Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Jag vet att ni var och kollade på Ljungbys matta men inte ansåg den höll måttet, vet du hur snacket går nu efter att vi kört det på Gamla (med tre lag) samt en på Kamratgården? Är ni närmare en nu månne?
Beträffande krisepitet känns det konstigt att vi skall "slåss" om att ha värst kris, men mycket i den kampen avgörs givetvis av vad som kommuniceras ut efter gårdagens styrelsemöte.
Hängmatchen är lurig, det är många som säger det "ni har ju dessutom en hängmatch" precis som att det skulle vara tre pinnar in på kontot. Vi har alltså EN hemmaseger iår och även om vi inte förlorat hemma i allsvenskan sedan i början av 2015 så blir det tufft.
Hur är snacket om Haglund i Borås nu? Det var ju en del kritik nyss om man ska tro media. Har senaste tidens något bättre resultat dämpat det?
Ja, jisses Jeballi där och Dyer bakom var jobbiga.
Förövrigt måste väl det oavgjorda resultatet innebära att vi vinner i Borås ty det blir ju alltid seger hemma och oavgjort borta känns det som, nu omvänt.
Inte hört att det snackats något mer om en eventuell hybridmatta, men visst bör det vara än mer aktuellt nu när vi sett hur bra det fungerat på GU. Det senaste jag hörde var från tidigare i år då Bosse menade att det bara är en tidsfråga innan det blir hybrid även här, vilket förstås bådar gott.
Vill minnas att mattan de kollade på tidigare hade 50% plast och en sådan matta känner jag mig lite skeptisk till, även om allt såklart är bättre än det vi har nu.
Haha, jag menade inte att göra det till en kris-tävling! Sedan får jag nog ändå revidera det jag skrev, nu ser det plötsligt mycket ljust ut med tre vinster och en oavgjord på de senaste fyra matcherna. Försvaret sitter, Jebali och Lundevall har lekstuga och Olsson och Dyer har börjat hitta rätt. Får vi hem Samuel Holmén i sommar kan det bli en rolig höst för oss trots allt.
Ja, åtminstone har snacket på läktaren dämpats något men det känns som att de flesta fortfarande är överens om att vi behöver en förändring på tränarposten.
Spelarna får fortfarande frågor om Haglund av journalister titt som tätt och svaren de ger skvallrar ändå lite om att det faktiskt råder ett missnöje i truppen.