då de brukar underprestera i derbyn...

Ett kryss tar jag alla dagar i veckan!
Citera
2017-06-03, 15:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Djurgården får gälla för skyhöga favoriter. Vi får väl hoppas att de inte pallar det mentalt...
Citera
2017-06-03, 16:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, det har väl sällan sett så bra ut för Djurgården på förhand, men det är ju också då de brukar underprestera i derbyn...

Ett kryss tar jag alla dagar i veckan!

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Djurgården får gälla för skyhöga favoriter. Vi får väl hoppas att de inte pallar det mentalt...
Det är ju såhär det låter inför varenda derby, Djurgården går in som favoriter och formen är tveksam hos motståndaren samtidigt som förstnämnda känns taggade till tusen. Efter matchen står gårdarna där med neddragna brallor och besvikelse hos varenda individ.

För två veckor sen var det AIK med läggmatchförsöket i ryggen, Sundgren + Linnér avstängda. Goitom skadad och Thern tveksam, Per Karlsson gick ut skadad mitt i matchen. Och vi vann. Ganska osannolikt på förhand.

Precis som då är känslan nu att "om Dif ska vinna ett derby är det fanemig nu" och det kanske dom gör, men att Djurgården har det problematiskt mentalt är svårt å snacka bort.
Citera
2017-06-03, 16:43
Medlem
kostymnisses avatar
En hel bra match har vi inte gjort sedan länge, det är snudd på tragik när man tänker på det. Inte blir det lättare imon direkt.

Förövrigt blir man ju trött på tjötet om att det skulle vara derby i Östersund i detta nu... Det är inget derby när det skiljer c.a 20mil, tala om att slita ut begrepp.
Citera
2017-06-03, 16:54
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag vet att ni var och kollade på Ljungbys matta men inte ansåg den höll måttet, vet du hur snacket går nu efter att vi kört det på Gamla (med tre lag) samt en på Kamratgården? Är ni närmare en nu månne?
Beträffande krisepitet känns det konstigt att vi skall "slåss" om att ha värst kris, men mycket i den kampen avgörs givetvis av vad som kommuniceras ut efter gårdagens styrelsemöte.
Hängmatchen är lurig, det är många som säger det "ni har ju dessutom en hängmatch" precis som att det skulle vara tre pinnar in på kontot. Vi har alltså EN hemmaseger iår och även om vi inte förlorat hemma i allsvenskan sedan i början av 2015 så blir det tufft.
Hur är snacket om Haglund i Borås nu? Det var ju en del kritik nyss om man ska tro media. Har senaste tidens något bättre resultat dämpat det?
Ja, jisses Jeballi där och Dyer bakom var jobbiga.

Förövrigt måste väl det oavgjorda resultatet innebära att vi vinner i Borås ty det blir ju alltid seger hemma och oavgjort borta känns det som, nu omvänt.

Inte hört att det snackats något mer om en eventuell hybridmatta, men visst bör det vara än mer aktuellt nu när vi sett hur bra det fungerat på GU. Det senaste jag hörde var från tidigare i år då Bosse menade att det bara är en tidsfråga innan det blir hybrid även här, vilket förstås bådar gott.
Vill minnas att mattan de kollade på tidigare hade 50% plast och en sådan matta känner jag mig lite skeptisk till, även om allt såklart är bättre än det vi har nu.

Haha, jag menade inte att göra det till en kris-tävling! Sedan får jag nog ändå revidera det jag skrev, nu ser det plötsligt mycket ljust ut med tre vinster och en oavgjord på de senaste fyra matcherna. Försvaret sitter, Jebali och Lundevall har lekstuga och Olsson och Dyer har börjat hitta rätt. Får vi hem Samuel Holmén i sommar kan det bli en rolig höst för oss trots allt.

Ja, åtminstone har snacket på läktaren dämpats något men det känns som att de flesta fortfarande är överens om att vi behöver en förändring på tränarposten.
Spelarna får fortfarande frågor om Haglund av journalister titt som tätt och svaren de ger skvallrar ändå lite om att det faktiskt råder ett missnöje i truppen.
Citera
2017-06-03, 17:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är ju såhär det låter inför varenda derby, Djurgården går in som favoriter och formen är tveksam hos motståndaren samtidigt som förstnämnda känns taggade till tusen. Efter matchen står gårdarna där med neddragna brallor och besvikelse hos varenda individ.

För två veckor sen var det AIK med läggmatchförsöket i ryggen, Sundgren + Linnér avstängda. Goitom skadad och Thern tveksam, Per Karlsson gick ut skadad mitt i matchen. Och vi vann. Ganska osannolikt på förhand.

Precis som då är känslan nu att "om Dif ska vinna ett derby är det fanemig nu" och det kanske dom gör, men att Djurgården har det problematiskt mentalt är svårt å snacka bort.

Jo, sant. Till matchen mot aik var dock känslan att det var guldläge att dif skulle slå er då ni har en starkare trupp än dif och att "truppförhållandet" därmed var jämnare än någonsin i och med era avbräck.

Här är förhållandet tvärtom, dvs även med fullt manskap för oss så hade difs trupp varit starkare. Det är fortfarande skillnad på att ha Izhizaki och Väisinen till sitt förfogande än Leo Bengtsson och Degerlund (även om jag gillar båda skarpt).

Att Mikkelsen saknas känns bara absurt. Klart viktigaste pjäsen, även fast det såklart inte går att utesluta att han på något sätt kommer kommunicera med ledarna på bänken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in