2017-06-03, 18:46
Medlem
Amex88s avatar
Ni vill jag inte jinxa, men vad är egentligen grejjen med Pavel Cibicki?
Kollade på Djurgården - MFF med ett par gamla kursare som håller på MFF, sa "skämtsamt" att han var en dagsslända efter målet mot Halmstad.

Men det börjar ju bli mer och mer sant, tycker han är alldeles för ojämnt för att vara 1:a striker i ett lag som MFF. Sen verkar han ha ganska oskön inställning i intervjuer man sett. T.ex. när han sparkar i bänken efter han blir utbytt, eller gnäller på domare osv.

Vad tyckte man egentligen i MFF, hur stort tålamod ska han få?
Citera
2017-06-03, 18:49
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är ju såhär det låter inför varenda derby, Djurgården går in som favoriter och formen är tveksam hos motståndaren samtidigt som förstnämnda känns taggade till tusen. Efter matchen står gårdarna där med neddragna brallor och besvikelse hos varenda individ.

För två veckor sen var det AIK med läggmatchförsöket i ryggen, Sundgren + Linnér avstängda. Goitom skadad och Thern tveksam, Per Karlsson gick ut skadad mitt i matchen. Och vi vann. Ganska osannolikt på förhand.

Precis som då är känslan nu att "om Dif ska vinna ett derby är det fanemig nu" och det kanske dom gör, men att Djurgården har det problematiskt mentalt är svårt å snacka bort.
Sant, för två veckor sen vad det ett AIK med en läggmatchförsök i ryggen + 8 dagars vila. Jag tror ändå det påverkade resultatet en del, även om gnagarna var dem som var tröttast i slutet.
Citera
2017-06-03, 19:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ni vill jag inte jinxa, men vad är egentligen grejjen med Pavel Cibicki?
Kollade på Djurgården - MFF med ett par gamla kursare som håller på MFF, sa "skämtsamt" att han var en dagsslända efter målet mot Halmstad.

Men det börjar ju bli mer och mer sant, tycker han är alldeles för ojämnt för att vara 1:a striker i ett lag som MFF. Sen verkar han ha ganska oskön inställning i intervjuer man sett. T.ex. när han sparkar i bänken efter han blir utbytt, eller gnäller på domare osv.

Vad tyckte man egentligen i MFF, hur stort tålamod ska han få?

Det räcker väl att se medtaget med bröstet och sedan avslut i en och samma aktion för att se klassen... Om man nu inte orkar kolla fjolårets matcher... Eller årets inledande.
Citera
2017-06-03, 19:18
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det räcker väl att se medtaget med bröstet och sedan avslut i en och samma aktion för att se klassen... Om man nu inte orkar kolla fjolårets matcher... Eller årets inledande.
Man kanske kan se viss klass, men om det inte konverterar till poäng är det ju inte så bra.
Sen är det väl olika krav att lira i JSödra och MFF?
Citera
2017-06-03, 19:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Man kanske kan se viss klass, men om det inte konverterar till poäng är det ju inte så bra.
Sen är det väl olika krav att lira i JSödra och MFF?

Cibicki har haft en sämre period på typ 5 matcher över de senaste ett och halvt åren. Senast mot AIK var han spelmässigt bra, men tyvärr ineffektiv. Ha lite tålamod.
Citera
2017-06-03, 19:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Cibicki har haft en sämre period på typ 5 matcher över de senaste ett och halvt åren. Senast mot AIK var han spelmässigt bra, men tyvärr ineffektiv. Ha lite tålamod.

Det är inte bara Cibicki som varit ineffektiv i de senaste matcherna i MFF.
Citera
2017-06-03, 20:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Sant, för två veckor sen vad det ett AIK med en läggmatchförsök i ryggen + 8 dagars vila. Jag tror ändå det påverkade resultatet en del, även om gnagarna var dem som var tröttast i slutet.
Eller så var Djurgården mer matchvana och hade vi varit det kanske vi skulle vinna med 0-3. Med andra ord kan man vinkla det där hur som helst och vi kommer aldrig komma närmre ett svar, hänt har hänt.
Citera
2017-06-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
En hel bra match har vi inte gjort sedan länge, det är snudd på tragik när man tänker på det. Inte blir det lättare imon direkt.

Förövrigt blir man ju trött på tjötet om att det skulle vara derby i Östersund i detta nu... Det är inget derby när det skiljer c.a 20mil, tala om att slita ut begrepp.
Jag håller med om att det lätt blir ett urvattnat begrepp, derby. Det bör reserveras för lag från samma stad. Problemet är väl att det inte finns något bra ord för möten mellan närliggande (nåja) lag.
Citera
2017-06-03, 22:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Förövrigt blir man ju trött på tjötet om att det skulle vara derby i Östersund i detta nu... Det är inget derby när det skiljer c.a 20mil, tala om att slita ut begrepp.
Instämmer till 100. Att Malmö-Helsingborg, Östersund-Sundsvall, Blåvitt-Elfsborg kallas för derby av framförallt media är störande, visserligen är definitionen av ett derby olika men oftast är det lag från samma stad och inte valfritt möte mellan två halvrivaler. Örebro & Degerfors är väl också ett liknande exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag håller med om att det lätt blir ett urvattnat begrepp, derby. Det bör reserveras för lag från samma stad. Problemet är väl att det inte finns något bra ord för möten mellan närliggande (nåja) lag.
Rivalmöte fungerar?
Citera
2017-06-03, 23:36
Medlem
nomadics avatar
Sju pinnar på de för vårsäsongen tre avslutande ödesmatcherna får ju ses som väl godkänt efter vår säsongsstart. Underbar bortaseger idag efter en fin laginsats överlag med extra plus till Gerzic!

Oscar Jansson som tidigare varit ganska hajpad utan att kunna leva upp till detta har nog aldrig varit bättre än han är just nu heller.
Citera
2017-06-03, 23:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Sju pinnar på de för vårsäsongen tre avslutande ödesmatcherna får ju ses som väl godkänt efter vår säsongsstart. Underbar bortaseger idag efter en fin laginsats överlag med extra plus till Gerzic!

Oscar Jansson som tidigare varit ganska hajpad utan att kunna leva upp till detta har nog aldrig varit bättre än han är just nu heller.

Det var en riktig sexpoängsmatch idag. Det försprång ni har mot Kalmar är nu ganska stort. Dessutom förlorade Sundsvall och Södra. Era femton pinnar sätter er i ett bra läge. Några hemmavinster i höst och ni fixar nytt kontrakt.

Med det sagt så blir kvalstriden intressant. Sundsvall, Kalmar och HBK kommer få kriga en stor del av säsongen nere i botten. Det är möjligt att en frisk R Elm och en fulltränad Ismael får Kalmar på benen. Annars är det ju Södra och Örebro som ser svagast ut. Poängförsprånget och spetsen gör dock att jag är ganska trygga i min förvissning om att inget av Södra eller Örebro blir indraget i kvalstriden under hösten.
Citera
2017-06-04, 00:59
Medlem
Signaturums avatar
Härligt med semester som serieledare på poäng, dags att ändra fokus mot Europa.

Jag undrar nästan inte om det skulle vara bättre att hamna i EL för klubben med lite lättare motstånd.
Pengarna är inte ens i närheten av samma dimension som i CL, men fortfarande väldigt bra.
Tanken är att möta lite bättre europeiska lag och göra en bra insats är förmodligen bättre för utvecklingen än att möta toppskiktet och få 8-0 i röven.
För att inte tala om roligare att se på.

Ska bli spännande att se hur den polska ligan slutar. Håller tummarna för att det ska gå vår väg.
Dags för DA att öppna sin plånbok, en ordentligt striker behövs bums.
Välbehövlig semester för Pawel, dags att han blir party igen.
För Mackans del inväntar jag bara ketchupeffekten, med den rutinen och klassen han har kommer det att gå undan när det väl händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in